O κατά πάσα πιθανότητα σημαντικότερος τίτλος μάχης σώμα με σώμα για το 2016, το Street Fighter V, έχει μεν προωθηθεί δυναμικά από τις Capcom και Sony - και θα συνεχίσει - λόγω της αποκλειστικής του σχέσης με το PlayStation4, θα κυκλοφορήσει όμως και για προσωπικούς υπολογιστές το ίδιο διάστημα (και μάλιστα οι δύο εκδόσεις θα είναι συμβατές για ανταγωνιστικό παιχνίδι μέσω Internet). Η Capcom, στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης σχετικά με το SFV ώστε να... "κρατά ζεστό" το κοινό που περιμένει το προϊόν της με ανυπομονησία, ανακοίνωσε χθες τις απαιτήσεις συστήματος που θα έχει η έκδοση για Windows - και τα συναισθήματά μας είναι ανάμικτα, στην καλύτερη περίπτωση.
Συγκεκριμένα: το Street Fighter V θα εγκαθίσταται Windows 7 ή νεότερα (σε κάθε περίπτωση στις εκδόσεις 64-bit) και ως ελάχιστης ισχύος κεντρικό επεξεργαστή απαιτεί έναν Intel Core i3-4160 (3.6 GHz), ως ελάχιστο ποσό μνήμης λειτουργίας αυτό των 6 GB και ως ελάχιστων δυνατοτήτων κάρτα γραφικών μία nVidia GeForce GTX 480/570/670 (αναφέρεται ως προαπαιτούμενη και η συμβατότητα με DirectX 11). Απαιτεί επίσης ευρυζωνική σύνδεση με το Internet και κάρτα ήχου επίσης συμβατή με DirectX. Οι παραπάνω προδιαγραφές είναι οι απολύτως minimum, αυτές όμως που θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους οι PC gamers που ενδιαφέρονται για το SFV είναι... προφανώς οι συνιστώμενες: κεντρικός επεξεργαστής επιπέδου Intel Core i5-4690K ή ανώτερος, 8 GB μνήμης λειτουργίας και κάρτα γραφικών επιπέδου nVidia GeForce GTX 960 ή ανώτερη.
Η ανάπτυξη games για Windows δεν είναι το... φόρτε ακριβώς καμίας ιαπωνικής εταιρείας, ιστορικά ούτε και της Capcom - ακόμη και με αυτό ως δεδομένο, ωστόσο, τα παραπάνω προβληματίζουν. Για τις ελάχιστες απαιτήσεις δεν θα κάνουμε κανένα σχόλιο, καθώς είναι φανερό ότι - υποθέτοντας ότι η ιαπωνική εταιρεία μιλά για οπτική ποιότητα εφάμιλλη της έκδοσης για PS4, άρα ανάλυση 1080p σε "κλειωμένα" 60 καρέ το δευτερόλεπτο - δεν είναι επαρκείς για ικανοποιητική απόδοση σε Windows. Οι συνιστώμενες απαιτήσεις ωστόσο (οι μόνες που ούτως ή άλλως λαμβάνουμε στα σοβαρά) έχουμε την αίσθηση πως για ένα fighting game 2.5 διαστάσεων, ακόμη και της λεπτομέρειας του SFV, είναι υπερβολικές. Για να αποκτήσει κανείς μία αίσθηση του πόσο υπερβολικές είναι, δεν έχει παρά να θυμηθεί πως παρόμοιες συνιστώμενες απαιτήσεις έχουν οι εκδόσεις για PC των Call of Duty Black Ops 3 και Star Wars Battlefront, τίτλων με πλήρες 3D περιβάλλον και σαφώς "δυσκολότερα" εφέ.
Προβληματισμό δημιουργεί, δε, το γεγονός ότι η Capcom δεν αναφέρει στις ελάχιστες ή συνιστώμενες απαιτήσεις του SFV για Windows ποιές κάρτες γραφικών της AMD προτείνει, αλλά μόνο της nVidia - κάτι σαφώς παράξενο, αν σκεφτεί κανείς πως το PlayStation4, στου οποίου την έκδοση είναι σχεδόν σίγουρο πως βασίζεται η έκδοση για PC, στηρίζεται σε αρχιτεκτονική της AMD. Αν και είναι πολύ νωρίς για να έχουμε άποψη σχετική, τα ενδεικτικά στοιχεία για μία ακόμη "τεμπέλικη" μεταφορά τίτλου από οικιακό σύστημα ηλεκτρονικής διασκέδασης σε Η/Υ είναι ουκ ολίγα. Διατηρούμε τις ελπίδες μας, ωστόσο, καθώς ο μηχανισμός προβολής γραφικών της Epic - η Unreal Engine 4 στην οποία στηρίζονται και οι δύο εκδόσεις του SFV - είναι αρκετά ευέλικτος ώστε να προσαρμόζεται σε λιγότερο ισχυρό hardware και να προσφέρει πλειάδα επιλογών και ρυθμίσεων. Με άλλα λόγια: το όνειρο ενός Street Fighter V σε ανάλυση 4Κ και 60 καρέ το δευτερόλεπτο... παραμένει. Ίδωμεν!