banner

PlayStation3: κοντά στο τέλος του δρόμου

Σταματά η παραγωγή του στην Ιαπωνία, κοντά η συνταξιοδότηση και στις άλλες αγορές

Όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν, φυσικά, πόσο μάλλον όλα τα... και καλά και κακά - γιατί, κατά γενική ομολογία, αυτό ήταν, κρινόμενο στο σύνολο της πορείας του, το PlayStation3 για την Sony Interactive Entertainment. H εταιρεία επιβεβαίωσε επισήμως πως το σύστημά της αυτό θα σταματήσει να παράγεται στην Ιαπωνία πολύ σύντομα (είχε ούτως ή άλλως περιοριστεί σε έναν και μόνο μοντέλο εδώ και πολύ καιρό), πιθανότατα και έως το τέλος του μήνα. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το PS3 θα έχει παρουσία στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου από τον Απρίλιο μόνο με όσο στοκ έχει απομείνει στα καταστήματα, αλλά και - το σημαντικότερο - πως οι άλλες μεγάλες αγορές, όπως των ΗΠΑ και της Ευρώπης, δεν θα αργήσουν ν' ακολουθήσουν. Ανεπίσημες πηγές μιλούν για χρονικό πλαίσιο όχι πέρα από αυτό του Ιούνιου ή το αργότερο του Σεπτεμβρίου.

Η πορεία του PlayStation3 ήταν η πλέον... παράξενη όλων των συστημάτων της Sony, καθώς ξεκινήσε πολύ άσχημα - σε υψηλή τιμή, με ακριβά στην κατασκευή υποσυστήματα, με όχι φιλική προς τους προγραμματιστές αρχιτεκτονική και ποιοτικά μέτριους αρχικούς τίτλους - και συνέχισε καλύτερα, αλλά όχι τόσο καλά ώστε να επισκιάσει το Xbox 360. Αυτό είχε για σημαντικό χρονικό διάστημα "το πάνω χέρι" στην αντιπαλότητά του με το PS3, μέχρις ότου άρχισαν να κυκλοφορούν για το δεύτερο οι μεγάλες παραγωγές επιπέδου ΑΑΑ - όπως τα Uncharted, Gran Turismo 5, God of War 3 και The Last of Us - οι οποίες τελικά τού επέτρεψαν να ισορροπήσει την κατάσταση και, την τελευταία διετία, οριακά να επικρατήσει. Με την πάλη της αυτή να φέρει το PS3 σε αυτήν την θέση, ωστόσο, η Sony είχε μακροπρόθεσμα κέρδη - από την σοβαρή πλέον είσοδο στις Δικτυακές υπηρεσίες με το PlayStation Network και τις συνδρομητικές με το PlayStation Plus, μέχρι την καθιέρωση των Blu-ray και τη τεχνογνωσία πίσω από το PlayStation VR (μέσω PlayStation Eye).

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες καταμετρήσεις των δύο συστημάτων το Xbox 360 θα "τερματίσει" με πελατειακή βάση (η παραγωγή του έχει σταματήσει από πέρυσι τέτοιον καιρό περίπου) 86 εκατομμυρίων συστημάτων, ενώ το PS3 με περίπου 88 εκατομμυρίων (αν συνεχίσει να αγοράζεται ως το φθινόπωρο όπως λέγεται). Φυσικά για πολλούς λόγους η... ρεβάνς ανάμεσα στις Sony και Microsoft εξελίχθηκε τελείως διαφορετικά με τα PlayStation4 και Xbox One: την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές οι πελατειακές τους βάσεις βρίσκονταν στα περίπου 60 και περίπου 30 εκατομμύρια συστήματα αντιστοίχως. Όμως παράλληλα άλλαξε και η εμπορική προσέγγιση που θα ακολουθηθεί και από τους δύο αντιπάλους τα επόμενα χρόνια, με αναβαθμισμένες εκδόσεις συμβατών μοντέλων αντί για... hard reset και ξεκίνημα από την αρχή με εντελώς νέα συστήματα κάθε 7 χρόνια.

Με αυτό ως δεδομένο, ίσως το PS3 να ήταν το τελευταίο οικιακό PlayStation "μία γενιά μόνο του" και να έχει ως εκ τούτου ιστορική αξία - ακόμη κι αν δεν είχε δηλαδή προσφέρει σε εκατομμύρια gamers τους προαναφερθέντες τίτλους και άλλους ενδιαφέροντες, από τα Flower και Journey, μέχρι τα LittleBigPlanet και τα τελευταία Wipeout ή Killzone. Τούς προσέφερε, όμως, γι' αυτό και δικαιούται ξεχωριστή θέση στην ιστορία του gaming ούτως ή άλλως - με άξιο διάδοχο το PS4, το οποίο απέδειξε έμπρακτα πως η Sony όχι μόνο μπορεί να μάθει από τα λάθη της, αλλά να αποφύγει και αυτά του ανταγωνισμού. Σε βάθος χρόνου ίσως το PS3 στην συνολική πορεία των PlayStation να χαρακτηριστεί "στραβοπάτημα" σχεδόν, ή ένα βήμα πλάγια κι όχι μπροστά. Όμως δίχως αυτό - όπως γνωρίζουν όσοι παρακολουθούν και τα "εσωτερικά" της Sony για χρόνια - ο ιαπωνικός κολοσσός δεν θα είχε μετεξελιχθεί στην εταιρεία που πρωταγωνιστεί σήμερα στην αγορά του gaming. Αποχαιρετισμός... αναγνώρισης που τού αξίζει, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner