banner

News Snacks 05-07-11

3D laptop χωρίς γυαλιά της Toshiba, πρωτιά στις οθόνες PC για την LG

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Το καινούργιο πράγμα... είναι άλλο πράγμα, όπως υπογραμμίζει και γνωστό ελληνικό τραγούδι, καμία απορία λοιπόν που το Google+ - το κοινωνικό δίκτυο που η ομώνυμη εταιρεία εγκαινίασε την περασμένη εβδομάδα ως αντιπρόταση στο Facebook - προσελκύει το ενδιαφέρον πολλών χρηστών του Internet αυτή τη στιγμή. Το αν θα αναδειχθεί σε "τρίτη δύναμη" στο χώρο του social networking, δίπλα στα Facebook και Twitter, είναι κάτι που θα πρέπει να περιμένουμε πολύ καιρό για να διαπιστώσουμε πρακτικά. Ερωτήματα του "αν το χρειαζόμαστε", "τί παραπάνω προσφέρει" και... "πού θα βρούμε το χρόνο να συντηρούμε τρίτο κοινωνικό προφίλ καθημερινά" είναι προφανή. Το αν και κατά πόσο το Google+ θα "χτίσει" γύρω του την τεράστια αγορά των social games τύπου FarmVille και Mafia Wars, επίσης, είναι για την ώρα αμφίβολο. Ένα πράγμα αξίζει, αυτή τη στιγμή, να αναφερθεί ως σίγουρα ειρωνικό και... ίσως ενδεικτικό. Ο Mark Zuckerberg, ο άνθρωπος που δημιούργησε το Facebook, είναι αυτή τη στιγμή ο δημοφιλέστερος χρήστης του Google+ (!), έχοντας περισσότερους από 30.000 "ακολούθους", πολύ περισσότερους από αυτούς των Larry Page και Sergey Brin της ίδιας της Google. Και που να λήξει η δοκιμαστική, "κλειστή" περίοδος χρήσης, δηλαδή!

Μία άλλη μεγάλη δύναμη στην αγορά της τεχνολογίας, δε, περνά περίοδο... χάριτος πριν έλθουν "τα δύσκολα" και επισήμως. Ο λόγος για την Apple, η οποία είχε παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια έξω από το στόχαστρο των hacker λόγω του μικρού μεριδίου αγοράς που κατείχε και της έμφασης που είχε αρχικά δώσει περισσότερο στα προϊόντα και λιγότερο στις υπηρεσίες και στο Internet. Απευχόμαστε, αλλά υποψιαζόμαστε πως αυτό θ' αλλάξει τα επόμενα χρόνια: η Apple δέχθηκε πριν δύο ημέρες επιτυχημένη επίθεση από hackers, οι οποίοι δημοσίευσαν κατάλογο με κωδικά ονόματα και συνθηματικά που προέρχονται από δικό της server. Η συγκεκριμένη επίθεση όπως δείχνουν τα πράγματα δεν ήταν σοβαρή, όμως ουκ ολίγοι είναι αυτοί που εκφράζουν φόβους για το μέλλον: ας μην ξεχνάμε, η Apple έχει υπό τον έλεγχό της το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα του πλανήτη, το iTunes Store, όπου είναι αποθηκευμένα τα προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία πιστωτικών καρτών εκατομμυρίων καταναλωτών. Και αν οι hackers έχουν την πρόθεση και τη δυνατότητα να παραβιάσουν την ασφάλεια δικτύων όπως αυτών της Sony, της AT&T και της CIA, δίκτυα που στηρίζουν υπηρεσίες όπως αυτές των iTunes και iCloud σαφώς και δεν θα τύχουν... σεβασμού ακριβώς. Ίδωμεν.

