banner

Microsoft: με games του Xbox σε PS5 ή Switch φέτος

Ο αμερικανικός κολοσσός εξελίσσεται σε εκδότη για όλα τα φορμά, μα για την ώρα... προσεκτικά

Σε μία από τις πλέον... προβλέψιμα χορογραφημένες εταιρικές ενημερώσεις των τελευταίων χρόνων, η Microsoft επισημοποίησε εν τέλει την πρόθεσή της να προσφέρει games του Xbox και σε συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας των Sony και Nintendo, όπως φημολογούνταν από τις αρχές του έτους. Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα το κάνει, ο οποίος είναι αυτός που λίγο-πολύ περιμέναμε: μικρής κλίμακας (μόλις τέσσερις τίτλοι) και προσεκτικός "για να δούμε τί θα συμβεί", όπως το έθεσε ο επικεφαλής της Microsoft για το Xbox, ο Phil Spencer. "Η μεταφορά αυτών των τίτλων σε άλλα φορμά απαιτεί αρκετή δουλειά εκ μέρους μας και θέλουμε να είμαστε βέβαιοι πως τα ωφέλη αξίζουν την επένδυση. Θέλουμε να βεβαιωθούμε πως το κοινό στο οποίο απευθύνονται θεωρεί αυτά τα games ενδιαφέροντα, καθώς δεν αποκλείουμε και το αντίθετο", πρόσθεσε.

O Spencer δεν γνωστοποίησε ποιοί τέσσερις τίτλοι του Xbox θα αποκτήσουν εκδόσεις για PlayStation ή/και Switch τους επόμενους μήνες, αλλά σε άρθρο του το The Verge αναφέρει τα Hi-Fi Rush, Pentiment, Sea of Thieves και Grounded. Σαφές δεν είναι ακόμη ποιοί τίτλοι θα διατεθούν σε ποιά φορμά, ποιές θα είναι οι ημερομηνίες κυκλοφορίας και το κόστος κάθε τέτοιας έκδοσης. Επιλέγοντας να μην γίνει συγκεκριμένη, η Microsoft κατέστησε πάντως... απολύτως σαφές πως σκοπός της Δικτυακής αυτής ενημέρωσης δεν ήταν τόσο να ανακοινώσει πράγματα, όσο να καθησυχάσει τους οπαδούς του Xbox και να τούς διαβεβαιώσει πως συνεχίζει να πιστεύει σε αυτό παρά το γεγονός ότι θα εκδίδει στο μέλλον games και για άλλα συστήματα ψυχαγωγίας.

Ήταν πάντως σχεδόν... επώδυνα φανερή η προσπάθεια των Phil Spencer, Sarah Bond και Matt Booty να πείσουν το πιστό κοινό του Xbox πως όχι, δεν θα κυκλοφορούν από δω και πέρα όλοι οι τίτλοι των Microsoft Game Studios για PlayStation ή/και Switch και πως ναι, οι κάτοχοι Xbox μπορούν να περιμένουν πως θα συνεχίζουν να απολαμβάνουν προνομιακής μεταχείρισης, είτε στο πλαίσιο αποκλειστικής σε αυτούς διάθεσης των νέων τίτλων της Microsoft για σημαντικό χρονικό διάστημα είτε στο πλαίσιο της διάθεσής τους δωρεάν στο Game Pass. Σε συνέντευξή του στο The Verge, όμως, ο Spencer παράλληλα άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, αρνούμενος να αποκλείσει ακόμη και την πιθανότητα μελλοντικά games-σύμβολα του Xbox να κυκλοφορήσουν και για άλλα φορμά από την πρώτη μέρα.

