Οι αναφορές των πολυεθνικών προς τους μετόχους τους και οι αναλύσεις των οικονομικών τους αποτελεσμάτων έχουν ενίοτε ενδιαφέρον ακριβώς επειδή σε αυτές βρίσκονται "κρυμμένα" πράγματα που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί - και ένα τέτοιο προέκυψε στην πρόσφατη επικοινωνία του διευθύνοντα συμβούλου της Microsoft, του Satya Nadella, με τους μετόχους της εταιρείας με την ευκαιρία της δημοσίευσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς της (το οικονομικό έτος του αμερικανικού κολοσσού ξεκινά τον Ιούλιο). Ο Nadella, μιλώντας για τα βραχυπρόθεσμα σχέδια της Microsoft στον χώρο της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, ανέφερε πως η υπηρεσία Game Pass που ήδη προσφέρεται στους κατόχους Xbox One θα επεκταθεί και στους κατόχους H/Y.
Παρά το γεγονός ότι ο Nadella δεν προσδιόρισε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για την επέκταση αυτή, η εξέλιξη θα μπορούσε να αποδειχθεί σημαντική. Το Xbox Game Pass προσφέρει πιο πολλά από 100 games διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή στον συνδρομητή της υπηρεσίας σε ενιαία τιμή ($9.99 στις ΗΠΑ) και δικαίως θεωρείται μία από τις πλέον συμφέρουσες προτάσεις της Microsoft προς το καταναλωτικό κοινό: με κόστος λιγότερο από αυτό δύο νέων games για Xbox One, οι συνδρομητές του Xbox Game Pass έχουν για 12 μήνες πρόσβαση σε... 50 φορές περισσότερα games και πάντοτε κάτι διαθέσιμο να παίξουν. Ναι, πολλοί από τους τίτλους αυτούς είναι "καταλόγου", δηλαδή παλαιότεροι και συχνά όχι ιδιαίτερα επιτυχημένοι, όμως και ουκ ολίγα "διαμάντια" κρύβονται ανάμεσα σε αυτά τα 100+ games κάθε μήνα, και όλες οι καινούργιες οι παραγωγές της ίδιας της Microsoft ενσωματώνονται στο Xbox Game Pass την ίδια ημέρα που κυκλοφορούν στα καταστήματα.
Εκεί, φυσικά, βρίσκεται και το πρόβλημα που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ένα αντίστοιχο PC Game Pass: οι παραγωγές της Microsoft είναι ουσιαστικά οι ίδιες με αυτές για Xbox One - και από μόνες τους δεν είναι αρκετές για να στηρίξουν έναν κατάλογο 100+ τίτλων. Θα έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, να διαπιστώσουμε πως (και αν) ο αμερικανικός κολοσσός θα μπορέσει να πείσει τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εκδότριες εταιρείες, όπως τις Electronic Arts, Ubisoft, Activision και άλλες, να τής παραχωρήσουν PC games τους για ενσωμάτωση σε ένα PC Game Pass, την στιγμή που (α) πολλές από αυτές τα ίδια games θα τα πωλούν από τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα και στην στιγμή που (β) ουκ ολίγα από αυτά θα πωλούνται και από το επικρατέστερο Δικτυακό κατάστημα PC games στον κόσμο, την υπηρεσία Steam.
Πριν προχωρήσει, άλλωστε, η αμερικανική εταιρεία προς την κατεύθυνση ενός PC Game Pass, θα πρέπει να έχει λύσει στο 100% και τα διάφορα προβλήματα που παρατηρούνται κατά καιρούς με το Microsoft Store στα Windows 10 και τα games που εγκαθίστανται από εκεί σε μορφή app. Είναι, με άλλα λόγια, πολύ νωρίς για να έχουμε εικόνα του πώς και σε ποιό ποιοτικό επίπεδο θα προσφερθεί η εκδοχή του Game Pass για PC, οπότε... υπομονή!