Δεν χρειάζεται να παρακολουθεί κανείς την αγορά των video games και από απόσταση... αναπνοής ακριβώς για να γνωρίζει πως η Microsoft έκανε το 2013 με την προώθηση του Xbox One μία σειρά από πολλά και μεγάλα λάθη που πρακτικά "τής κόστισαν" όχι μόνο την πιθανότητα να διεκδικήσει περίοπτη θέση απέναντι στην Sony και το PS4, αλλά και χαμένο χρόνο, χρήματα και δημόσια εικόνα που είχε επενδυθεί και αποδώσει όχι ευκαταφρόνητους καρπούς με το Xbox 360. Με τα παρόντα δεδομένα οδεύουμε προς τους διαδόχους των Xbox One και PS4 με την Sony να έχει αδιαμφισβήτητα πλεονεκτική θέση στα μάτια των gamers όλου του κόσμου. Η Microsoft έχει, ωστόσο, κάτι που ο ιαπωνικός κολοσσός δεν έχει στον ίδιο βαθμό: γνώση του Internet, εκτενή πρακτική εμπειρία στις Δικτυακές υπηρεσίες "cloud" - φιλοξενίας, διαχείρισης και διανομής δεδομένων - και ήδη "χτισμένη" την απαραίτητη υποδομή. Σε αυτά θα βασιστεί στην προσπάθειά της να εξέλθει από την μειονεκτική θέση και όλα δείχνουν πως το πρώτο βήμα θα γίνει σύντομα.
Η Microsoft θα συμμετάσχει, όπως όλες οι σημαντικές εταιρείες της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, στο Games Developers Conference 2019 που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Μαρτίου - και εκεί θα ανακοινώσει επίσημα την πρόθεσή της να προσφέρει στους κατόχους συσκευών iOS και Android, αλλά και στους κατόχους Nintendo Switch (οι κάτοχοι PC με Windows 10 στα ευκόλως εννοούμενα), πρόσβαση στα δεδομένα και το περιεχόμενο του Xbox Live. Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσα από ειδικά apps για smartphones, tablets και το Switch τα οποία θα προσφέρουν στην αρχή τα... βασικά - Friends Lists, Achievements, Messages, Notifications κλπ. - και αργότερα την δυνατότητα συμμετοχής σε games από κοινού. Τα παραπάνω θα καταστούν εφικτά με την διάθεση εκ μέρους της στους προγραμματιστές games του κατάλληλου λογισμικού υποδομής (SDK), το οποίο θα επιτρέψει στους δεύτερους να ενσωματώσουν στις δημιουργίες τους τις απαραίτητες λειτουργίες.
Αυτό το τελευταίο είναι και ο απώτερος σκοπός των σχεδίων της Microsoft, βέβαια, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός επιθυμεί σε βάθος χρόνου να εξελίξει το brand του Xbox ως συνώνυμο των games ανεξαρτήτως είδους συσκευών. Αυτό προϋποθέτει, ωστόσο, ότι (α) η υπηρεσία xCloud που ετοιμάζει θα λειτουργεί άψογα παντού - κι αυτό είναι κάτι που απομένει ν' αποδειχθεί, καθώς οι επιδόσεις μιας υπηρεσίας όπως αυτή επηρεάζονται από παράγοντες που η Microsoft δεν μπορεί να ελέγξει - αλλά και ότι (β) για ουκ ολίγες συσκευές, όπως τα smartphones και τα tablets, θα βρεθεί ικανοποιητικός τρόπος χειρισμού για τίτλους που κατά βάση δεν σχεδιάστηκαν ποτέ για έλεγχο μέσω οθονών αφής.
Τα ερωτηματικά, με άλλα λόγια, παραμένουν πολλά. Είναι ωστόσο ενθαρρυντικό να διαπιστώνει κανείς πως η Microsoft έχει όντως θέσει ένα πλάνο σε κίνηση - και πως στο τμήμα αυτού του πλάνου όπου έχει την μεγαλύτερη εξειδίκευση κι εμπειρία, αυτό του λογισμικού, έχει ήδη προχωρήσει αρκετά ώστε να "ανοίξει τα χαρτιά της" στην αγορά. Για να δούμε... τί θα δούμε στα τέλη Μαρτίου, λοιπόν!