Κάτι που δεν περιμέναμε να δούμε, για να είμαστε ειλικρινείς, πριν το τέλος του χρόνου αλλά ανακοινώθηκε ήδη επίσημα, είναι το πρώτο laptop με οθόνη 3D, της οποίας την εικόνα δεν χρειάζεται να φορά κανείς γυαλιά για να δει. Αναφερόμαστε στο Qosmio F750 της Toshiba, το οποίο αξιοποιεί στην οθόνη του τεχνολογία παρόμοια με αυτή του Nintendo 3DS (αυτή των "δύο επιπέδων") για να προβάλλει στερεοσκοπική εικόνα FullHD ορατή με γυμνό μάτι. Το F750 χαρακτηρίζεται από τεχνικές προδιαγραφές παρόμοιες με αυτές του κορυφαίου 3D laptop της Sony, του Vaio F21, έχει όμως και δύο ακόμη πρωτότυπα στοιχεία: το ένα είναι η ενσωματωμένη Webcam (η οποία "διαβάζει" το πού ακριβώς κοιτά ο χρήστης ώστε να προσαρμόζει τη γωνία θέασης της εικόνας 3D), το άλλο ο ενσωματωμένος οδηγός οπτικών δίσκων BDXL, των Blu-ray με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Το F750 θα είναι διαθέσιμο στην αμερικανική αγορά στα τέλη Αυγούστου, οπότε στην ευρωπαϊκή αναμένεται το Σεπτέμβριο ή αργότερα. Αναμένουμε!

Κάτι του οποίου αναμένουμε να διαπιστώσουμε είτε την πραγματική διάσταση του γεγονότος, είτε τη... φανταστική της απλής φήμης, είναι ο ανασχεδιασμός του PlayStation Store από τη Sony. Γνωστό μεν, αλλά όχι ιδιαίτερα αξιόπιστο Web site διέρρευσε πως η ιαπωνική εταιρεία βρίσκεται στο δοκιμαστικό στάδιο αλλαγών στη δομή και το όλο περιβάλλον του Δικτυακού της καταστήματος για PS3/PSP, με στόχο να το καταστήσει ομορφότερο, ταχύτερο στη χρήση και περισσότερο "εμπορικό" (π.χ. να είναι εμφανέστερες οι προσφορές και εκπτώσεις που προωθεί). Το ότι το PlayStation Store θα ανανεώσει την εικόνα και τις ενότητές του είναι... μαθηματικά βέβαιο ότι θα γίνει κάποια στιγμή - και καθόλου κακή ιδέα δεν θα ήταν να υποδεχθεί με νέο Δικτυακό look η Sony την εορταστική περίοδο - όμως η ιαπωνική εταιρεία συνήθως δεν κάνει αυτού του είδους τις κινήσεις αν δεν εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο π.χ. εμπλουτισμού των υπηρεσιών της ή διεύρυνσης των συσκευών που έχουν πρόσβαση σε αυτές. Ίσως, από την άλλη, πίσω από το redesign του PS Store να κρύβεται κάτι μεγαλύτερο. Δεν περιμένουμε να μάθουμε κάτι επίσημα πριν το Σεπτέμβρη, οπότε... αναμονή και γι' αυτό!

Ίσως να μην χρειαστεί, πάντως, καμία ιδιαίτερη αναμονή για να ξεχωρίσει και το 2011 η εταιρεία που κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις οθονών για προσωπικούς υπολογιστές. Για έκτη συνεχή χρονιά αυτή δεν είναι άλλη από την LG, η οποία όχι μόνο απέσπασε μερίδιο αγοράς ίσο με 43.5% το 2010, αλλά - εν μέσω κρίσης - το πρώτο τρίμηνο του 2011 το αύξησε (!) στο 49.5% σχεδόν. Η κορεάτικη εταιρεία οφείλει πιθανότατα την ευρεία της επιτυχία στα οικονομικότερα μοντέλα που προωθεί, όμως έχει να επιδείξει ουκ ολίγες καινοτομικές κινήσεις κι επιλογές στα περισσότερο τεχνολογικά ανεπτυγμένα: οι νέες σειρές Cinema 3D monitor αξιοποιούν, για παράδειγμα, τα χαρακτηριστικά των παθητικών τηλεοράσεων 3D αλλά σε ανάλυση FullHD, ενώ άλλες οθόνες, όπως η Ε60 και η Ε2290V, αξιοποιούν κορυφαίο υποφωτισμό τεχνολογίας LED, αλλά σε απίθανα λεπτό περίβλημα (12.9 και 7.2 χιλιοστών αντίστοιχα). Έμφαση στα νέα μοντέλα έχει δοθεί στο μινιμάλ, απέριττο design, καθώς και στην χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Τί να πούμε; Προς χάριν υγιέστερου ανταγωνισμού θα προτιμούσαμε μια κατάσταση περισσότερο... πολυφωνική, όπου κανένας "παίκτης" δεν θα κατείχε μόνος του μερίδιο αγοράς της τάξης του 50% σχεδόν, αλλά συγχαρητήρια στον κυρίαρχο παίκτη δεν παύουν να αξίζουν, έτσι δεν είναι; Ε, ναι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner