Με το Oculus Rift εδώ και μία διετία περίπου, το Project Morpheus της Sony από πέρυσι και το Vive της HTC εδώ και λίγους μήνες, η εικονική πραγματικότητα στην ψυχαγωγική της μορφή υποστηρίζεται εντονότερα από ποτέ (αρκεί να δούμε και τα τελικά εμπορικά προϊόντα βέβαια κάποια στιγμή). Είμαστε βέβαιοι πως θα έχουν, το λιγότερο, ενδιαφέρον ως προϊόντα. Όμως... κακά τα ψέματα: όταν διαβάζαμε βιβλία επιστημονικής φαντασίας στη δεκαετία του '80 και παρακολουθούσαμε τις αντίστοιχες ή σχετικές ταινίες στη δεκαετία του '90, με τον όρο "virtual reality" είχαμε συνδέσει κάτι τελείως διαφορετικό και σαφώς περισσότερο περίπλοκο: τη "μεταφορά" του παίκτη σε ένα ψηφιακό περιβάλλον πειστικό και αρκετά "ελεύθερο" ώστε ο παίκτης να κινείται (και ταυτόχρονα να "κινείται") μέσα σε αυτό με άνεση. Θεωρούσαμε πως η απαραίτητη τεχνολογία είναι πολλά χρόνια μακριά για κάτι τέτοιο. Ε, ο Ken Bretschneider και η παρέα του ολοφάνερα διαφωνούν, αφού φιλοδοξούν να προσφέρουν το πρώτο "θεματικό πάρκο εικονικής πραγματικότητας", με το όνομα The Void, πολύ πολύ νωρίτερα!
Πράγματι: o Bretschneider και 30 άλλοι προγραμματιστές και μηχανικοί βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού μίας εγκατάστασης που θα απαρτίζεται από ειδικά διαμορφωμένους χώρους εικονικής πραγματικότητας. Οι χώροι αυτοί - δωμάτια εμβαδού 20x20 - θα είναι εξοπλισμένοι εκτενώς με αισθητήρες οι οποίοι θα "διαβάζουν" συνεχώς την θέση του σώματος του κινούμενου παίκτη και θα διαμορφώνουν ανάλογα το τί αυτός "βλέπει" με το ειδικό ασύρματο κράνος που θα φορά. Οι δημιουργοί του όλου project δικαιολογημένα έκριναν πως οι παρούσες τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας δεν είναι σε θέση να αποδώσoυν με αρκετά ομαλό και πειστικό τρόπο την αλληλεπίδραση των παικτών με τα ψηφιακά "σενάρια" που θέλουν να "χτίσουν" - αναπτύσσουν λοιπόν τις δικές τους, σε όλα, εξ αρχής. Αυτό μπορεί να "κοστίσει" μεν σε χρόνο και πόρους, αλλά θα προσφέρει στην ομάδα του Bretschneider τη δυνατότητα να αλλάζει εύκολα αυτά τα αλληλεπιδραστικά "σενάρια" που θα εκτυλίσσονται σε κάθε χώρο ή ακόμη και να τα συνδυάζει, πάντα σε πραγματικό χρόνο.
Από το επεξηγηματικό concept video που έχει δώσει μέχρι στιγμής στη δημοσιότητα η ομάδα του Bretschneider γίνεται κατανοητό πως μιλάμε για μία ψυχαγωγική εμπειρία που μοιάζει περισσότερο στο Danger Room των X-Men (χωρίς τα κράνη βέβαια) και λιγότερο στις εξομοιώσεις του The Matrix προφανώς. Και πάλι, ωστόσο, η ελευθερία κινήσεων που έχει ο παίκτης είναι ολοφάνερα πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που θα έχουν οι χρήστες των Rift, Morpheus και Vive - ενώ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι στην τελική έκδοση του Evermore στο ίδιο δωμάτιο θα μπορούν να παίζουν ταυτόχρονα έως και 10 παίκτες (κάτι που δεν θα είναι εφικτό με τις αρχικές εκδόσεις των προαναφερθέντων καταναλωτικών προϊόντων). Στόχος του όλου project είναι το πρώτο τέτοιο "θεματικό πάρκο εικονικής πραγματικότητας" να ξεκινήσει τη λειτουργία του στο Salt Lake των ΗΠΑ το επόμενο καλοκαίρι και, στη συνέχεια, τέτοιες εγκαταστάσεις να δημιουργηθούν σε πολλές μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ.
Η πρωτοβουλία είναι σίγουρα φιλόδοξη - και, όπως συνήθως συμβαίνει με αυτά τα πράγματα, δεν θα εκπλαγούμε αν ο Ken Bretschneider και η παρέα του δεν κατορθώσουν να έχουν το πρώτο τέτοιο "θεματικό πάρκο εικονικής πραγματικότητας" έτοιμο σε ένα χρόνο από σήμερα (τουλάχιστον όπως το περιγράφουν). Από την άλλη, δεν θα έβλαπτε αν εκπλησσόμασταν και μια φορά ευχάριστα, έτσι για αλλαγή!