Είναι σύνηθες στην αγορά της ψυχαγωγίας, όλων των τύπων, να "μετρούμε" την επιτυχία βάσει πωλήσεων, εσόδων, κερδών, μεγεθών εγκατεστημένης βάσης και άλλων παραμέτρων - αλλά είναι εξίσου σύνηθες και εύκολο να μην συνυπολογίζουμε μία άλλη μονάδα μέτρησης επιτυχίας ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας: τον χρόνο που αφιερώνει το κοινό ενασχολούμενο με αυτό ή αυτήν. Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να το υπενθυμίσει η Netflix στους επενδυτές της, καθώς στην χθεσινή της αναφορά σε αυτούς για τα οικονομικά αποτελέσματά της το περασμένο τρίμηνο έθεσε ως ανταγωνισμό της ανησυχητικό όχι τόσο το HBO ή το Hulu, αλλά το... Fortnite της Epic!
Πράγματι, η έκθεση που δημοσίευσε η Netflix για τα αποτελέσματα αυτά αναφέρει επί λέξει πως "Όσον αφορά στον χρόνο ενασχόλησης των συνδρομητών με την υπηρεσία μας, στην πραγματικότητα συναγωνιζόμαστε (και μάλιστα συγκριτικά υπολειπόμαστε από) το Fortnite περισσότερο απ' ότι διακρίνουμε πως συμβαίνει με το HBO". H επιτυχία, με άλλα λόγια, του τίτλου της Epic είναι τόσο μεγάλη που δεν έχει αντίκτυπο μόνο στην αγορά όπου υπάγεται, αυτή των video games, αλλά και σε άλλες σχετικές με την σύγχρονη ψηφιακή διασκέδαση. Και αυτό επειδή όντως η ημέρα έχει για όλους μας 24 ώρες, έχουμε συγκεκριμένο αριθμό από αυτές να διαθέσουμε για ψυχαγωγία και αν πολλοί από μας επιλέξουν να κάνουν ένα πράγμα, τότε αυτός ο χρόνος δεν είναι διαθέσιμος στα άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες που τον διεκδικούν.
Το κοινό του gaming, φυσικά, γνωρίζει ήδη το "ειδικό βάρος" του Fortnite: μπορεί ο τίτλος-φαινόμενο της Epic να "έφερε και νέο κόσμο" στα video games, ανθρώπους δηλαδή που είτε ενδιαφέρονταν επιφανειακά είτε σχεδόν καθόλου γι' αυτά, και να τον απασχολεί για ώρες καθημερινά, όμως υπάρχουν δύο συνοδευτικές αρνητικές διαπιστώσεις σε αυτήν την αρχική. Μία: οι νέοι παίκτες Fortnite δεν γίνονται απαραίτητα... gamers, γιατί δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται στην μεγάλη τους πλειοψηφία να ασχοληθούν με άλλον τίτλο πέραν του Fortnite. Δεύτερη, σχετική με την πρώτη: οι παίκτες αυτοί δεν προτίθενται να ξοδέψουν χρήματα για τίποτε άλλο πέραν του Fortnite. Ακόμη και πολλοί... ήδη gamers δείχνουν, σε κάποιο ποσοστό, διάθεση να ξοδέψουν χρήματα στα extras του Fortnite και όχι σε άλλους τίτλους και τα extras τους.
Θα έχει, με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο μπορεί η Epic να διατηρήσει αυτήν την τεράστια δημοτικότητα του Fortnite σε αυτά τα επίπεδα μέσα στο 2019 (πόσο μάλλον να την αυξήσει). Αν υπάρχει κάτι που διακρίνει ασυζητητί το ευρύ κοινό είναι η τάση του να βαριέται ένα προϊόν ή μία υπηρεσία αν παραμείνουν στάσιμα ή "φύγουν από την μόδα"... και είμαστε απολύτως βέβαιοι πως η δημιουργός του Fortnite το ξέρει. Θα παραμείνει το Fortnite πόλος έλξης και επένδυση χρόνου για 200 εκατομμύρια καταναλωτών (!) μέσα στην επόμενη χρονιά, σε βαθμό που να συνεχίζει να προβληματίζει την Netflix; Για να δούμε!