Σε... εφιάλτη δίχως τέλος τείνει να εξελιχθεί - από πλευράς επικοινωνιακής και απομένει να δούμε από πλευράς εμπορικής - η παραβίαση των online υπηρεσιών της Sony, που συνέβη στις 17 και 19 Απριλίου και στης οποίας τον απόηχο βρισκόμαστε ακόμη. Ενώ, δε, είχαμε νομίσει πως είχε λίγο-πολύ εκτιμηθεί το μέγεθος της ζημιάς για τους εγγεγραμμένους χρήστες του PlayStation Network και του Qriocity - και πως είχε δρομολογηθεί σταδιακά η επανέναρξη λειτουργίας τους - χθες το βράδυ είχαμε νέα αποκάλυψη σχετική. Από την ιαπωνική εταιρεία γνωστοποιήθηκε πως πριν από την παραβίαση αυτών των δύο υπηρεσιών είχε παραβιαστεί τις δύο προηγούμενες μέρες και η υπηρεσία διασύνδεσης της Sony Online Entertainment, που φιλοξενεί μερικά από τα πλέον δημοφιλή Δικτυακά RPG της αγοράς. Στην περίπτωση αυτή, δε, υπάρχει πιθανότητα κλοπής και των στοιχείων πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών ενός αριθμού χρηστών, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην περίπτωση των PSN και Qriocity.
Πιο συγκεκριμένα, λοιπόν: η Sony Online Entertainment, η οποία φιλοξενεί στους server της διάσημα Δικτυακά games όπως τα Everquest, Star Wars Galaxies και το πρόσφατο DC Universe Online, επιβεβαίωσε πως έχει επίσης δεχθεί επίθεση από hackers, οι οποίοι κατάφεραν και σε αυτήν την περίπτωση να κλέψουν στοιχεία συνδρομητών της. Αυτή τη φορά τα προσωπικά στοιχεία που διέρρευσαν αφορούν σε περίπου 25 εκατομμύρια χρήστες - περισσότερο ανησυχητικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι η Sony δεν αποκλείει πια το ενδεχόμενο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, να έχουν κλαπεί και τα στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Αυτά αφορούν σε 12.700 χρήστες στην πρώτη και 10.700 στη δεύτερη κατηγορία, όλοι εκτός ΗΠΑ. Και ενώ στην πρώτη και πάλι δεν έχει κλαπεί ο τριψήφιος κωδικός CCV - οπότε δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εύκολα π.χ. για online αγορές - στη δεύτερη, που οι κάρτες έχει συνδεθεί με τραπεζικούς λογαριασμούς, ο κίνδυνος είναι πολύ μεγαλύτερος. Η Sony Online Entertainment ενημέρωσε χθες τους κατόχους των καρτών αυτών, αλλά ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι έχουν περάσει ήδη περισσότερες από δύο εβδομάδες από την ημέρα της παραβίασης των server της.
Επισήμως, η Sony υπογραμμίζει πως αυτή δεν είναι διαφορετική περίπτωση παραβίασης online υπηρεσίας της σε σχέση με την ήδη γνωστή των PSN και Qriocity - έστω κι αν αυτό φαντάζει σε ένα βαθμό αντιφατικό, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επέμενε μέχρι και πολύ πρόσφατα πως οι server του PSN και της Sony Online Entertainment δεν ανήκουν στο ίδιο δίκτυο. Η αλήθεια είναι πως περισσότερο πιθανό είναι να ήταν οι ίδιοι hacker αυτοί που εισέβαλλαν στους servers του Sony Computer Entertainment και της Sony Online Entertainment, παρά δύο διαφορετικές ομάδες (αυτό θα ήταν αληθινά τρομακτικό και για την ίδια την ιαπωνική εταιρεία). Σε κάθε περίπτωση, όπως και οι αρχικοί server του PSN, έτσι και οι server της SOE έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές - με καμία ένδειξη όμως ακόμη για το πότε θα επανέλθουν - ενώ η Sony επιβεβαίωσε πως θα αποζημιώσει τους παίκτες των online games της με 30 ημέρες πρόσθετου χρόνου στην τρέχουσα συνδρομή τους.
Από τα παραπάνω, όταν όλα έχουν ειπωθεί, δύο μόνο είναι τα σίγουρα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από την κατάσταση των τελευταίων ημερών. Αφενός, η Sony έχει ολοφάνερα πλέον στοχοποιηθεί και αυτό είναι κάτι που από μόνο του - ανεξάρτητα από το τί λέει ή υποθέτει οποιοσδήποτε άλλος - θα πρέπει να την απασχολήσει όταν όλα αυτά τελειώσουν. Αφετέρου, ναι μεν έχει στοχοποιηθεί, αλλά δεν μπορεί να υποστηρίξει εύκολα πως ήταν προετοιμασμένη για επίθεση επαγγελματιών hacker στο δίκτυο των online υπηρεσιών της, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια πελατών που αυτές εξυπηρετούν. Κάτι που ομολογουμένως από μία εταιρεία του μεγέθους της Sony θα περίμενε κανείς. Τα επόμενα 24ωρα ενδέχεται ν' αποδειχθούν πολύ σημαντικά για την ιαπωνική εταιρεία, καθώς πρέπει να πείσει πλέον τους πάντες όχι μόνο για την αποφασιστικότητά της να ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη κατάσταση, αλλά και την πρόθεσή της να αναγνωρίσει τα λάθη που έγιναν και να είναι ειλικρινής απέναντι στο κοινό της καθ' όλη τη διάρκεια της προσπάθειας αυτής. Όπως πάντα, ίδωμεν!