Με το 2015 να πλησιάζει στο τέλος του και το 2016 - με όσα επιφυλάσσει για την νέα κατηγορία προϊόντων εικονικής πραγματικότητας - να έχει πια... εμφανιστεί στον ορίζοντα, η Sony έχει ξεκινήσει να αναφέρεται όλο και συχνότερα στην δική της πρόταση, το και επίσημα πλέον PlayStation VR. Για πολλά ακόμη από τα σημαντικά του στοιχεία οι Ιάπωνες δεν έχουν κάνει λόγο, όσον αφορά στο ίσως σημαντικότερο για την αρχική περίοδο της κυκλοφορίας του, την τιμή πώλησής του, ο διευθύνοντας σύμβουλος της Sony Computer Entertainment, ο Andrew House έθεσε πριν από λίγες ημέρες ένα πλαίσιο κόστους. Βάσει αυτού, είναι πλέον κατά πολύ ευκολότερο να εικάσει οποιοσδήποτε ποιά θα η εμπορική πολιτική της Sony και πώς θα τοποθετηθεί το PlayStation VR στην αγορά συνολικά.
Ο House, σε συνέντευξη που έδωσε στο πλαίσιο της ιαπωνικής έκθεσης TGS 2015, ανέφερε για πρώτη φορά πως το PlayStation VR θα κοστίζει για ν' αποκτηθεί "όσο ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης" ("gaming platform" ήταν οι ακριβείς του λέξεις). Με βάσει το ιστορικό της Sony αυτό θα αντιστοιχούσε σε ο,τιδήποτε ανάμεσα στα €249 (αρχική τιμή πώλησης του PS Vita στην Ελλάδα) και τα... €649 (αρχική τιμή πώλησης του PS3 στη χώρα μας), όμως με τον ιαπωνικό κολοσσό να έχει ανοιχτά παραδεχθεί πως και στις δύο αυτές περιπτώσεις το κόστος των προϊόντων δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε, τόσο εμείς όσο και άλλοι συνάδελφοι κρίνουν πως ο House αντιπαρέβαλλε την τιμή απόκτησης του PlayStation VR με αυτήν του, σαφώς ακριβοδίκαια και σωστά τιμολογημένου, PlayStation4. Κατά πάσα πιθανότητα και εκτός θεαματικού απροόπτου, λοιπόν, αναμένουμε πως το PlayStation VR δεν θα κοστίζει πιο πολλά από €399 ή €449 - σίγουρα λιγότερα από τα €499 που είναι όχι μόνο "ψυχολογικό όριο", αλλά και μία από τις υψηλότερες τιμές που συνόδευσαν ποτέ προϊόν περιφερειακό για σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης, στα ράφια των καταστημάτων.
Το κόστος αυτό "μάς ακούγεται λογικό", αν σκεφτεί κανείς πως για να αξιοποιήσει κανείς το PlayStation VR θα πρέπει να διαθέτει προφανώς ένα PlayStation4 (κόστους €399 όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές) και για κάποια games τα νέα χειριστήρια α λα PlayStation Move. Προσθέτοντας σε αυτά το κόστος και των games αυτών καθ' αυτών (και ίσως ένα ζευγάρι ασύρματα ακουστικά για... πληρότητα της "προσωπικής εμπειρίας" των τίτλων VR), το όλο σύστημα εικονικής πραγματικότητας της Sony δεν θα βρίσκεται μακριά από το συνολικό κόστος των €1000 περίπου. Τα χρήματα δεν είναι λίγα, παραμένουν ωστόσο σαφώς λιγότερα τόσο σε σχέση με αυτά που θα ζητά το Oculus Rift του Facebook (γι' αυτό €1000-€1200 τουλάχιστον θα πρέπει να κοστίζει μόνο το PC στο οποίο θα συνδεθεί), ενώ το Vive των HTC/Valve θα κοστίζει δεδηλωμένα ακόμη περισσότερο λόγω των ειδικών καμερών και χειριστηρίων που χρειάζεται. Με την εγκατεστημένη βάση του PlayStation4 να έχει ήδη ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια παγκοσμίως, είναι φανερό πως η Sony έχει ένα εμπορικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, το οποίο θα επιδιώξει να αξιοποιήσει απευθυνόμενη αρχικά σε αυτό το κοινό. Όπως πάντα, ίδωμεν!