banner

Microsoft, Google: κάνε το όπως η... Apple

Λιγότερα προϊόντα, περισσότερη προσήλωση. Ο Steve, κάτι ήξερε.

Είτε τυγχάνει θαυμαστής των προϊόντων και των επιλογών της, είτε όχι, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στην Apple το γεγονός πως... όλο και κάτι σωστό θα κάνει, για να σημειώνει τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία σε κάθε οικονομικό τρίμηνο των τελευταίων ετών. Οι παράγοντες αυτής της επιτυχίας είναι πολλοί, ναι. Όμως ένας θεωρούμε πως ξεχωρίζει ανάμεσά τους - και ολοφάνερα δεν είμαστε οι μόνοι, αν κρίνουμε από όσα πράττουν τελευταία οι δύο μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Apple: οι Google και Microsoft.

Ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας της Apple θεωρούμε πως είναι η προσήλωσή της σε έναν περιορισμένο αριθμό προϊόντων και υπηρεσιών και η προσπάθειά της να υλοποιήσει καθένα και καθεμία από αυτά με τον καλύτερο (δυνατό) τρόπο. Ο γίγαντας του Cuppertino δεν προσφέρει 15 διαφορετικά μοντέλα κινητών τηλεφώνων, 10 tablet διαφορετικών διαγωνίων ή το ίδιο λειτουργικό σύστημα σε 5 εκδόσεις. Οι παραλλαγές των Η/Υ desktop και laptop της είναι επίσης συγκεκριμένες, όπως και των περιφερειακών της. Η Apple δραστηριοποιείται σε περισσότερους από έναν χώρους, ναι, όμως το κάνει προσηλωμένα - και η αρχή αυτή στη λειτουργία της, που καθιέρωσε ο Steve Jobs και φαίνεται να ακολουθεί ο Tim Cook, βοηθά την εταιρεία σε πολλά διαφορετικά επίπεδα.

Οι Google και Microsoft, από την άλλη, δουλεύουν εδώ και χρόνια ακατάπαυστα σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία φέρνουν στην αγορά με περισσότερη συχνότητα άλλοτε ως τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής, άλλοτε αυτόνομα. Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, διακρίνει κανείς εύκολα μία αλλαγή στις επιλογές τους: με μία λέξη, και οι δύο κάνουν... "ξεκαθάρισμα" στα προϊόντα τους, είτε επειδή δεν πέτυχαν είτε επειδή με αυτόν τον τρόπο και οι δύο θα μπορέσουν να διοχετεύσουν πιο πολλούς πόρους σε άλλα, σημαντικότερα προϊόντα.

Η Google, για παράδειγμα, τα τελευταία 2 χρόνια έχει καταργήσει την παραμετροποιήσιμη σελίδα iGoogle, τις υπηρεσίες Google Buzz και Google Wave, το Google Mini (μηχανισμός ανεύρεσης για εσωτερικά δίκτα επιχειρήσεων) και το Google Video (οι χρήστες έχουν την επιλογή να μεταφέρουν βεβαίως το εκεί περιεχόμενό τους στο απείρως δημοφιλέστερο YouTube). Καταργούνται επίσης υπηρεσίες που... βοηθούσαν τον ανταγωνισμό πρακτικά, όπως ο μηχανισμός ανεύρεσης για κινητά Nokia με λειτουργικό Symbian και το πρόγραμμα συγχρονισμού δεδομένων για κινητά Blackberry. Πληροφορίες θέλουν τη Google έτοιμη να καταργεί και άλλες υπηρεσίες μέσα στο 2013, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της σε πράγματα με αποδεδειγμένο εμπορικό ενδιαφέρον.

Η Microsoft έχει επίσης προβεί σε σειρά κινήσεων της ίδιας συλλογιστικής. Τα τελευταία 2 χρόνια έχει εγκαταλείψει την πρωτοβουλία Plays For Sure (ασφαλής ψηφιακή διανομή μουσικής), τα φορητά player Zune (τα οποία απέτυχαν να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς από τα iPod), την υπηρεσία Hohm (μέτρησης και διαχείρισης οικιακής ενέργειας), την πολυσυζητημένη τεχνολογία Drive Extender και, πρόσφατα, το λειτουργικό Windows Home Server. Πληροφορίες θέλουν την αμερικανική εταιρεία να μην διαθέτει πλέον αυτόνομες εμπορικές εκδόσεις των Windows 8 (μόνο αναβαθμίσεων και τις λεγόμενες ΟΕΜ για εγκατάσταση χωρίς τεχνική υποστήριξη), ενώ έχει μειώσει αισθητά και τις διαφορετικές εκδόσεις των Windows 8. Φήμες θέλουν κι άλλες "αποσύρσεις" μέσα στο 2013.

Φυσικά οι Google και Microsoft εγκατέλειψαν υπηρεσίες και προϊόντα ουκ ολίγα μέσα στην τελευταία διετία, ενώ παράλληλα "ανοίχτηκαν" περισσότερο σε άλλους τομείς και άλλες κατηγορίες. Η Apple, επίσης, παραμένει μεν η περισσότερο "προσηλωμένη" από τις τρεις εταιρείες σε συγκεκριμένα πράγματα, όμως οι συζητήσεις για ευρύτερη γκάμα προϊόντων της μέσα στους επόμενους μήνες, από τα νέα iMac και το iPad Mini μέχρι τη... μυθική iTV, συνεχίζονται και είναι βάσιμες. Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι οι περισσότερες "μάχες" ανάμεσα στις τρεις αυτές εταιρείες τα επόμενα χρόνα θα δοθούν στην ψυχαγωγία "του σαλονιού", στα tablets και τα smartphones, στις Δικτυακές υπηρεσίες τύπου "κάπου στο Internet" (cloud) και σε προτάσεις που συνδυάζουν κάποια ή όλα τα παραπάνω. Η διαφορά εντοπίζεται στο γεγονός ότι η Apple ήταν πάντοτε "της προσήλωσης" και έχει αναπτυχθεί "από μέσα προς τα έξω", ενώ οι Google και Microsoft θα πρέπει να μάθουν να είναι "της προσήλωσης" με τον... σκληρό τρόπο (αυτόν της κατάργησης προϊόντων ή "από έξω προς τα μέσα"). Θα αντικαθρεπτιστεί αυτή η διαφορά και σε εμπορικό επίπεδο τα επόμενα χρόνια; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner