banner

Flickr: ανανέωση και... terabonus

Η διάσημη Δικτυακή υπηρεσία φιλοξενίας φωτογραφιών κάνει... reboot γενναιόδωρα

Η αποθήκευση των φωτογραφιών μας στο Internet είναι πλέον ένα από τα... ευκολότερα πράγματα που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε: από το Facebook έως το Instagram, και τις διάφορες υπηρεσίες του λεγόμενου "cloud" (όπως το SkyDrive της Microsoft ή το Dropbox) είναι πολυάριθμες οι επιλογές που έχουμε για κάτι τέτοιο. Το Flickr, ωστόσο, ήταν από τις πρώτες υπηρεσίες ειδικά σχεδιασμένες γι' αυτό το σκοπό, εδώ και χρόνια - όσα, σχεδόν, είχε απομείνει σε πρακτική στασιμότητα μετά από την εξαγορά του από το Yahoo. Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος του Yahoo, ωστόσο, η Marisa Mayer, διέκρινε αρκετές εμπορικές προοπτικές στο Flickr ώστε να προωθήσει τη ριζική του ανανέωση - η οποία αποκαλύφθηκε πριν από μερικές μέρες, προσφέροντας στο κοινό ένα ενδιαφέρον κίνητρο... επαναγνωριμίας με αυτό!

Το Yahoo επέδειξε το νέο σχεδιασμό του Flickr σε ειδική παρουσίαση που έκανε στη Νέα Υόρκη (όπου επιβεβαίωσε και την εξαγορά της γνωστής υπηρεσίας blogging Tumblr... αλλά αυτή είναι μία άλλη ιστορία). Η Marisa Mayer υπογράμμισε πως τα smartphones έχουν αλλάξει πάρα πολύ το δημογραφικό των ανθρώπων που αξιοποιούν το Flickr τα τελευταία χρόνια (ας μην ξεχνάμε πως οι δύο δημοφιλέστερες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές της υπηρεσίας είναι... μοντέλα iPhone) και πως η άνοδος των κοινωνικών δικτύων έχει καταστήσει "εκ των ουκ άνευ" τη δυνατότητα ανάρτησης των φωτογραφιών μας με ελάχιστα "κλικ", παντού - με άλλα λόγια, η... "φυλάκισή" τους στις σελίδες μιας υπηρεσίας μόνο, δεν έχει πια νόημα. Συν τοις άλλοις, το Web έχει δώσει πολύ περισσότερη έμφαση στην εικόνα απ' ότι στο παρελθόν, ενώ και ο ανταγωνισμός μεταξύ των υπηρεσιών φιλοξενίας έχει μειώσει σε επίπεδα

Ο νέος σχεδιασμός του Flickr "απαντά" σε όλα τα παραπάνω - και από πλευράς design, και από πλευράς χρηστικής, αλλά και εμπορικά. Το προφίλ κάθε χρήστη "γεμίζει την οθόνη" πλέον με τις φωτογραφίες του και επιδέχεται "καλωπισμού" α λα Facebook και Twitter. Οι φωτογραφίες δεν περιορίζονται πλέον στο μέγεθος σε pixel - παλαιότερα μόνο οι συνδρομητές Flickr Pro είχαν τις φωτογραφίες τους σε πλήρη ανάλυση - και οι περιορισμοί μεγέθους αρχείου για φωτογραφίες κα video είναι πλέον σημαντικά μικρότεροι. Το Yahoo, δε, προσφέρει σε όλους ανεξαιρέτως τους χρήστες της υπηρεσίας αποθηκευτικό χώρο 1 TB (!) πλέον, ο οποίος είναι υπεραρκετός για σχεδόν τους πάντες, εντελώς δωρεάν. Το μικρό... μυστικό πίσω από τη γενναιοδωρία του Yahoo: οι απλοί χρήστες θα βλέπουν σε λίγο καιρό διαφημίσεις σε όλες τις σελίδες του Flickr. Αν δεν τις θέλουν, το αντίτιμο ισούται με $50 ετησίως - με άλλα λόγια πολύ περισσότερα απ' όσα έδιναν οι συνδρομητές Flickr Pro για έναν χρόνο.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Yahoo προσφέρει και ανανεωμένη την έκδοση του app της για Android - καθώς ναι μεν οι κάτοχοι iPhone φωτογραφίζουν πολύ, αλλά οι περισσότεροι κάτοχοι smartphone αξιοποιούν το λειτουργικό της Google πια - το οποίο εκμεταλλεύεται και τον extra χώρο που προσφέρουν τα tablets. Θετική, θετικότατη η αναβάθμιση του Flickr συνολικά - καθώς διαφημίσεις... έχουμε συνηθίσει πλέον να βλέπουμε σε όλες τις δωρεάν υπηρεσίες και το 1ΤΒ αποθηκευτικού χώρου είναι εντυπωσιακό - όμως απομένει ν' αποδειχθεί το αν και κατά πόσο το Yahoo θα καταφέρει να "φέρει πίσω" στην υπηρεσία της ένα κοινό που δεν ενδιαφέρεται πια τόσο για τις φωτογραφίες αυτές καθ' αυτές, όσο για το κοινό που θα τις δει. Τυχαία είναι το Facebook η υπηρεσία που φιλοξενεί τις περισσότερες φωτογραφίες στον πλανήτη; Εννοείται πως... όχι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner