Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
Γενέθλια, γενέθλια, γενέθλια αυτές τις μέρες - και τα δεκάχρονά του, συμπτωματικά όσα υποννοεί και το... όνομά του το ίδιο, γιορτάζει το λειτουργικό σύστημα της Apple: το OS-X για τους υπολογιστές Mac κάθε είδους. Σε έναν κόσμο προσωπικών Η/Υ που στηριζόταν σχεδόν αποκλειστικά σε Windows, το 2001 η αμερικανική εταιρεία στοιχημάτισε σε ένα λειτουργικό με τελείως διαφορετική αρχιτεκτονική και... κέρδισε: τόσο τα θετικά σχόλια του Τύπου, όσο και την εκτίμηση του (πιστού της) κοινού, με συνέπεια και των δύο την αύξηση του μεριδίου αγοράς της. Οι επόμενες εκδόσεις του ήταν άλλοτε σημαντικές ως αναβαθμίσεις, άλλοτε απλώς εξελικτικές ή διορθωτικές. Βοήθησαν ωστόσο την Apple να μεταβεί στην τεχνολογία επεξεργαστών της Intel, να φέρει στο προσκήνιο ενδιαφέροντα νέα στοιχεία και να θέσει τις βάσεις για πολύ περισσότερα πράγματα στο μέλλον. Εννοείται πως περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα OS-X Lion, τα οποία λέγεται πως θα είναι αληθινό άλμα μπροστά σε σχέση με τα... παρελθόντα αιλουροειδή. Το καλοκαίρι δεν είναι μακριά!
Γενέθλια και για το PlayStation3 στην Ευρώπη αυτές τις μέρες. Στα τέλη Μαρτίου του 2007 είχε ήδη καταστεί σαφές - από τις πρότερες εμπορικές εκκινήσεις του συστήματος σε Ιαπωνία και Αμερική - ότι το PS3 στην πολύ υψηλή τιμή με την οποία ξεκίνησε δεν θα είχε εύκολο έργο απέναντι στο Xbox 360. Τα πρώτα του games ήταν... απλώς ΟΚ, ενώ τα προβλήματα στη διάθεση του στοκ δεν έλλειψαν. Από τότε έχει κυλήσει βέβαια (πάρα) πολύ νερό στο αυλάκι, καθώς τα πολυάριθμα firmware updates της Sony έχουν αυξήσει τις λειτουργίες και τις δυνατότητές του θεαματικά, η έκδοση Slim του φθινοπώρου 2009 το έφερε στα επίπεδα κόστους που αφορούν το ευρύ κοινό, ενώ τα αποκλειστικά games του έχουν αποδείξει πόσο ισχυρό είναι ως σύστημα και πόσο μεγάλες προοπτικές έχει για το μέλλον. Σημαντικότερη συνεισφορά του στην πορεία της Sony; Η ώθηση που έδωσε στο φορμά του Blu-ray, ώστε αυτό να υπερνικήσει το αντίπαλο HD-DVD και να επικρατήσει ως το de facto οπτικό μέσο για ταινίες υψηλής ευκρίνειας. Αν, όπως όλα δείχνουν, το PS3 ακολουθήσει τη δεκάχρονη πορεία του PS2 και του PSone στην αγορά, οι λογιστές της ιαπωνικής εταιρείας θα κάνουν πάρτι... για τρίτη φορά!
Πάρτι για... τέταρτη φορά, πάντως, φαίνεται πως θα κάνουν οι κάτοχοι Xbox 360 που αγαπούν τα racing games: όπως περιμέναμε ανυπόμονα εδώ και καιρό, η επιβεβαίωση της κυκλοφορίας του Forza MotorSport 4 φέτος το φθινόπωρο για το σύστημα της Microsoft ήλθε επιτέλους. Έστω και μέσα από μία καταναλωτική έρευνα που έκανε η αμερικανική εταιρεία για να διαπιστώσει ποιά πράγματα στο FM4 θα ικανοποιούσαν περισσότερο τους gamers. Το ερωτηματολόγιο υπόσχεται "τα εντυπωσιακότερα γραφικά σε video game φέτος, 10 φορές καλύτερα από αυτά του FM3", "500 διαφορετικά αυτοκίνητα", "χειρισμό με το το Kinect", "εικονική αίθουσα επίδειξης οχημάτων" (επίσης με χειρισμό μέσω Kinect και περιγραφή από τον Jeremy Clarkson των Top Gear), καθώς και "επιλογή χειρισμού Expert" (χωρίς καμία απολύτως υποβοήθηση) και "πολύ μεγαλύτερη ποικιλία στις οδηγικές δοκιμασίες και τους διαθέσιμους αγώνες". Περισσότερα θα γίνουν σίγουρα γνωστά στην έκθεση της Ε3, οπότε... υπομονή!
Για πολλά χαμένα χρήματα και χρόνια, βέβαια, μιλάμε κι όταν αναφερόμαστε στο Duke Nukem Forever, το οποίο έχει γίνει αληθινά το ανέκδοτο του PC gaming. Ο τίτλος της 3D Realms έχει καθυστερήσει μόλις... 14 χρόνια από την ημέρα που υποτίθεται πως θα κυκλοφορούσε στην αγορά, δίνοντας καινούργιο νόημα στις μικροκαθυστερήσεις μηνών που μας ενοχλούσαν σε άλλα games! Από τότε που το όλο project ανέλαβε η έμπειρη Gearbox, πάντως, η πρόοδος του Duke Nukem Forever ήταν ολοφάνερη και - ακριβώς γι' αυτό το λόγο - λίγο μας ενοχλεί η καθυστέρηση των 45 ημερών που ανακοινώθηκε πως θα έχει, κυκλοφορώντας στα μέσα Ιουνίου αντί για τις αρχές Μαΐου που στόχευε. Το περιμένουμε με ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο για να διαπιστώσουμε αν ένας σύγχρονος τίτλος μπορεί να επιβιώσει μιας διαδικασίας ανάπτυξης τόσο ταραγμένης και απρόβλεπτης, όσο αυτής του Duke Nukem... κυριολεκτικά Forever!
Τέλος αναμονής, ωστόσο, και για το... υπαρξιακό ερώτημα που είχαμε καθ' όλη τη διάρκεια του Μαρτίου: ποιά θα είναι η ισχυρότερη κάρτα γραφικών για PC, αυτή που θα αποδώσει το Crysis 2 στις υψηλότερες αναλύσεις, με όλα τα εφέ ενεργοποιημένα, με περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο; Η ερώτηση έχει πλέον απάντηση: είναι η Radeon 6990, η "διπλή" κάρτα γραφικών της AMD που τελικά κατάφερε να νικήσει την επίσης ολοκαίνουργια, αντίστοιχη "διπλή" GeForce GTX 590 της nVidia. Αυτό συνέβη, σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις, λόγω του ότι η 590 είναι μεν ο συνδυασμος δύο GTX 580, αλλά χρονισμένων χαμηλότερα σε πυρήνα και μνήμες ώστε οι απαιτήσεις σε τροφοδοσία και ο θόρυβος να μην κινούνται σε υπερβολικά επίπεδα. Εννοείται πως η διαφορά είναι μικρή και πως ούτως ή άλλως μιλάμε για τις δύο κορυφαίες κάρτες γραφικών αυτή τη στιγμή, αλλά... όλοι ξέρουμε τώρα πως είναι αυτά τα πράγματα. Χώρος στο θρόνο, έστω και οριακά, υπάρχει μόνο για έναν - κι ας κοστίζει σχεδόν 700 ευρώ!