banner

PlayStation4: στα 50 εκατομμύρια η πελατειακή του βάση

Θεαματική η εμπορική πορεία του έως τώρα, οι πωλήσεις των games του επίσης εξαιρετικές

Με την εορταστική περίοδο "προ των πυλών" πια - αλλά την Black Friday των Αμερικανών, και... όχι μόνο, να έχει πλέον παίξει το ρόλο της στις σχετικές πωλήσεις - η Sony ανακοίνωσε ακόμη ένα σημαντικό σημείο-σταθμό στην άκρως επιτυχημένη μέχρι σήμερα πορεία του PlayStation4: το σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας της χρησιμοποιείται και επισήμως πλέον από 50 εκατομμύρια καταναλωτές (το λεγόμενο sell-through και όχι sell-in που σχετίζεται με πωλήσεις στο κοινό και όχι με το στοκ των καταστημάτων) σε παγκόσμιο επίπεδο. Χρειάστηκαν τρία χρόνια και μερικές ημέρες για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός από τον ιαπωνικό κολοσσό, χρονικό διάστημα αντικειμενικά μικρό και σε κάθε περίπτωση ενδεικτικό των πόσων σωστών επιλογών έκανε η Sony (και πόσων λανθασμένων έκανε η Microsoft) σε αυτήν την "γενιά" οικιακών συστημάτων διασκέδασης που υποτίθεται θα ήταν η... τελευταία.

Αυτό φυσικά φαντάζει όλο και λιγότερο πιθανό πια, καθώς όχι μόνο τα συστήματα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας για το σπίτι δεν δείχνουν να πλήττονται από την μεγάλη επιτυχία των smartphones και των tablets, αλλά το ακριβώς αντίθετο: ενώ οι δύο αυτές τελευταίες κατηγορίες δείχνουν πια σαφέστατα σημάδια "κόπωσης" και κάμψης (και τα video games δεν αποτελούσαν ποτέ την κύρια χρήση τους ούτως ή άλλως), η κατηγορία των οικιακών συστημάτων διασκέδασης συνεχίζει να επεκτείνεται στο ευρύ κοινό και μάλιστα να μεταβαίνει στο μοντέλο της αναβάθμισης ανά τρία χρόνια αντί ανά έξι ή επτά. Δεν είναι τυχαίο που το πρώτο σύστημα-εκπρόσωπος αυτής της μεγάλης αλλαγής στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς του gaming είναι το PS4 Pro της ίδιας της Sony: το περισσότερο επιτυχημένο σύστημα είναι αναπόφευκτα αυτό που έχει την "πολυτέλεια" να πειραματιστεί με προσέγγιση διαφορετική, αλλά και αυτό που εν τέλει "θέτει τον ρυθμό" για τους υπόλοιπους.

Στο διάστημα αυτό των τριών ετών που χρειάστηκε το PlayStation4 για να βρει τον δρόμο του σε 50 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο συγκέντρωσε παράλληλα πωλήσεις σχεδόν 370 εκατομμυρίων (!) αντιτύπων games γι' αυτό. O αριθμός αυτός "μεταφράζεται" σε περισσότερα από 7 games ανά κάτοχο PS4 κατά μέσο όρο (tie-in ratio), επίσης εντυπωσιακός για μία εμπορική διαδρομή μόλις τριών ετών: άλλα συστήματα... ολοκλήρωσαν την διαδρομή τους με λιγότερα από 3-4 games ανά κάτοχό τους. Η Microsoft δεν δημοσιοποιεί πια, για όλους τους... γνωστούς και προφανείς λόγους, ούτε στοιχεία πωλήσεων Xbox One ούτε στοιχεία πωλήσεων games του, όμως οι τελευταίοι μήνες θετικής πορείας της στην συγκεκριμένη κατηγορία ίσως έχει αλλάξει κάποιες ισορροπίες, πάντοτε σε παγκόσμιο επίπεδο. Ίσως και όχι.

Σε κάθε περίπτωση το PlayStation4 είναι το πρώτο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας μετά από την δεκαετία του 2000 που δείχνει να έχει έστω πιθανότητες ισοφάρισης του... μυθικού πια ρεκόρ πελατειακής βάσης που κατάφερε να συγκεντρώσει στα 15 (!) χρόνια πορείας του το PlayStation2: αυτό, δηλαδή, των 155 εκατομμυρίων πωληθέντων συστημάτων παγκοσμίως. Δεν είναι εύκολος στόχος, όμως με τα δεδομένα να έχουν αλλάξει - στο τέλος της "καταμέτρησης" θα έχουν ληφθεί στα υπ' όψιν οι πωλήσεις του PS4, του PS4 Pro και αυτές ενός ή και δύο ακόμη διαδόχων τους με παρόμοια αρχιτεκτονική και κοινή βιβλιοθήκη τίτλων - τίποτε δεν αποκλείεται. Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πόσο θα έχει αυξηθεί αυτός ο αριθμός των 50 εκατομμυρίων PS4 μετά από τα Χριστούγεννα και έως τις 31/3/2107, με την λήξη δηλαδή του οικονομικού έτους της Sony. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner