Κυριολεκτικά "από το πουθενά" - δεν είχε ακουστεί η παραμικρή σχετική φήμη πριν από την επίσημη ανακοίνωση - η Tonic Games Group, η μητρική εταιρεία της Mediatonic που υπογράφει το δημοφιλέστατο Fall Guys, επιβεβαίωσε πως εξαγοράστηκε από την Epic αντί αγνώστου χρηματικού ποσού. Η είδηση έρχεται μερικές ημέρες μόλις μετά την ανακοίνωση της Mediatonic περί εκδόσεων του Fall Guys για Xbox και Switch προγραμματισμένων να κυκλοφορήσουν το καλοκαίρι.
Και οι δύο εταιρείες στα δελτία Τύπου τους αναφέρουν πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην παρούσα μορφή του Fall Guys και στα προαναφερθέντα ήδη ανακοινωμένα σχέδια της Mediatonic. Ο δημοφιλής τίτλος θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμος στο Steam για PC και στο PlayStation Store για PS4/PS5, θα συνεχίσει επίσης να δέχεται τακτικές ενημερώσεις και πρόσθετο υλικό όπως συμβαίνει από πέρσι το καλοκαίρι που κυκλοφόρησε. Η Epic επιβεβαίωσε, ωστόσο, ότι το Fall Guys σύντομα θα γίνει διαθέσιμο και μέσα από το Epic Games Store, ενώ οι δύο εταιρείες δεν σχολίασαν αναφορικά με το ενδεχόμενο μετάβασης του Fall Guys στο μοντέλο free-to-play, την δωρεάν του δηλαδή διάθεση σε όλους και στήριξη με πρόσθετο εμπορικό υλικό, στο μέλλον.
Η εξαγορά της Mediatonic είναι μόλις η τρίτη του είδους της στην ιστορία της Epic: αν και οι Αμερικανοί έχουν εξαγοράσει πολλές μικρές εταιρείες για τα προγραμματιστικά εργαλεία τους (έτσι ώστε να ενσωματωθούν στην εργαλειοθήκη της Unreal Engine), έχουν προχωρήσει μόνο σε δύο άλλες εξαγορές εταιρειών δημιουργίας games όλα αυτά τα χρόνια, των Chair Entertainment το 2008 και Psyonix το 2019.
Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί πρόβλημα για την Mediatonic: από την ημέρα της εξαγοράς της η Chair Entertainment έχει κυκλοφορήσει μόνο τα τρία Infinity Blade για iPhone/iPad και το εν πολλοίς αποτυχημένο Battle Breakers, το οποίο διατίθεται δωρεάν στα Epic Games Store, App Store και Google Play. Η Chair βρίσκεται εν πολλοίς σε κατάσταση αδράνειας, καθώς ο πιο πρόσφατος τίτλος της, το SpyJinx, βρίσκεται σε ατελή, δοκιμαστική κατάσταση για πάνω από έναν χρόνο τώρα. Η Psyonix, από την άλλη πλευρά - η δημιουργός του εξαιρετικά δημοφιλούς Rocket League - έχει πλέον εστιάσει στην δημιουργία έξτρα εμπορικού περιεχομένου που πωλεί στην εγκατεστημένη βάση του τίτλου αφού και αυτός έχει μεταβεί στο μοντέλο free-to-play σε όλα τα φορμά από πέρσι το καλοκαίρι.
Η πιθανότητα να μεταβεί στο ίδιο μοντέλο free-to-play και το Fall Guys, με άλλα λόγια, είναι μεγάλη αν ληφθεί στα υπ' όψιν η προϊστορία της Epic με τίτλους όπως τo Fortnite - κάτι το οποίο μπορεί ή μπορεί να μην αρέσει στην Mediatonic μακροπρόθεσμα, καθώς το να περιοριστεί μία εταιρεία ανάπτυξης στην παραγωγή... στολών και τοποθεσιών για έναν τίτλο δεν είναι ακριβώς το πλέον δημιουργικό πράγμα που μπορεί να κάνει. Το Fall Guys, επίσης, είναι στηριγμένο σε διαφορετική υποδομή, αυτήν της Unity και όχι της Unreal Engine, κάτι που σημαίνει πως ο τίτλος πιθανώς να χρειαστεί ριζικές αλλαγές αν οι Epic και Mediatonic αποφασίσουν να υλοποιήσουν λειτουργίες όπως το παιχνίδι από κοινού ανάμεσα σε κατόχους διαφορετικών συστημάτων (cross-play).
Εξαγορές όπως αυτή μπορούν να καταλήξουν τόσο θετικά, όσο και αρνητικά. Είναι πιθανό η Mediatonic να αξιοποιήσει επιτυχώς την εμπειρία και τους πόρους της Epic έτσι ώστε να εξελίξει το Fall Guys σε έναν τίτλο ικανό να συντηρείται και να βελτιώνεται μέσα από τα έσοδα του έξτρα υλικού που θα προσφέρει στην σταθερή πελατειακή του βάση. Εξίσου πιθανό είναι, ωστόσο, να υποβαθμιστεί η Mediatonic στο επίπεδο μιας μηχανής παραγωγής πρόσθετου περιεχομένου για έναν τίτλο που έχει ημερομηνία λήξης - θέση από την οποία πολλές εταιρείες του είδους δεν βρήκαν τον δρόμο της επιστροφής στην δημιουργικότητα. Θα συμβεί αυτή τη φορά το ίδιο; Όπως πάντοτε... θα δείξει!