Έχουν περάσει μόλις δώδεκα και ένας μήνες από την ημέρα που η Epic - εταιρεία που μέχρι πέρυσι όλοι γνωρίζαμε για τα εργαλεία της ανάπτυξης games, ορισμένα PC classics και το... Fortnite - ξεκίνησε την λειτουργία του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος διανομής τίτλων για Η/Υ, το Epic Games Store. H εταιρεία σήμερα έκανε με την μορφή infographic έναν μικρό απολογισμό της μέχρι τώρα διαδρομής της υπηρεσίας αυτής και οι αριθμοί είναι ομολογουμένως εντυπωσιακοί: στο EGS έχουν εγγραφεί μέσα σε αυτούς τους 13 μήνες 108 εκατομμύρια χρήστες (!), οι οποίοι έχουν συνολικά ξοδέψει 680 εκατομμύρια δολάρια στην αγορά PC games και extra περιεχομένου γι' αυτά. Η Epic στην συνέχεια διευκρινίζει βέβαια πως μόνο τα 251 εκ. δολάρια εξ αυτών έχουν ξοδευτεί σε games άλλων εταιρειών - κάτι που πρακτικά σημαίνει πως περισσότερα από τα μισά έσοδα του EGS αφορούν και πάλι... στο Fortnite κατά πάσα πιθανότητα!
Αυτό δεν θα ήταν ίσως ιδιαίτερο πρόβλημα, αν δεν ήταν σχεδόν βέβαιο πως ισχύει και κάτι άλλο: αυτά τα 108 εκατομμύρα "πελάτες" του EGS (όπως τους αποκαλεί η Epic) αμφιβάλλουμε πάρα πολύ για το αν και κατά πόσο είναι ενεργοί gamers, όπως και για το αν και κατά πόσο έχουν επενδύσει σημαντικά χρηματικά ποσά για την αγορά τίτλων από εκεί, με δεδομένο το γεγονός ότι η Epic προσέφερε όχι λιγότερα από 74 πλήρη games (ουκ ολίγα μάλιστα εξαιρετικά) εντελώς δωρεάν μέσα στο 2019. Στο Web, για την ακρίβεια, επικρατεί η εντύπωση πως πάρα, μα πάρα πολύς κόσμος απλώς ενεργοποιεί την εφαρμογή του Epic Games Store 3-4 φορές τον μήνα, προσθέτει στην συλλογή του τα games που προσφέρονται δωρεάν και... φεύγει, χωρίς να τα εγκαθιστά καν (!), πόσο μάλλον να τα παίζει. Όχι και ό,τι καλύτερο.
Το... θετικό σε όλα αυτά - ίσως και ενδεικτικό ακριβώς για τον παραπάνω λόγο; Η Epic επιβεβαίωσε πως θα συνεχίσει να προσφέρει και μέσα στο 2020 έναν δωρεάν τίτλο κάθε εβδομάδα στο EGS, πράγμα που σημαίνει το λιγότερο 50 PC games δωρεάν για όλους εως τον επόμενο Ιανουάριο (η εταιρεία κάνει και ξαφνικά... "δωράκια" ενίοτε ως τμήμα κάποιας προωθητικής ενέργειας). Επιβεβαίωσε επίσης πως θα συνεχίσει την πρακτική που είχε τόσο διχάσει τους PC gamers μέσα στο 2019: την επιδίωξή της δηλαδή να συγκεντρώνει στο EGS αποκλειστικούς τίτλους βεληνεκούς ΑΑΑ που δεν μπορεί να αποκτήσει κανείς μέσα π.χ. από το Steam της Valve. Για το πρώτο μισό του 2020 μερικές μόνο από τις επιβεβαιωμένες τέτοιες αποκλειστικότητες είναι τα Predator: Hunting Grounds, Godfall, Rogue Company, AutoChess και Magic: The Gathering.
Όλα δείχνουν, με άλλα λόγια, πως η Epic εννοεί να παίξει τον ρόλο δεύτερου, εναλλακτικού παίκτη ως "αντίβαρου" στο πρακτικό ως τώρα μονοπώλιο του Steam με ορίζοντα μακροπρόθεσμο και με στήριγμα την τεράστια, συνεχιζόμενη επιτυχία του Fortnite. Θα επιτύχει αυτόν τον διόλου ευκαταφρόνητο στόχο με τρόπο ουσιαστικό ή θα συνεχίσει να είναι "η υπηρεσία των δωρεάν" κατά βάση; Ίδωμεν!