Τα συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας τα χώριζαν πάντοτε... "στεγανά" όσον αφορά στα games αυτά καθ' αυτά - ένας τίτλος για Xbox, με άλλα λόγια, δεν μπορεί να παιχθεί σε ένα PlayStation, ακόμη κι όταν τα δύο συστήματα έχουν παρόμοια αρχιτεκτονική (όπως συμβαίνει με τα PS4 και Xbox One). Υπάρχει, ωστόσο, τρόπος κάτοχοι διαφορετικών συστημάτων να παίξουν μαζί στον ίδιο τίτλο, χάρις στον... μαγικό κοινό παρανομαστή όλων των ηλεκτρονικών συσκευών πια: το Internet. Η Microsoft είχε ήδη καταστήσει εφικτό οι κάτοχοι PC (βασισμένων σε Windows 10 για κανέναν προφανή λόγο) και οι κάτοχοι Xbox One να είναι σε θέση να παίξουν τον ίδιο τίτλο (προφανώς ο καθένας με το αντίτυπό του) αν "επικοινωνούν" μέσω Xbox Live, όμως χθες ανακοίνωσε πως είναι έτοιμη να προχωρήσει την ιδέα αυτή "ένα βήμα παραπέρα" με την λειτουργία Cross Network Play.
Πρόκειται για μία λειτουργία η οποία επιτρέπει στους δημιουργούς games για Xbox One/PC με Windows 10 να καταστήσουν τους τίτλους τους συμβατούς για Δικτυακές αναμετρήσεις και με άλλα online δίκτυα (αν και βέβαια στην περίπτωση των XO/PC το Xbox Live συνεχίζει να είναι προαπαιτούμενο). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ένας τίτλος, αν έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να "συνδέει" το Xbox Live με το PlayStation Network, μπορεί να φέρει συνεργάτες ή αντιμέτωπους κατόχους Xbox One και PlayStation4 για... πρώτη φορά στα χρονικά οποιοασδήποτε "γενιάς" οικιακών συστημάτων μέχρι σήμερα. Ο πρώτος τίτλος που θα αξιοποιήσει αυτήν την δυνατότητα είναι το άκρως (και δικαίως) επιτυχημένο Rocket League, το οποίο σε μερικές εβδομάδες θα επιτρέψει το παιχνίδι ανάμεσα σε κατόχους Xbox One-PC και στη συνέχεια έχει ως στόχο να προσφέρει το ίδιο και για τους κατόχους PS4 (οι οποίοι θυμίζουμε πως μπορούν ήδη να παίζουν Rocket League με κατόχους PC της έκδοσης Steam).
Φυσικά όλα αυτά ισχύουν από την πλευρά της... Microsoft μόνο, με την έννοια ότι αυτή ναι μεν προσφέρει την συγκεκριμένη δυνατότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως (α) η Sony θα την βοηθήσει με την απαραίτητη υλοποίηση από την δική της πλευρά ή πώς (β) και αυτό να γίνει, ότι όλοι οι δημιουργοί games θα σπεύσουν να υποστηρίξουν το Cross Network Play στους τίτλους τους. Υπάρχουν, άλλωστε, υποψιαζόμαστε και μία σειρά από τεχνικά θέματα που θα πρέπει να λυθούν πριν εξασφαλιστεί πως μια τέτοια "συνέργεια" ανάμεσα στα Xbox Live και PSN θα λειτουργεί πάντοτε απρόσκοπτα. Είναι γεγονός, ωστόσο, πως πρόκειται για μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες εξελίξεις στο online gaming τα τελευταία χρόνια. Θα οδηγήσει κάπου ή θα... "την πνίξουν τα συμφέροντα"; Σε βάθος χρόνου, θα το μάθουμε!