Το γνωρίζαμε ήδη από τα στοιχεία του Μαρτίου ότι το Switch, το νέο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης της Nintendo, είχε κάνει πολύ καλό ξεκίνημα - αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα... ακόμη και ο ίδιος ο ιαπωνικός κολοσσός δεν διστάζει πλέον να ομολογήσει ότι ναι, το καινούργιο του προϊόν σημείωσε πωλήσεις που ούτε ο ίδιος περίμενε. Σύμφωνα με την αναλυτική αναφορά για το οικονομικό του έτος που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες, το Switch έχει αγγίξει σε πωλήσεις στους εμπορικούς συνεργάτες της Nintendo (όχι στο καταναλωτικό κοινό δηλαδή) τα 2.75 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως (!) στο διάστημα ενός μήνα, σημαντικά περισσότερα από τον δημόσια δεδηλωμένο στόχο της ιαπωνικής εταιρείας για 2 εκατομμύρια συστήματα κατά την περίοδο της πρεμιέρας του (launch window).
Η επιτυχία αυτή δεν είναι μόνο αυτόνομα μεγάλη ή σε σύγκριση με τον προκάτοχο του Switch, το WiiU, αλλά μεγάλη και με δεδομένο το γεγονός ότι το νεότερο σύστημα της Nintendo συνοδεύτηκε στα ράφια από κορυφαίο μεν, αλλά... έναν αληθινό λόγο απόκτησής του (το The Legend of Zelda: Breath of the Wild). O τίτλος αυτός έχει καταφέρει κάτι... πρωτοφανές στα χρονικά: να σημειώσει πωλήσεις 2.76 εκ. αντιτύπων, κοινώς περισσότερων απ' ότι το ίδιο το Switch (!), για μία σειρά από λόγους.
Αυτήν την πρώτη ώθηση που δέχθηκε το σύστημα της Nintendo από το νέο Zelda αναμένεται να διαδεχθεί σε λίγες μέρες μία δεύτερη ώθηση, χάρις στην κυκλοφορία του Mario Kart 8 Deluxe. Αυτός ο τίτλος είναι μεν remake του εξαιρετικού αντίστοιχου στο WiiU, αλλά φροντισμένο, εμπλουτισμένο και σαφέστατα επιπέδου system seller στα μάτια του κοινού που αγαπά τα racing games και τα party games εξίσου. Ακολουθούν κάποια ακόμη αξιόλογα games που γνωρίζουμε ήδη έως το τέλος του χρόνου, ενώ ο πρόεδρος της Nintendo δήλωσε πριν από λίγες ώρες πως δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί όλες οι "μεγάλες κυκλοφορίες" του 2017 για το Switch.
Με αυτά ως δεδομένα ο στόχος της πώλησης άλλων 10 εκατομμυρίων Switch ως το τέλος Μαρτίου του 2018 φαντάζει σαφέστατα δύσκολος αλλά όχι ακατόρθωτος. Αν η Nintendo καταφέρει να κρατήσει σταθερό τον ρυθμό κυκλοφορίας των αξιόλογων παραγωγών για το σύστημά της σε τουλάχιστον 1-2 κάθε π.χ. δίμηνο (και ΑΑΑ παραγωγές όπως το Super Mario Odyssey αποδειχθούν system sellers τα Χριστούγεννα), τίποτε δεν αποκλείεται πλέον. Συνεχίζουμε βεβαίως να πιστεύουμε ότι η Nintendo δεν έχει ουσιαστικά ελπίδα να ανταγωνιστεί τα άλλα δύο συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας που "έχουν φύγει μπροστά" εδώ και πολύ καιρό (πελατειακή βάση 60 εκατομμυρίων συστημάτων το PS4 και 30 το Xbox One). Με 13 ή 14 εκ. συστήματα του χρόνου τέτοιο καιρό, ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία θα έχει τουλάχιστον στα χέρια της ένα βιώσιμο εμπορικό μοντέλο - σε αντίθεση με το WiiU, δηλαδή, το οποίο σε τέσσερα χρόνια δεν κατόρθωσε να αγγίξει τα 14 εκ. συστήματα συνολικά. Για να δούμε, για να δούμε λοιπόν!