Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι η Nintendo, παρά τις υψηλές πωλήσεις που πέτυχε το Wii και τις ικανοποιητικές πλέον του 3DS, συνεχίζει να βρίσκεται σε άκρως μειονεκτική θέση απέναντι στις Sony και Microsoft σε έναν τουλάχιστον τομέα: αυτόν των Δικτυακών υπηρεσιών που στηρίζουν κι επεκτείνουν τα προϊοντα της. Ο ιαπωνικός κολοσσός δεν έχει κατά βάση αξιοποιήσει παρά στο ελάχιστο δυνατό τις δυνατότητες που προσφέρει το Internet στο χώρο αυτό, τόσο όσον αφορά στις λειτουργίες που ζητούν οι χρήστες, όσο και αμιγώς εμπορικά για λογαριασμό της. Φταίει, φυσικά, και η νοοτροπία και η παράδοσή της, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με το Δίκτυο. Ευτυχώς, ο Satoru Iwata και τα στελέχη του - κάλλιο αργά παρά ποτέ... - φαίνεται να συνειδητοποιούν πόση σημασία έχει το θέμα για το 3DS και το WiiU σε βάθος χρόνου, εξ ου και το Nintendo Network.
Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να προσφέρει μία πλήρη Δικτυακή υπηρεσία όπως τα Xbox Live και PlayStation Network. Μέσα από αυτήν οι κάτοχοι ενός Nintendo 3DS - και αργότερα του διαδόχου του Wii - θα μπορούν να αγοράζουν πλήρη games όπως αυτά που κυκλοφορούν σε υλικό μέσο αποθήκευσης, αλλά και extra περιεχόμενο γι' αυτά (DLC). Θα είναι σε θέση, επίσης, να διαχειρίζονται πολλαπλά προφίλ χρηστών στο ίδιο σύστημα, κάτι που θα καταστεί εφικτό με την αποθήκευση των σχετικών στοιχείων "κάπου στο Internet" (το γνωστό μας cloud) και όχι τοπικά στην εκάστοτε συσκευή. Εμπλουτισμένες θα είναι, άλλωστε, και οι δυνατότητες επικοινωνίας ανάμεσα στους χρήστες-κατόχους ενός 3DS ή WiiU.
Όλα τα παραπάνω διατίθενται στους κατόχους PlayStation3 και Xbox 360 εδώ και πολύ καιρό, βέβαια, όμως είναι σαφώς θετική η απομάκρυνση της Nintendo από την παλαιολιθική υπηρεσία Wi-Fi Connection (που ήταν απολύτως επικεντρωμένη σε βασικές λειτουργίες και τίποτε περισσότερο) και η διάθεσή της να εκσυχρονίσει την Δικτυακή υποδομή της με κάτι ολοκληρωμένο. Το αν και πόσο θα καταφέρει να προσφέρει κάτι αντίστοχο των PSN και Xbox Live εγκαίρως για το Wii U απομένει ν' αποδειχθεί βέβαια: ας μην ξεχνάμε τόσο την απειρία της στο χώρο αυτό, όσο και το γεγονός ότι και οι υπηρεσίες των Sony και Microsoft χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να φτάσουν στο επίπεδο ωριμότητας που βρίσκονται σήμερα. Τίθενται άλλωστε και τα θέματα τιμολόγησης, ισορροπιών με τους εμπορικούς συνεργάτες από το παραδοσιακό κανάλι λιανικής κλπ., τα οποία η Nintendo δεν είχε αντιμετωπίσει μέχρι πρότινος. Όπως πάντοτε, ίδωμεν!