Με τη μεγάλη εμπορική επιτυχία που έχει σημειώσει η Samsung τα τελευταία χρόνια στις κατηγορίες των smartphones και των tablets, θα περίμενε κανείς πως έχει εμπεδώσει τα... μικρά και μεγάλα μυστικά της προώθησής τους στην αγορά με τρόπο αποδοτικό. Κατά τα φαινόμενα, ωστόσο, απρόβλεπτες επιπλοκές και εμπόδια μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερα προβλήματα απ' όσο θα περίμενε κανείς - ενώ και η αγορά των φορητών συσκευών αυτή καθ' αυτή αποδεικνύεται περισσότερο ρευστή απ' όσο θα άρεσε σε οποιονδήποτε κατασκευαστή. Για του λόγου το αληθές δεν έχει παρά να επικαλεστεί την πρόσφατη σημαντική πτώση εσόδων της Samsung στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε (σχεδόν 25% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό), η οποία θορύβησε τους επενδυτές σε βαθμό αρκετό ώστε να ωθήσει την κορεάτικη εταιρεία σε... εξηγήσεις.
Η Samsung δείχνει να έπεσε θύμα τόσο κάποιων άστοχων επιλογών, όσο και αρνητικών περιστάσεων. Το ισχυρό κορεάτικο νόμισμα σε σχέση με το δολάριο και το ευρώ ήταν ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που περιόρισαν την κερδοφορία της, ο οποίος ομολογουμένως βρίσκεται έξω από τον έλεγχο οποιασδήποτε πολυεθνικής. Ένας δεύτερος παράγοντας ήταν ο σκληρός ανταγωνισμός που δέχεται η Samsung στην εισαγωγική και μέση κατηγορία smartphones, κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ ένας τρίτος σχετίζεται με την αγορά της Κίνας και την εκεί μεταβατική περίοδο του καταναλωτικού κοινού από τα δίκτυα τηλεφωνίας 3G σε 4G - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για παλαιότερα smartphones της Samsung. O κύκλος αναβαθμίσεων στα tablets, άλλωστε, αποδεικνύεται σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν των smartphones (3 ή 4 χρόνια και όχι 1 ή 2), γεγονός που επίσης περιόρισε τις πωλήσεις και τα κέρδη των Κορεατών.
Κάποιοι άλλοι λόγοι, ωστόσο, σχετίζονται αμιγώς με επιλογές της Samsung. Τα υπέρογκα ποσά που δαπανά σε τακτική βάση η κορεάτικη εταιρεία για την προώθηση των προϊόντων Galaxy, για παράδειγμα, είναι γνωστά σε όλους - στη διάρκεια όμως αυτού του τριμήνου η Samsung δεν είχε να προωθήσει μόνο το κορυφαίο Galaxy S5, αλλά και πολλά μοντέλα της εισαγωγικής και μέσης κατηγορίας, τα οποία δεν είχαν θετική εμπορική πορεία και μόνο με διαφημιστικά υποβοηθούμενες προσφορές ήταν εφικτό να προωθηθούν. Αυτό, φυσικά, είναι άμεση συνέπεια της στρατηγικής της Samsung να κατασκευάζει μεγάλο αριθμό συσκευών σε όλων των ειδών τα μεγέθη και κόστη: κάποια από αυτά, μοιραία, δεν θα συγκινήσουν το κοινό όσο άλλα. Το κομβικό σημείο, δε, που όλοι οι κατασκευαστές συσκευών Android φοβούνταν πως θα έλθει κάποια στιγμή - αυτό του... "κανιβαλισμού" πωλήσεων των "μικρών" tablet των 7 ή 8 ιντσών από τα "μεγάλα" smartphones των 5 ή 6 ιντσών - φαίνεται πως το έχουμε ήδη διαβεί. Απλώς η Samsung ήταν το πρώτο "θύμα" αυτού του "κανιβαλισμού", όντας η πλέον επιτυχημένη στις δύο αυτές κατηγορίες.
Οι Κορεάτες, πάντως, δείχνουν να μην πτοούνται από την πτώση αυτή της κερδοφορίας τους, αφού δήλωσαν αισιόδοξοι προς το επενδυτικό τους κοινό για το 3ο και 4ο τρίμηνο της χρονιάς - τόσο βάσει νέων μοντέλων smartphones, όσο και βάσει των δραστηριοτήτων της Samsung σε τομείς όπως οι οθόνες και η μνήμη προσωπικών υπολογιστών και άλλων συσκευών. Εμάς, φυσικά, μας ενδιαφέρουν κυρίως τα πρώτα, οπότε... εν αναμονή!