Οι ενδείξεις ήταν σαφείς εδώ και καιρό, όμως πρόσφατα έγιναν οι πρώτες σχετικές αναφορές και περιμένουμε να επιβεβαιωθούν με στοιχεία. Το Xbox 360, παρά την αντικειμενικά εξαιρετική εμπορική του πορεία, έχασε το πλεονέκτημα που ο ένας παραπάνω χρόνος στην αγορά του είχε προσφέρει. Μαζί του, έχασε και το σημαντικό προβάδισμα στο μέγεθος εγκατεστημένης βάσης χρηστών που είχε αποκτήσει και διατηρήσει μέχρι και πολύ πρόσφατα. Σύμφωνα με έρευνα της Strategy Analytics, το PlayStation3 πριν από λίγο καιρό - πάντοτε μιλώντας για την παγκόσμια αγορά και όχι την οποιαδήποτε κατά τόπους, όπου τα δύο φορμά υπερέχουν το ένα του άλλου ανάλογα με την ιδιομορφία της κάθε μίας - προσπέρασε το Xbox 360 κατά 500.000 συστήματα "σε ενεργή χρήση". Αν και η τελευταία διευκρίνιση είναι... ύποπτη σε ένα βαθμό, γι' αυτό και η ανάγκη διευκρινίσεων με στοιχεία, εκτιμήσεις και από καθιερωμένους εκπροσώπους των εμπορικών καναλιών παγκοσμίως συγκλίνουν σε κάτι αντίστοιχο: η διαφορά ανάμεσα στις εγκατεστημένες βάσεις των Xbox 360 και PS3 πρακτικά καλύφθηκε από την εορταστική περίοδο και μετά, με το δεύτερο να έχει περισσότερη... "φόρα" για να περάσει μπροστά, αν δεν το έχει ήδη κάνει.
Αναφέραμε νωρίτερα πως η συγκέντρωση μεγαλύτερης πελατειακής βάσης από το PS3 ήταν κάτι που αργά ή γρήγορα περιμέναμε. Ο λόγος είναι απλός: προσθέτοντας τα συστήματα που διατίθενται σε όλες τις αγορές παγκοσμίως, το Xbox 360 βρίσκεται σε μειονεκτική θέση έναντι του PS3. Ο τοπικισμός και η προκατάληψη που χαρακτηρίζει τους Ιάπωνες καταναλωτές, για παράδειγμα, είναι παρομοιώδης: στη Χώρα του Aνατέλλοντος Ηλίου το Xbox 360 δεν είχε ποτέ την ευκαιρία του. Eδώ και πέντε χρόνια έχει περιοριστεί σε πολύ μικρό μερίδιο αγοράς, όντας αμερικανικό και... άρα (!) υπό δυσμένεια. Στην Ευρώπη το σύστημα της Microsoft έχει μεγάλο μερίδιο αγοράς, όμως το brand name του PlayStation και της Sony είναι πολύ ισχυρά. Ήταν θέμα χρόνου, λοιπόν, να επέλθει είτε ισορροπία δυνάμεων σε μερικές χώρες, είτε ολοφάνερη υπεροχή του PS3 σε άλλες. Το Xbox 360 έχει ευκρινές προβάδισμα στην αμερικανική αγορά, αυτό όμως δεν είναι τόσο μεγάλο πια ώστε να καλύπτει επιτυχώς τις ανισορροπίες που υφίστανται σε άλλες αγορές. Εξ ου και το... προσπέρασμα του PS3, που αναμένεται "πάνω στην πρώτη στροφή" του δεύτερου τριμήνου του 2011.
Το PS3, παρά το γεγονός ότι δεν δέχθηκε από το PlayStation Move το είδος της εμπορικής ώθησης που δέχθηκε το Xbox 360 από το Kinect, υπερέχει σημαντικά φέτος σε κάτι που έχει πιο πολλή σημασία: στα games αυτά καθ' αυτά. Ενώ το σύστημα της Microsoft διανύει για άλλη μία φορά την περίοδο... ξηρασίας της άνοιξης και του καλοκαιριού (όσον αφορά τους αποκλειστικούς τίτλους πάντα) το PS3 είχε ήδη από τις αρχές της χρονιάς στη "φαρέτρα" του τα LittleBigPlanet 2, Killzone 3 και MotorStorm Apocalypse. Κι έχει ακόμη να προσφέρει το Infamous 2 και μερικά ακόμη ενδιαφέροντα δικά του games μέσω PSN ως το φθινόπωρο - οπότε θα ξεκινήσει η σύγκρουση των Gears of War 3 και Forza 4 με τα Resistance 3 και Uncharted 2. Ως τότε, όμως, για άλλους πέντε μήνες δηλαδή, το PS3 έχει ένα πλεονέκτημα που η Sony εύλογα θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο.
Φυσικά οι εγκατεστημένες βάσεις των Xbox 360 και PS3 - πολύ κοντά πια στα 50 εκατομμύρια συστήματα - έχουν... δρόμο ακόμη μέχρι να αγγίξουν την εγκατεστημένη βάση του Wii της Nintendo: αυτή πλησιάζει στα 76 εκατομμύρια συστήματα, έστω κι αν οι αναλυτές θεωρούν ότι η σημαντική επιβράδυνση στην εμπορική πορεία του θα μεταφράζεται σε μείωση πωλήσεων κατά 10 εκατομμύρια συστήματα κάθε χρόνο πλέον. Με άλλα λόγια, κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα 3 χρόνια το Xbox 360 και το PS3 (αν συνεχίσουν να πωλούνται με αυτούς τους ρυθμούς και... δεν καταστραφεί ο κόσμος το 2012!) θα προλάβουν και προσπεράσουν το Wii. Ως τότε, όμως, η Nintendo ενδέχεται είτε να έχει παρουσιάσει ως ενδιάμεση λύση ένα Wii υψηλής ευκρίνειας, είτε ένα εντελώς νέο, διαφορετικό σύστημα (σε κάθε περίπτωση HD). Ανακατατάξεις στο... podium των φορμά, λοιπόν. Θα έχουμε αντίδραση από τη Microsoft; Η έκθεση Ε3 του Ιουνίου δεν είναι πλέον μακριά!