Δεν φταίνε οι ίδιες οι πολυεθνικές της τεχνολογίας για το γεγονός ότι είναι πολύ δύσκολο να μας εκπλήξουν πλέον: έχοντας "χαράξει" πολλές από αυτές συγκεκριμένη στρατηγική, το μόνο που χρειάζεται είναι... υπονοούμενα για το τί σκοπεύουν να παρουσιάσουν. Τα υπόλοιπα είτε διαρρέουν στο Web, είτε γίνονται ασφαλείς προβλέψεις από ένα σημείο και μετά. Ακριβώς έτσι εξελίχθηκε η παρουσία της Microsoft στην εκδήλωση της Games Developer Conference 2014: όπως είχαμε υποθέσει κάποιο καιρό νωρίτερα, δηλαδή. Είναι ωστόσο ενθαρρυντικό το γεγονός ότι όλα όσα αποκάλυψε ο αμερικανικός κολοσσός και δεν γνωρίζαμε ήδη, είναι θετικά. Από μερικές απόψεις, άκρως θετικά.
Η Microsoft στο πλαίσιο της εκδήλωσης αυτής παρουσίασε το επόμενο βήμα εξέλιξης του υποσυστήματος DirectX που "στηρίζει" την προβολή οποιουδήποτε είδους γραφικών στα Windows και, με περισσότερη έμφαση, του υποσυστήματος Direct3D - όπου βασίζεται πια η πλειονότητα των PC games για το λειτουργικό της. To υποσύστημα DirectX12 έχει πολλαπολούς στόχους. Παραμένοντας για την ώρα στα PC, με τη διάθεσή του στα Windows 9 (θα διατεθεί και για Windows 8.1) το "νούμερο 12" στοχεύει στην θεαματικά καλύτερη αξιοποίηση των πόρων που είναι διαθέσιμοι στα games, ώστε οι επιδόσεις ενός PC - στο ίδιο μάλιστα hardware - να είναι υψηλότερες κατά 20%-50% (!) σε σχέση με σήμερα.
Πώς θα πετύχει η ομάδα του DirectX κάτι τέτοιο; Βελτιστοποίηση του κώδικα και εκμετάλλευση νεότερου hardware. H νέα έκδοση θα αξιοποιεί, για παράδειγμα, σε θεαματικά μεγαλύτερο βαθμό τους επεξεργαστές πολλών πυρήνων σε σχέση με σήμερα (που κατά βάση αξιοποιούνται ελάχιστα και σίγουρα όχι "ισορροπημένα"). Θα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί επίσης την κεντρική μνήμη ενός Η/Υ - τα 8 GB είναι συνήθη πια σε gaming PC, πολλοί αφοσιωμένοι gamers έχουν αναβαθμιστεί στα 12 ή 16 - για περισσότερα πράγματα απ' ότι σήμερα. Το κυριότερο, ωστόσο: όπως ακριβώς και ο μηχανισμός Mantle της AMD, θα προσφέρει στους προγραμματιστές πρόσβαση στα εξελιγμένα χαρακτηριστικά των καρτών γραφικών με τρόπο άμεσο και κατά πολύ ταχύτερο απ' ότι σήμερα ("closer to the metal" ονομάζει την προσέγγιση η σχετική αργκό). Αποτέλεσμα: και επιδόσεις υψηλότερες, και δυνατότητες που μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμες στους προγραμματιστές.
Ως παράδειγμα του πώς το DirectX 12 αξιοποιεί καλύτερα υπάρχον hardware - αλλά και του πως θα "περάσει" συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του με αναβάθμιση λογισμικού στο Xbox One - η Microsoft επέδειξε το Forza MotorSport 5 του νέου της συστήματος, σε PC. Η οπτική απόδοση ήταν όχι μόνο υψηλότερης ποιότητας και ανάλυσης, αλλά και κινούμενη σε 60 καρέ το δευτερόλεπτο - κάτι που με το DirectX 11 το Xbox One δεν μπορεί για την ώρα να κάνει. Τόσο η nVidia όσο και η AMD διαβεβαίωσαν πως οι κάρτες γραφικών τους που έχουν κυκλοφορήσει π.χ. τους τελευταίους 18 μήνες θα υποστηρίζουν το DirectX 12 με αναβάθμιση των σχετικών drivers. Διευκρίνισαν, ωστόσο, πως οι μελλοντικές κάρτες γραφικών τους θα αξιοποιούν και κάποια ολοκαίνουργια χαρακτηριστικά του DirectX 12, τα οποία ακόμη δνε έχουν αποκαλυφθεί από τη Microsoft.
Όπως είχαμε γράψει, ωστόσο, ο ένας μόνο στόχος της ανάπτυξης του DirectX 12 αφορά στα PC. Ο άλλος αφορά στο πώς το υποσύστημα αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη games για συσκευές με πολύ μικρότερες δυνατότητες τεχνικές, όπως τα tablets και τα smartphones. Σε αυτά η αλήθεια είναι πως δεν έγινε η λεπτομερής αναφορά που θα θέλαμε - ίσως επειδή η Microsoft σκοπεύει να το κάνει στο πλαίσιο αποκάλυψης των Windows Phone 8.1 σε λίγες ημέρες. Το βέβαιο είναι πως η αμερικανική εταιρεία θα έχει περισσότερα πράγματα να πει για το DirectX 12 τους επόμενους μήνες - ειδικά αν το σχέδιό της για "ευθυγράμμιση" των Windows 9 και των Windows Phone 9 υλοποιηθεί μέσα στο 2015. Η ίδια δηλώνει πως τα πρώτα PC games που θα επιδεικνύουν τί πραγματικά μπορεί να κάνει το DirectX 12 θα κυκλοφορήσουν τα Χριστούγεννα της επόμενης χρονιάς. Για να δούμε, λοιπόν, για να δούμε!