Όσο και αν αυτό δεν αρέσει στους κατόχους Xbox, η αλήθεια είναι πως κατά βάση... μόνο έτσι έχει νόημα όλη αυτή η στροφή στην στρατηγική της Microsoft. Η εταιρεία κάνει αυτόν τον καιρό τις πρώτες μικρές, σχετικά ανώδυνες αλλαγές - κυκλοφορώντας λίγα και παλιότερα games του Xbox σε αντίπαλα φορμά - χωρίς να περιμένει στην πραγματικότητα μεγάλα ωφέλη. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μπορεί, για την ώρα, να παρουσιάζει αυτήν την στροφή προς την ιδιότητα εκδότριας εταιρείας games για όλα τα φορμά ως "πείραμα". Κάποια στιγμή, ωστόσο, προκειμένου να διαπιστώσει τί ακριβώς θα συνέβαινε αν το Xbox εξελισσόταν σε brand με μόνιμη παρουσία στην βιβλιοθήκη άλλων φορμά, η Microsoft όντως θα κυκλοφορήσει ορισμένα games της σε πολλαπλά συστήματα από την πρώτη μέρα. Τότε είναι, ουσιαστικά, που θα κριθεί ο αντίκτυπος αυτής της αλλαγής στρατηγικής στο δικό της πιστό κοινό.

Στο πλαίσιο της ίδιας Δικτυακής παρουσίασης, πάντως, προέκυψαν και ορισμένες ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Η συνδρομητική βάση του Game Pass, για παράδειγμα, αριθμεί πλέον 34 εκατομμύρια πελάτες, αυξημένη κατά 9 εκατομμύρια από το 2022. Οι πιο πολλοί νέοι συνδρομητές πάντως είναι PC gamers και η Microsoft δείχνει να έχει αποδεχθεί πως οι κάτοχοι Xbox δεν θα συνεισφέρουν ιδιαίτερα στην επέκταση του Game Pass τα επόμενα χρόνια. Επιβεβαιώθηκε επίσης η πρόθεση της εταιρείας να κυκλοφορήσει νέα μοντέλα Xbox, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα: όλα δείχνουν πως η Microsoft όντως θα διαθέσει στο τελευταίο τρίμηνο του 2024 τα ανανεωμένα Xbox Series S/X που είχαν διαρρεύσει πέρσι το φθινόπωρο. Υπό ανάπτυξη βρίσκεται, δε, και το Xbox του 2027 ή 2028, για το οποίο η Microsoft υπόσχεται "το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα που έχουμε δει από μία γενιά hardware στην επόμενη".

Συνολικά, γνωστοποιώντας... μόλις επαρκώς τί σχεδιάζει να κάνει - και επιβεβαιώνοντας στα μάτια των fans του Xbox αυτά που εκείνοι, μεταξύ μας, θα έπρεπε εν πολλοίς να θεωρούν δεδομένα - η Microsoft μάλλον κέρδισε τον χρόνο που ήθελε όσον αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτόν τον χρόνο θα τον χρειαστεί ώστε να... προετοιμάσει ψυχολογικά το πιστό κοινό του Xbox για το απολύτως πιθανό ενδεχόμενο να κυκλοφορούν ακόμη και εμβληματικές σειρές τίτλων των Microsoft Game Studios για PlayStation ή/και Switch ταυτόχρονα με τα δικά της συστήματα, κάποια στιγμή. Ο Spencer δεν ψεύδεται όταν λέει πως οι πρώτοι αυτοί τέσσερις τίτλοι θα διατεθούν ώστε η Microsoft "να δει τί θα συμβεί", οπότε games του Xbox για όλα τα φορμά μαζί δεν αναμένονται μέσα στο 2024 και πιθανότατα ούτε μέσα στο 2025.

Με τα παρόντα δεδομένα, ωστόσο, δεν είναι καθόλου δύσκολο να φανταστεί κανείς πως όταν πλέον οι Sony και Microsoft θα είναι έτοιμες να αποκαλύψουν τα επόμενα PlayStation και Xbox, τα πράγματα στην αγορά του gaming θα έχουν αλλάξει σημαντικά όσον αφορά στην διάθεση τίτλων αποκλειστικά για ένα σύστημα ψυχαγωγίας και μόνο. Από την οπτική γωνία της Microsoft, πάντως, σίγουρα θα έχουν αλλάξει - ίσως και... πολύ νωρίτερα από το 2027 ή το 2028. Μέχρι τότε, υπομονή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner