Η αλήθεια είναι πως, ειδικά τα τελευταία χρόνια, όποτε ακούμε για συγχωνεύσεις εταιρειών η αντίδρασή μας είναι σε γενικές γραμμές αρνητική - όχι μόνο γιατί συχνά αυτές οι συγχωνεύσεις έχουν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους ουκ ολίγοι άνθρωποι, αλλά κι επειδή ακόμη συχνότερα αυτές οι επιλογές δεν καταλήγουν σε ουσιαστικό, θετικό αποτέλεσμα (για να μην πούμε τίποτε χειρότερο). Υπάρχουν όμως εξαιρέσεις στον κανόνα, περιπτώσεις δηλαδή που τέτοιες συγχωνεύσεις έχουν ολοφάνερα νόημα και αντίστοιχη σημασία... και σε αυτές ανήκει η απόφαση της Sony να ενοποιήσει όλα της τα διαφορετικά τμήματα που έχουν ως αντικείμενο τις δραστηριότητες του PlayStation, σε ένα. Για την ακρίβεια, από μερικές απόψεις είναι άξιο απορίας το πώς... δεν είχε ήδη συμβεί κάτι τέτοιο από τις τελευταίες ημέρες του PlayStation3, πόσο μάλλον τις πρώτες του PlayStation4.
Με επίσημη ανακοίνωση, λοιπόν, η Sony Computer Entertainment (όλα όσα έχουν να κάνουν με τα προϊόντα PlayStation σε επίπεδο hardware και games δηλαδή) και η Sony Network Entertainment (όλα όσα έχουν να κάνουν με τις Δικτυακές υπηρεσίες που στηρίζουν τα PlayStation - όπως το PSN και το PlayStation Store) συνενώνονται σε μία νέα εταιρεία, την Sony Interactive Entertainment. Αυτή θα έχει ως έδρα το San Mateo στην California (γραφεία της βέβαια για Ευρώπη και Ιαπωνία θα διατηρούνται σε Λονδίνο και Τόκυο αντίστοιχα) και η δομή της φέρνει κάποιες αλλαγές στους ρόλους των στελεχών της, με γνώριμα πρόσωπα όμως σε όλες τις θέσεις-κλειδιά. Της νέας εταιρείας ηγείται ο έμπειρος Andrew House και η λειτουργία της ξεκινά και λογιστικά την 1η Απριλίου (και δεν είναι αστείο σχετικό).
Όπως περιμένει κανείς, φυσικά, η Sony Interactive Enterainment έχει πλέον ως αντικείμενο... τα πάντα PlayStation: από τα οικιακά ή φορητά της συστήματα, τα αξεσουάρ και τα games τους μέχρι τις υπηρεσίες που στηρίζουν την Δικτυακή τους λειτουργία και παρέχουν διαφόρων κατηγοριών περιεχόμενο γι' αυτά. Στόχος της είναι φυσικά να συνεισφέρει θετικά ακόμη περισσότερο στα οικονομικά της Sony συνολικά (οι δραστηριότητες του PlayStation είναι από τις λίγες του ιαπωνικού κολοσσού που είναι σταθερά κι εντυπωσιακά επικερδείς τα τελευταία χρόνια), να αυξήσει τον μέσο όρο εσόδου ανά χρήστη (όπως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας) και να διευρύνει την ενασχόληση του καταναλωτικού κοινού με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες PlayStation συνολικά.
Τί ακριβώς σημαίνουν όλα αυτά σε πρακτικό επίπεδο γι' αυτό το καταναλωτικό κοινό, πάντως, θα πρέπει να περιμένουμε κάποιο καιρό για να διαπιστώσουμε. H Sony έχει ήδη κάνει κινήσεις για να "περάσει" το ισχυρό brand name του PlayStation και σε άλλες συσκευές και υπηρεσίες που δεν σχετίζονται μόνο με τα ομώνυμα συστήματα - όπως την PlayStation Now για παράδειγμα - όμως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε πολλούς τομείς, όπως και περιθώρια για πειραματισμό με επιχειρηματικά μοντέλα σε συσκευές όχι απαραίτητα φέρουσες το λογότυπο του PlayStation (όπως την επέκταση ή εμπλουτισμό του PlayStation Plus σε κινητά ή τηλεοράσεις... λέμε τώρα). Ελπίζουμε πως, αν μη τί άλλο, η ευκολότερη από ποτέ πια συνέργεια των τμημάτων PlayStation θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες... τριβές απ' ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν και θα επιτρέψει την υλοποίηση λειτουργιών και δυνατοτήτων ακόμη καλύτερων, ειδικά για το PS4. Για να δούμε, λοιπόν!