banner

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: έρευνα σε Valve, Capcom και άλλους

Για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού εις βάρος των καταναλωτών, υψηλά πρόστιμα πιθανά για τους εμπλεκόμενους

Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης των games από χώρα σε χώρα ήταν, για να είμαστε ειλικρινείς, ήδη... βολικά περίπλοκος για τις εκδότριες εταιρείες και όχι εύκολα αντιληπτός από τους πιο πολλούς παίκτες - αλλά με την άνοδο των ψηφιακών καταστημάτων διανομής τίτλων και στην συνέχεια την σύνδεση των υλικών αντιτύπων με ψηφιακά τους αντίστοιχα το όλο θέμα απέκτησε ακόμη πιο πολλές "γκρίζες ζώνες". Πιο πολλές σε κάθε περίπτωση, απ' όσες δείχνει διατεθειμένη να ανεχθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία με επιστολές της εγκαλεί έναν αριθμό μεγάλων εκδοτών κι αντιπροσώπων στις χώρες της ΕΕ ώστε να διερευνηθεί το αν και κατά πόσο οι τακτικές που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια καταπατούν την ισχύουσα νομοθεσία της περί αθέμιτου ανταγωνισμού.

Οι εταιρείες που έχουν κληθεί να δώσουν εξηγήσεις είναι οι Capcom, Bandai Namco, Koch Media, Zenimax και Focus Home, αλλά και η κάτοχος του μεγαλύτερου ηλεκτρονικού καταστήματος για PC games, η Valve. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι εταιρείες αυτές με εσωτερικές τους συμφωνίες είχαν θέσει συγκεκριμένα "ψηφιακά σύνορα λειτουργίας" των κωδικών με τους οποίους μπορεί να αγοράσει κανείς games των πρώτων στο κατάστημα της δεύτερης, έτσι ώστε κωδικοί αγορασμένοι σε μία χώρα να μην μπορούν ν' αξιοποιηθούν σε άλλη. Αυτή η πρακτική, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε και έχει ως συνέπεια οι καταναλωτές να μην μπορούν να επωφεληθούν π.χ. χαμηλότερων τιμών πώλησης που μπορούν να ισχύουν σε μία χώρα-μέλος της ΕΕ, από άλλη χώρα-μέλος.

Από πλευράς της η Valve, διά στόματος του διευθυντή της marketing, του Doug Lombardi, δηλώνει πως το ζήτημα αφορά μόνο στους κωδικούς που εμπεριέχονται στις υλικές εμπορικές εκδόσεις των games που οι προαναφερθείσες εταιρείες εκδίδουν ή/και διανέμουν. Πολλοί από τους τίτλους αυτούς όντως στην συσκευασία που πωλείται στα παραδοσιακά καταστήματα εσωκλείουν, δωρεάν και για διευκόλυνση του παίκτη, κωδικό που όταν εξαργυρωθεί στην Steam προσφέρει τον ίδιο τίτλο εγκαταστάσιμο μέσω Internet. Ο Lombardi υποστηρίζει πως μόνο το 3% όλων των games που πωλεί η Steam υπόκεινται σε αυτούς τους περιορισμούς "ψηφιακών συνόρων λειτουργίας" και πως η Valve δεν είναι υπόλογη για κάτι που είναι, εν τέλει, απόφαση των ίδιων των εκδοτριών εταιρειών (κι ας έχει προέλθει η όλη πρακτική μετά από συμφωνία μαζί τους).

Με την ίδια πρωτοβουλία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί τις πέντε προαναφερθείσες εταιρείες σε εξηγήσεις σχετικά με την επιλογή τους να μην επιτρέπουν στους εμπορικούς τους συνεργάτες την πώληση των games τους σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ πέρα από τις συγκεκριμένες για τις οποίες ισχύει η εμπορική τους συμφωνία. Και αυτή η τακτική, σύμφωνα με την Margrethe Vestager, επίτροπο σε θέματα υγιούς ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτρέπει καταναλωτές από το ν' αποκτήσουν έναν τίτλο σε τιμή χαμηλότερη από αυτή που ισχύει στην δική τους χώρα. Οι εταιρείες που έχει εγκαλέσει η Ένωση θα εξετάσουν τα στοιχεία της έρευνας και το πιθανότερο είναι να ζητήσουν ακροαματική διαδικασία για σχετικές εξηγήσεις μέσα στο επόμενο διάστημα. Αν η Vestager και η ομάδα της δεν πειστούν από τις απολογίες, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν έως και το 10% (!) των ετήσιων εσόδων της κάθε μίας από τις εναγόμενες εταιρείες ως πρόστιμο. Όπως λένε και σε... όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της ΕΕ, ouch!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner