banner

Xbox Scorpio: με υποστήριξη HDMI 2.1 εξ αρχής

Δυνατότητα μεταβλητού ρυθμού ανανέωσης οθόνης, ομαλότερη κίνηση στα games του

Πριν από λίγες ημέρες η Microsoft αποκάλυψε - μέσω αναλυτικής καλύψης του τεχνικού τμήματος του Eurogamer, του Digital Foundry - τις τεχνικές προδιαγραφές του επόμενου συστήματός της οικιακής ψυχαγωγίας, του Project Scorpio. Από εκείνη την κάλυψη συνεχίζουν να προκύπτουν ειδήσεις και, ενώ ομολογουμένως οι πιο πολλές είναι υπερβολικά εξειδικευμένες για να ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό, μία έχει προεκτάσεις εν δυνάμει σημαντικές για το μέλλον της αντιπαλότητας ανάμεσα στο Xbox αυτό και το επόμενο PlayStation: το Scorpio, χάρις στην στενή συνεργασία των Microsoft και AMD για μία σειρά από ειδικές προσαρμογές στα υποσυστήματα του νέου Xbox, θα είναι ένα από τα πρώτα προϊόντα της αγοράς με θύρα HDMI έκδοσης 2.1.

Η δημοφιλέστερη αυτή θύρα για σύνδεση ανάμεσα σε συσκευές οπτικοακουστικών, η HDMI, βρίσκεται σήμερα στην έκδοση 2.0a - και ενώ η μετάβαση από αυτήν στην 2.1 δεν "ακούγεται" αρχικά σημαντική, είναι. Η επόμενη έκδοση θα προσφέρει πολύ μεγαλύτερο εύρος μεταφοράς δεδομένων (από τα 18 Gbps της 2.0 στα 48 της 2.1), γεγονός που θα καταστήσει διαθέσιμες μία σειρά από δυνατότητες και επιλογές που σήμερα δεν είναι εφικτό να προσφερθούν από τις υλοποιήσεις με θύρες HDMI 2.0a. Έχουμε αναφερθεί ήδη αναλυτικά σε αυτές τις δυνατότητες στην αποκάλυψη της νέας έκδοσης στο πλαίσιο της έκθεσης CES 2017 στις αρχές του χρόνου, μία όμως συγκεκριμένη ενδιαφέρει τους επίδοξους κατόχους Xbox Scorpio περισσότερο από κάθε άλλη: αναφερόμαστε στον μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης της οθόνης (ο όρος στα αγγλικά είναι adaptive frame rate) και αφορά κυρίως σε τηλεοράσεις και monitor για PC.

H λειτουργία αυτή, χωρίς να πλατυάσουμε με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, έχει ως τελικό αποτέλεσμα την ομαλότερη κίνηση στα games όταν ο ρυθμός ανανένωσης μίας οθόνης δεν συμβαδίζει με τον ρυθμό των καρέ που ένα σύστημα προσπαθεί να στείλει στην οθόνη αυτή. Αυτό, όπως θα διαβεβαιώσουν οι PC gamers και βέβαια οι κάτοχοι PS4/Xbox One τα τελευταία χρόνια, συμβαίνει συχνά στις σύγχρονες, απαιτητικές παραγωγές που στηρίζονται σε εντυπωσιακά γραφικά: τα 60 καρέ ανανέωσης μιας τηλεοπτικής οθόνης είναι μάλλον... η εξαίρεση και όχι ο κανόνας όσον αφορά στο πόσα καρέ μπορούν να προσφέρουν τα games αυτά. Η έκδοση 2.1 των θυρών HDMI αναλαμβάνει να "συγχρονίζει"τους δύο ρυθμούς ώστε η εικόνα να μην υποφέρει από "σπασίματα" και να μην είναι κουραστική κι εκνευριστική ενίοτε.

To Xbox Scorpio θα φέρει ενσωματωμένη αυτήν την έκδοση HDMI, έτσι ώστε να προσφέρει ομαλότερη κίνηση στα δικά του games. Η σχετική λειτουργία λέγεται Game Mode VVR για τις καταναλωτικές συσκευές, ενώ για τις οθόνες των Η/Υ η Microsoft θα ακολουθήσει το πρότυπο FreeSync 2 της AMD, με τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα. Ο μικρός... αστερίσκος φυσικά στην όλη υπόθεση εντοπίζεται στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή ούτε τηλεοράσεις με θύρα HDMI έκδοσης 2.1 υπάρχουν, ούτε monitors που να υιοθετούν το πρότυπο FreeSync 2 - ενώ δεν υπάρχει τρόπος να "αναβαθμιστούν" υπάρχουσες τηλεοράσεις ή οθόνες, ακόμη και οι νεότερες ή/και καλύτερες που κυκλοφορούν αυτήν την στιγμή, ώστε να προσφέρουν μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης της εικόνας. Θα πρέπει να περιμένουμε, με άλλα λόγια το λιγότερο έως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς (το πιθανότερο ως το πρώτο τρίμηνο της επόμενης) μέχρι να δούμε πώς το Xbox Scorpio θα αξιοποιεί την ολοκαίνουργια θύρα του HDMI 2.1 στην πράξη. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner