Τα Windows 8.1, όπως είχε διαρρεύσει και επιβεβαίωσε η Microsoft πριν από μερικές ημέρες, φέρνουν στο προσκήνιο μια σειρά από αλλαγές και προσθήκες που καθιστούν το πολυσυζητημένο λειτουργικό ευδιάκριτα καλύτερο. Μία συγκεκριμένη προσθήκη, ωστόσο, αφορά στους PC gamers και έχει προεκτάσεις γενικότερες - βρίσκεται δε... "κάτω από το καπώ" και αξίζει ξεχωριστής αναφοράς. Πρόκειται για την επόμενη έκδοση του DirectX, του συνόλου από υποσυστήματα εικόνας και ήχου στο λογισμικό των Windows, το οποίο έχει αναδειχθεί ως ο de facto τρόπος ανάπτυξης games για PC. Η μετάβαση στα Windows 8.1 σηματοδοτεί αντίστοιχη μετάβαση και στο DirectX 11.2, από την έκδοση 11.1 στην οποία βρισκόμαστε τώρα με τα Windows 8.
Το DirectX 11.2 δεν θα εισάγει αλλαγές ή προσθήκες... σαρωτικού χαρακτήρα, καθώς για κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν σημαντικά διαφορετική αρχιτεκτονική και στις αντίστοιχες κάρτες γραφικών για PC από τις nVidia και AMD - και τέτοιες συνταρακτικά εξελιγμένες δεν θα έχουμε κατά πάσα πιθανότητα μέχρι τα Χριστούγεννα (ή και αργότερα). Εξάλλου, στην ουσία οι δημιουργοί PC games ούτε το DirectX 11.1 πρόλαβαν να αξιοποιήσουν. Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη, όμως είναι αυτή της "εικονικής μνήμης γραφικών" από τη βασική του συστήματος: μέσω των DX 11.2, οι δημιουργοί games θα είναι σε θέση να αποθηκεύουν δεδομένα, κυρίως υφές φυσικών υλικών (textures), όχι μόνο στη μνήμη της ίδιας της κάρτας γραφικών, αλλά στην κύρια μνήμη ενός PC. Με αυτόν τον τρόπο ένας Η/Υ με π.χ. 8 GB μνήμης αλλά κάρτα γραφικών με μόνο 1 GB μνήμης - δεν είναι καθόλου ασύνηθες το σενάριο - θα μπορεί να αξιοποιήσει υψηλής ανάλυσης textures χωρίς η κάρτα γραφικών να πρέπει απαραίτητα ν' αναβαθμιστεί.
Σε σχετική επίδειξη στέλεχος της Microsoft επέδειξε "ζωντανά" ένα demo όπου μία ρουτίνα 3D γραφικών αντλούσε textures "σύνθετα": αποτελούμενα από δεδομένα μεγέθους 1 GB στη μνήμη της κάρτας γραφικών, και ακόμη 9 GB (!) στη βασική μνήμη του συγκεκριμένου PC. Η αμερικανική εταιρεία έχει διευκρινίσει πως αυτή η δυνατότητα, που ονομάζει "tiled resources", θα είναι εκμεταλλεύσιμη (όπως και όλα τα άλλα πρόσθετα χαρακτηριστικά του DX 11.2) μόνο σε Windows 8.1, καθώς και στο Xbox One. Το αν και κατά πόσο δεν είναι τεχνικά εφικτό να έχουν το DX 11.2 οι κάτοχοι των "απλών" Windows 8 δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, όμως απο τη στιγμή που η σχετική αναβάθμιση σε 8.1 θα προσφέρεται δωρεάν, ουσιαστικά δεν τίθεται και θέμα. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς θα αξιοποιηθεί η δυνατότητα "tiles resources" και στο Xbox One, άλλωστε, καθώς η Microsoft ενδέχεται να τη χρησιμοποιήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα απέναντι στο PS4 (που έχει παρόμοιο hardware αλλά στηρίζεται σε πυρήνα FreeBSD και όχι Windows). Όπως πάντα, ίδωμεν!