Η Microsoft είχε υποσχεθεί πως, μέσα από την βελτιστοποίηση του λογισμικού λειτουργίας των Xbox Series S|X, θα αξιοποιήσει την πρόσθετη ισχύ τους ώστε τα games παλαιότερων Xbox να αποδίδουν καλύτερα στα νέα - και την υπόσχεση αυτή κρατά με την διάθεση μιας νέας δυνατότητας που προσφέρεται στους κατόχους αυτών των συστημάτων με το όνομα FPS Boost. Αυτή αναλαμβάνει να διπλασιάσει ή ακόμη και να... τετραπλασιάσει (!) τα καρέ ανά δευτερόλεπτο που προβάλλουν τα καινούργια Xbox σε games του παρελθόντος, καθιστώντας την κίνησή τους περισσότερο ομαλή και τον έλεγχο ακριβέστερο (άρα περισσότερο αποτελεσματικό).
Η αρχή υποστήριξης της δυνατότητας FPS Boost γίνεται με 5 μόλις games, τα Far Cry 4, Sniper Elite 4, UFC 4, Watch Dogs 2 και New Super Lucky’s Tale - όμως η Microsoft υπόσχεται πως πολύ περισσότεροι τίτλοι θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες, αρκετοί εξ αυτών και μέσα από την βιβλιοθήκη της συνδρομητικής υπηρεσίας Xbox Game Pass. Στην πράξη αποδεικνύεται πως το FPS Boost πραγματοποιεί την υπόσχεσή του: τα τέσσερα πρώτα games αυξάνουν τα καρέ τους ανά δευτερόλεπτο από 30 σε 60 (στην ανάλυση όπου είχαν σχεδιαστεί να απεικονίζονται εξ αρχής), ενώ το πέμπτο, το New Super Lucky's Tale, αυξάνει τα δικά του σε 120 (!), σε ανάλυση 4Κ στο Xbox Series X και ανάλυση 1080p στο Xbox Series S. Η διαφορά είναι βεβαίως πολύ μεγάλη, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως ο μηχανισμός του FPS Boost "σταθεροποιεί" κιόλας τον ρυθμό ανανέωσης των καρέ στα νέα Xbox, δεν τον αυξάνει μόνο.
Η Microsoft υπογραμμίζει πως η δυνατότητα FPS Boost δεν λειτουργεί "αυτόματα", θα πρέπει δηλαδή να γίνεται προσθήκη σχετικού κώδικα για κάθε τίτλο ή για ομάδες τίτλων που αποδίδουν τα καρέ με πανομοιότυπο τρόπο - εξ ου και η σταδιακή υποστήριξη που υπόσχεται στους κατόχους Xbox Series τους επόμενους μήνες. Και μπορεί η ποιότητα απεικόνισης των γραφικών στα 5 αυτά games να μην βελτιώνεται σε κάτι άλλο (αν και ένας τίτλος μπορεί π.χ. να αξιοποιεί την δυνατότητα FPS Boost και την λειτουργία AutoHDR για διευρυμένη χρωματική γκάμα ταυτόχρονα), όμως ο πολλαπλασιασμός των καρέ είναι σαφώς ευπρόσδεκτο bonus. Ειδικά σε τίτλους που κατορθώνουν να φτάσουν στα 120 FPS, τα οποία σε μεγάλη οθόνη καθιστούν τον έλεγχο - όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα με την βοήθεια μιας LG 48CX - απολαυστικό.
Την διαχείριση της δυνατότητας FPS Boost - την ενεργοποίηση και απενεργοποίησή της κατά το δοκούν δηλαδή... κι ας μην μπορούμε να σκεφτούμε γιατί δεν θα την ήθελε κάποιος ενεργή - οι κάτοχοι Xbox Series S|X θα έχουν στην διάθεσή τους, μαζί με αυτήν άλλων λειτουργιών βελτίωσης παρελθόντων games των Xbox, κάποια στιγμή μέσα στην άνοιξη μέσα από ειδική αναβάθμιση λειτουργικού συστήματος που θα προσφέρει η Microsoft. Καθόλου, μα καθόλου άσχημα!