Είδος: Racing
Φορμά: Playstation4,PlayStation5
Τιμή: €79,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Interactive Entertainment
Οι ιστορικές σειρές games - αυτές με την μεγάλη διαδρομή και το μεγάλο, πιστό κοινό - νομοτελειακά... δεν ικανοποιούν πάντα τους πάντες: διαφορετικών τύπων παίκτες αγαπούν διαφορετικά στοιχεία κάθε "έκδοσης" και, συχνά, τις αλλαγές ή προσθήκες που γίνονται από "έκδοση" σε "έκδοση" πολλοί καταναλωτές επίσης τις κρίνουν αλλιώς σε σχέση με άλλους. Τα Gran Turismo της Sony είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα: πολλοί θυμούνται με νοσταλγία το πρώτο ή το δεύτερο στο αρχικό PlayStation για το... επικό GT Mode και το Simulation Mode τους αντίστοιχα, άλλοι το πέμπτο που ήταν το πρώτο υψηλής ευκρίνειας, άλλοι το έκτο που προσέφερε πιο πολλά από κάθε άλλη έκδοση, ορισμένοι απόλαυσαν περισσότερο το GT Sport γιατί πάντοτε τους ενδιέφερε κυρίως το ανταγωνιστικό παιχνίδι υψηλού επιπέδου μέσω PlayStation Network.
Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσει η δημιουργός της σειράς των GT, η Polyphony Digital, πως το πρώτο μέλος της οικογένειας αυτής τίτλων για το PlayStation5 θα αρέσει πρακτικά σε όλους; Προσφέροντας με αυτό κυριολεκτικά... όλα, μα όλα όσα άρεσαν πιο πολύ στο κοινό από κάθε παρελθούσα έκδοση Gran Turismo, ουσιαστικά! Αυτό ακριβώς, τίποτε λιγότερο και πολλά περισσότερα, είναι το νέο Gran Turismo 7 που κυκλοφορεί και για PS5 - αλλά και για PS4 - αυτές τις μέρες.
Ομολογουμένως η Polyphony Digital επέλεξε να είναι κάπως... περίεργη η πρώτη επαφή των παικτών με το GT7, καθώς αμέσως μετά την εισαγωγή και ορισμένες βασικές ρυθμίσεις δεν τούς οδηγεί απευθείας στην κεντρική οθόνη του τίτλου, αλλά πρώτα στην νέα επιλογή παιχνιδιού Music Rally - όπου βρίσκονται... αντιμέτωποι με το tempo ενός remix κλασικής μουσικής για αρχή! Πολύ γρήγορα πάντως ο τίτλος τούς οδηγεί και στο "κυρίως" τμήμα του (αυτό και το Music Rally είναι πάντοτε διαχωρισμένα για κάποιο λόγο), όπου ένας εικονικός χάρτης (World Map) παραθέτει με "σημεία ενδιαφέροντος" τις διάφορες επιλογές παιχνιδιού και δραστηριότητες του GT7. Ακόμη και αυτός ο χάρτης, δε, αρχικά προσφέρει μόνο τρία τέτοια σημεία - είναι σαφής λοιπόν η πρόθεση στον σχεδιασμό του τίτλου να αποκαλύψει όλο πρακτικά το περιεχόμενο και τις επιλογές παιχνιδιού του μέσα από την εκτενή ενασχόληση του παίκτη με αυτόν. Εγκρίνουμε!
Η χρήση πάντως του Music Rally ως εισαγωγής για όλους τους παίκτες των GT, αρχάριους και βετεράνους, δεν είναι η μόνη απρόσμενη επιλογή της Polyphony Digital. Μία άλλη σημαντική αλλαγή εστιάζεται στο γεγονός ότι πολλά από τα αυτοκίνητα και η πρόσβαση σε όλες τις αγωνιστικές πίστες ή πρωταθλήματα θα αποκτηθούν από τους παίκτες μέσα από το Gran Turismo Cafe, το οποίο "σερβίρει" πάνω από 35 "μενού". Πρόκειται, στην ουσία, για τον κεντρικό "άξονα" περιεχομένου του GT7, καθώς μόνο "συμπληρώνοντας" τέτοια "μενού" ο τίτλος θα "ανοίξει" όλο το υλικό που προσφέρει. Ο άλλος τρόπος πρόσβασης σε αυτοκίνητα, ανταλλακτικά κλπ. είναι φυσικά τα εικονικά χρήματα των Gran Turismo, τα credits, ενώ υπάρχει και ένα τρίτο αξιακό σύστημα, τα Collector points, που αντιστοιχούν στην αξία των αυτοκινήτων που οι παίκτες συγκεντρώνουν στο γκαράζ τους και επηρεάζει το είδος και των αριθμό των εξαρτημάτων ή ανταλλακτικών όπου έχουν πρόσβαση για βελτιώσεις των οχημάτων τους.
Πρόκειται για το καλύτερα οργανωμένο Gran Turismo στην ιστορία. Ναι, υπάρχουν συγκεκριμένα "μονοπάτια" να ακολουθήσουν οι παίκτες - ειδικά στην αρχή - κι ο καθιερωμένος "κύκλος" απόκτησης αυτοκινήτων, συμμετοχής σε αγώνες, συγκέντρωσης credits, αναβάθμισης οχημάτων κ.ο.κ. είναι επίσης παρών. Μα είναι τόσες οι επιλογές παιχνιδιού που αξιοποιούνται παράλληλα, και τόση η ελευθερία που έχει κανείς (από ένα σημείο και πέρα) να εστιάσει σε αυτές που τον ενδιαφέρουν πιο πολύ, που η "ροή" του τίτλου στην ουσία "ακολουθεί" το πώς ο κάθε παίκτης θέλει να ασχοληθεί με το GT7. Οι τελειομανείς θα χρειαστούν πολλούς μήνες ή και χρόνια για να "δουν τα πάντα" στο νέο Gran Turismo. Όσοι δεν ενδιαφέρονται γι' αυτό, μπορούν απλώς να παίξουν ό,τι τους αρέσει - κάτι πάντοτε θετικό.
Εννοείται πως σχεδόν όλες οι επιλογές παιχνιδιού και δραστηριότητες που αναμένει κανείς από ένα πλήρες Gran Turismo, όπως τα Licenses, το Tuning Shop (για τις αναβαθμίσεις των αυτοκινήτων) ή το GT Auto (για τα αξεσουάρ τους), είναι παρούσες. Σε αυτές συνυπολογίζονται και οι τρεις διαφορετικοί τρόποι απόκτησης και διαχείρισης αυτοκινήτων - οι... "μάντρες" (Used Cars), οι "μάρκες" (Brand Central) και τα... "πανακρίβου" (Legends Cars) - οι οποίοι θα πρέπει να αξιοποιούνται παράλληλα και "στρατηγικά". Η Polyphony έχει, άλλωστε, σχεδιάσει έτσι τον τίτλο ώστε κάποια τμήματά του να είναι επεκτάσιμα... επ' άπειρον. Πέρα από τα νέα αυτοκίνητα κι αγωνιστικές πίστες που θα προστίθενται σε τακτά χρονικά διαστήματα από την Sony - υποθέτουμε κάποια δωρεάν, κάποια επί πληρωμή - οι Ιάπωνες θα είναι σε θέση να προσθέτουν π.χ. νέα τραγούδια/σιρκουί στο Music Rally ή νέες "αποστολές" στα Driving Missions, ενώ πιθανή είναι και η προσθήκη νέων "μενού" στο GT Cafe με την ίδια συλλογιστική.
Το ανταγωνιστικό τμήμα του τίτλου, δε, είναι στην ουσία... όλο το Gran Turismo Sport "μέσα" στο GT7, προσφέροντας τόσο το Sport Mode για συμμετοχή σε επίσημα online πρωταθλήματα με βαθμολογία στην παγκόσμια κατάταξη κλπ., όσο και το "απλό" multiplayer ανάμεσα σε φίλους (είτε online είτε στο ίδιο PS5). Με το GT Sport αναγνωρισμένο ως το καλύτερο Δικτυακό ανταγωνιστικό video game αγώνων ταχύτητας, σε επίπεδο επαγγελματικό μάλιστα, το GT7 πρακτικά "παίρνει την σκυτάλη" σε αυτόν τον τομέα έχοντας στην διάθεσή του όλη την κοινότητα που έχει "χτιστεί" την τελευταία πενταετία γύρω από το GT Sport. Καθόλου άσχημα!
Τα όσα μπορεί να κάνει ένας παίκτης στο GT7 ολοκληρώνει η λειτουργία Scapes - η οποία επιστρέφει σε τέτοιο βαθμό αναβαθμισμένη που θα μπορούσε να είναι... game από μόνη της - συνοδευόμενη από την λειτουργία Race Photo, στην πράξη το Photo Mode άλλων τίτλων του PS5/PS4 αλλά "ενισχυμένο" από το υποσύστημα εικονικής "φωτογράφισης" του Scapes. Στο τελευταίο, όπως και παλιότερα, ο παίκτης μπορεί να "τοποθετήσει" τα αυτοκίνητά του "μέσα" σε ατμοσφαιρικές τοποθεσίες σε ολόκληρο τον κόσμο (πάνω από 2500!) και να τα "φωτογραφίσει" με απίθανα μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων και αποτελέσματα που συχνά δεν διαφέρουν σε τίποτε από αυτά... μίας πραγματικής φωτογραφίας. Με την λειτουργία Race Photo μπορεί κανείς να κάνει "παύση" σε οποιαδήποτε στιγμή κατά την διάρκεια ενός replay και ν' αποθηκεύσει ένα στιγμιότυπό της έχοντας τοποθετήσει την κάμερα οπουδήποτε θέλει και εφαρμόζοντας φίλτρα ή άλλα εφέ. Έχουμε ήδη δει ορισμένα αληθινά υπέροχα δείγματα φωτογραφιών από τις δύο λειτουργίες και είμαστε βέβαιοι πως η κοινότητα του Gran Turismo - που είχε... οργιάσει με το Scapes στο GT Sport! - θα προσφέρει πολλά περισσότερα.