Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
Δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο οι εταιρείες του gaming να επιδεικνύουν... περιβαλλοντικές ανησυχίες, αυτό ακριβώς ωστόσο αποφάσισε να κάνει η EA Sports, το τμήμα της Electronic Arts που επικεντρώνεται στους αθλητικούς τίτλους. Και μάλιστα να το κάνει άμεσα. Η καναδική εταιρεία καταργεί τα εγχειρίδια χρήσης σε χαρτί - που παραδοσιακά εσωκλείονται στις συσκευασίες των video games - και, αντ' αυτού, θα τα προσφέρει σε ηλεκτρονική μορφή, ως οδηγίες επί της οθόνης. Ο πρόσφατος τίτλος πυγμαχίας Fight Night Champion ήταν ο πρώτος που κυκλοφόρησε έτσι και θ' ακολουθήσουν όλα τα games της EA Sports. Οι λόγοι που προβάλλονται είναι αυτοί που σχετίζονται με τα ωφέλη της μη χρήσης χαρτιού για το περιβάλλον, βέβαια, όμως και κάποια κόστη για την εταιρεία σίγουρα θα εξοικονομηθούν. Θα συμφωνήσουν οι gamers με την απόφασή της ή θα... έχουμε αντιδράσεις; Η Ubisoft πάντως, που το έκανε πρώτη, μέχρι στιγμής δεν έχει αντιμετωπίσει το είδος των διαμαρτυριών που θα την έκανε ν' αλλάξει γνώμη. Ίδωμεν!
Αντιδράσεις, ωστόσο, έχει εισπράξει η Microsoft για τις τιμές που αποδίδει στα games που πωλεί μέσω της υπηρεσίας Games on Demand. Είναι το τμήμα εκείνο του Xbox Live απ' όπου μπορεί να αγοράσει κανείς games μέσω Internet και να τα εγκαταστήσει απευθείας και μόνο στο σκληρό δίσκο του Xbox 360. Ε, λοιπόν, οι τιμές πολλών από αυτά τα games - όχι όλων είναι η αλήθεια - έχουν μειωθεί πολύ λίγο ή... καθόλου σε σχέση με αυτήν που είχαν όταν πρωτοκυκλοφόρησαν. Η οποία ήταν ίση με αυτή που είχαν σε μορφή DVD στα καταστήματα (!), παρ' ότι όταν αγοράζει games σε ψηφιακή μορφή ο καταναλωτής δεν θα έπρεπε να επωμίζεται κόστος για φυσικό μέσο αποθήκευσης, συσκευασία, μεταφορικά και διάφορα άλλα. Ναι, ίσως οι τιμές στην υπηρεσία Games on Demand δεν μπορούν να εξισώνονται με αυτές των επιθετικών προσφορών που γίνονται μετά από καιρό π.χ. στα μεγάλα e-shops, αλλά δεν θα έπρεπε να μειώνονται σ' ένα βαθμό; Και σίγουρα να ξεκινούν κατά τι μειωμένες από την πρώτη μέρα διάθεσης των games έτσι; Λέμε εμείς τώρα...
Την ίδια επιλογή είχε κάνει, δυστυχώς, στο παρελθόν η Sony με το PSPgo: και σ' εκείνη την περίπτωση ήταν προς το συμφέρον της να προσφέρει νέα games με μειωμένες τιμές αν αγοράζονταν σε ψηφιακή μορφή, ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού στο PlayStation Store. Αν άλλη προσέγγιση θα υιοθετηθεί στο PSP2 δεν γνωρίζουμε ακόμη, όμως το πείραμα του PSPgo δείχνει να έπεισε τη Sony για κάτι άλλο: για το γεγονός ότι, έστω κι αν η ψηφιακή διανομή περιεχομένου διευρύνεται και αυξάνεται, οι καταναλωτές συνεχίζουν να θέλουν να έχουν την επιλογή για το πώς θα προμηθευτούν το περιεχόμενο αυτό. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία διαβεβαίωσε πρόσφατα ότι όλα σχεδόν τα games του PSP2 θα διατίθενται ταυτόχρονα τόσο σε κάρτα μνήμης, όπως σχεδιάζεται, όσο και στο PlayStation Store - και μάλιστα και στις δυο μορφές από την πρώτη μέρα. Η μόνο ψηφιακή διανομή θα περιοριστεί σε τίτλους μικρότερου βεληνεκούς, μεγέθους και budget, ώστε οι πιθανότητες αυτοί να αποδεικνύονται επικερδείς να είναι πιο πολλές. Επικροτούμε.
Κάτι άλλο που πάντοτε επικροτούμε είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ παρόμοιων προϊόντων, που σε βάθος χρόνου ωθεί όλη την κατηγορία τους προς την πρόοδο - και στα προγράμματα περιήγησης στο Web, ο ανταγωνισμός έχει αγγίξει επίπεδα.. παροξυσμού αυτές τις μέρες! Πριν από δύο εβδομάδες Chrome 10, την περασμένη εβδομάδα Internet Explorer 9 και σήμερα Firefox 4. Ο τελευταίος ολοκληρώθηκε μετά από εννιάμηνη και ταραχώδη ανάπτυξη, φέρνει ωστόσο βελτιώσεις και προσθήκες σε όλους τους τομείς, από το ανανεωμένο look και τις αυξημένες επιδόσεις στην εμφάνιση περίπλοκων sites μέχρι την ευρύτερη υποστήριξη σε νέα πρότυπα του Web και την καλύτερη διαχείριση του βασικότερού του όπλου, των επεκτάσεων (add-ons). Το προμηθευτήκαμε νωρίτερα μέσα στη μέρα από εδώ και το χρησιμοποιούμε έκτοτε... και οι πρώτες μας εντυπώσεις είναι θετικότατες, αν και στην ταχύτητα ο Chrome δείχνει να μην ανησυχεί ιδιαίτερα. Ακόμη.
Ανησυχία, ωστόσο, είναι το συναίσθημα που διακατέχει την αμερικανική αγορά των τηλεπικοινωνιών αυτές τις ημέρες - και όχι άδικα. Η AT&T εξαγόρασε από την Deutsche Telekom το τμήμα της που δραστηριοποιούνταν στις ΗΠΑ, την T-Mobile, αντί 39 δις δολαρίων. Με αυτόν τον τρόπο η AT&T γίνεται ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφού το πελατολόγιό της συνδυασμένο με της T-Mobile ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια καταναλωτές. Η AT&T δεδηλωμένα θα χρησιμοποιήσει ουσιαστικά το δίκτυο της T-Mobile για μελλοντική επέκταση του δικού της, το κακό είναι όμως πως έτσι προκύπτει μόνο ένα δίκτυο τεχνολογίας GSM. Και τα μονοπώλια δεν είναι ποτέ καλό πράγμα για την αγορά - όπως και τα ολιγοπώλια, αφού με τη νέα κατάσταση ως ανταγωνιστές μένουν μόνο οι AT&T και Verizon, με τη Sprint πολύ μακρινή τρίτη. Not good, not good. Όχι τίποτε άλλο, αλλά... αν η αγορά των ΗΠΑ επιδεχόταν τέτοιου επιπέδου συγχωνεύσεις... και έμεινε με τρεις πάροχους, τους εξής δύο... τί θα πρέπει να κάνει οι πενήντα φορές μικρότερη δική μας αγορά; Να μείνει μ' έναν πάροχο λόγω κρίσης; Oooops.