Όχι ότι δεν το περιμέναμε φυσικά - άλλωστε το δικαιούται... και με το παραπάνω - όμως αξίζει αναφοράς ακριβώς επειδή είναι το είδος της διαπίστωσης που οδηγεί με την σειρά του σε ευχάριστα συμπεράσματα: το God of War, ο νέος τίτλος της ιστορικής σειράς της Sony και ο πρώτος ειδικά σχεδιασμένος για το PlayStation4, σημείωσε πωλήσεις άνω των 3.1 εκατομμυρίων αντιτύπων μέσα στις τρεις πρώτες ημέρες της διάθεσής του στην παγκόσμια αγορά (από τις 20/4 έως και τις 23/4 δηλαδή). Αναδεικνύεται έτσι στην παραγωγή με την πλέον θεαματική εμπορική πορεία ανάμεσα σε όλες τις άλλες που έχουν κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το PS4 από το 2013, με την δυναμική να ξεπεράσει σε συνολικές πωλήσεις οποιονδήποτε άλλο τίτλο έχει διατεθεί για το νεότερο οικιακό σύστημα των Ιαπώνων μέχρι σήμερα. Games όπως αυτό τείνουν να έχουν για πολύ καιρό σταθερές πωλήσεις και, με την πελατειακή βάση του PS4 να έχει κι επίσημα ξεπεράσει τα 75 εκατομμύρια συστήματα, μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν για τις συνολικές του πωλήσεις στο μέλλον.
To God of War και η τεράστια εμπορική του επιτυχία υπενθυμίζουν σε όλη την αγορά της αλληλεπιδραστικής ψυχαγωγίας δύο πράγματα. Ένα: ότι υπάρχει πολύ μεγάλο κοινό "εκεί έξω" το οποίο, αντίθετα με όλα όσα... ευαγγελίζονταν πολλές εταιρείες του χώρου για χρόνια, συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα σεναριακά, κινηματογραφικά video games και όχι μόνο για τα συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Internet (online multiplayer) ή/και εκείνα που επιδιώκουν να κρατούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για χρόνια με πρόσθετο εμπορικό περιεχόμενο (games as a service). Δύο: ότι οι φιλόδοξες αποκλειστικές παραγωγές μεγάλου κόστους και υψηλών προσδοκιών συνεχίζουν να έχουν μεγάλη σημασία όχι μόνο για την διαμόρφωση της εικόνας ενός συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης, αλλά και σε αμιγώς εμπορικό επίπεδο. Με την μεγάλη του επιτυχία το νέο God of War όχι μόνο θα φέρει υψηλά έσοδα στην Sony, αλλά θα προετοιμάσει τον δρόμο για δεύτερο και τρίτο "διάδοχο", οι οποίοι θα έχουν την ίδια ή μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία σχεδόν εξασφαλισμένη.
Η δεύτερη διαπίστωση είναι ηχηρό ράπισμα στο μάγουλο της Microsoft φυσικά: ο αμερικανικός κολοσσός υποτίμησε σε τραγικό βαθμό την σημασία αυτών των αποκλειστικών παραγωγών στην μεγαλύτερη διάρκεια της πορείας του Xbox One, με συνέπεια να περιορίσει την αξία του και το κοινό του - παράλληλα αποτυγχάνοντας οικτρά να προσφέρει στην Sony τον ανταγωνισμό που θα ωφελούσε την αγορά συνολικά. Η απουσία αυτών των αποκλειστικών games βεληνεκούς ΑΑΑ από την "φαρέτρα" της Microsoft είναι συνέπεια κακών εταιρικών επιλογών που γίνονταν επί σειρά ετών από στελέχη της με κακή κρίση και σχεδόν μηδενική αντίληψη της αγοράς. Η Νintendo, σαφώς εμπειρότερη, φρόντισε να προσφέρει για το Switch γρήγορα έναν αριθμό τέτοιων ποιοτικών αποκλειστικών παραγωγών, στοιχείο που συνέβαλε στην διαμόρφωση περίπου της μισής εγκατεστημένης βάσης του Xbox One (15 εκατομμύρια συστήματα) σε μόλις έναν χρόνο από την κυκλοφορία του, κι ας βρίσκεται αυτό στην αγορά σχεδόν... τέσσερα χρόνια παραπάνω από το Switch.
Η δημιουργική ομάδα του God of War θα συνεχίσει να το υποστηρίζει για καιρό με διορθώσεις μικροπροβλημάτων, πρόσθετες ρυθμίσεις αλλά και extra λειτουργίες, ώστε να προσφέρει στο κοινό της ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα, κορυφαία video games στην ιστορία όχι μόνο του σημερινού PlayStation, μα και των υπολοίπων. Υπενθυμίζουμε πως για το αριστούργημα της Sony φιλοξενήσαμε ειδική Αθηνόραμα Digital Week όπου αναφερθήκαμε στην μακρόχρονη πορεία της σειράς στην οποία ανήκει, στην μελετημένη παρουσίαση και κινηματογραφική σκηνοθεσία που χαρακτηρίζει τον συγκεκριμένο τίτλο, στον έξοχο τεχνικό του τομέα (συγκεκριμένα αυτόν των γραφικών), σε μία σειρά από απορίες που ενδέχεται να έχουν αρχάριοι παίκτες ή και βετεράνοι της σειράς, αλλά και σε συμβουλές που είναι πολύ πιθανό να φανούν χρήσιμες σε οποιονδήποτε παίκτη ξεκινήσει την ενασχόληση με το God of War. Για παραγωγές όπως αυτή, άρθρα τόσα κι άλλα τόσα!