banner

Samsung: εξαγορά-έκπληξη της Harman-Kardon

Οι Κορεάτες επεκτείνονται και στην αγορά των αυτοκινήτων του μέλλοντος - λεπτομέρειες

Το χρονικό σημείο στο οποίο στεκόμαστε είναι από εκείνα που προβληματίζουν όλες τις μεγάλες πολυεθνικές της τεχνολογίας: πού βρίσκεται το επόμενο μεγάλο "πεδίο μάχης" και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού τα επόμενα χρόνια; Άλλοι πιστεύουν πως βρίσκεται στα περίφημα προϊόντα The Internet of Things, άλλοι στην τεχνητή νοημοσύνη ψηφιακών βοηθών, άλλοι στα ηλεκτρονικά εμφυτεύματα, άλλοι σε άλλα πράγματα... και η Samsung μάλλον δεν θέλει να ρισκάρει, προσπαθώντας να είναι σε όλους αυτούς και άλλους τομείς, ταυτόχρονα. Οι Κορεάτες όπου δεν έχουν την κατάλληλη τεχνογνωσία, την πληρώνουν αδρά. Aυτό ακριβώς έκαναν με την εξαγορά της περίφημης Harman-Kardon αλλά, παραδόξως, όχι για την πολύχρονη παράδοση της τελευταίας στα προϊόντα ήχου, αλλά την παρουσία της στα... αυτοκίνητα!

Ναι, οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital διάβασαν σωστά: η Samsung εξαγόρασε αντί του ποσού των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (η μεγαλύτερη τέτοια κίνηση που έχει κάνει ποτέ) την Harman-Kardon όχι για να αποκτήσει ισχυρότερη παρουσία στον τομέα του ήχου, αλλά λόγω της εκτενούς συνεργασίας και του κορυφαίου πελατολογίου που έχει "χτίσει" η δεύτερη με τους περισσότερους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην πάροδο των ετών. Αυτοί περιλαμβάνουν τις Mercedes, BMW, Chrysler, Volvo, Dodge, Subaru, Jeep και κάποιες εταιρείες ακόμη, οι οποίες σε μεγάλο αριθμό μοντέλων τους έχουν προεγκατεστημένα συστήματα πληροφοριών και ψυχαγωγίας (infotainment systems) της Harman-Kardon. Η Samsung αποκτά έτσι πρόσβαση σε μία νέα γι' αυτήν αγορά και μάλιστα μία αγορά που - με τ' αυτοδηγούμενα οχήματα και την πρόσβαση αυτών αλλά και των συμβατικών στο Internet - αναμένεται να έχει σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.

Η Harman-Kardon, από την άλλη πλευρά, αποκτά πρόσβαση στην τεχνολογία οθονών της Samsung και στην τεχνογνωσία των Κορεατών όσον αφορά στα δίκτυα τηλεφωνίας 4G/5G - έτσι, με δεδομένη την πρόθεση της δεύτερης να επιτρέψει στην πρώτη την ανεξάρτητη λειτουργία της, η εξαγορασθείσα εταιρεία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη περισσότερο ενδιαφέρουσες λύσεις για να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το μόνο... πρόβλημα σε όλα αυτά: η Samsung δεν έχει καλή παράδοση όσον αφορά στην αξιοποίηση των εταιρειών που εξαγοράζει - η SmartThings, για παράδειγμα, την οποία οι Κορεάτες εξαγόρασαν πριν από καιρό προκειμένου να εισέλθουν στον τομέα οικιακών προϊόντων The Internet of Things, συνεχίζει να μην γνωρίζει ευρύτερη εμπορική επιτυχία. Ας ελπίσουμε ότι τα πράγματα με την Harman-Kardon θα εξελιχθούν διαφορετικά. Όπως πάντα... ίδωμεν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner