Είναι γνωστό το γεγονός ότι η nVidia "έφτιαξε όνομα" με τα chip γραφικών της που ώθησαν τα games σε PC - και αλλού - σε νέα επίπεδα: σχεδιάζει και προωθεί τέτοια, άλλωστε, εδώ και... 20 χρόνια. Όμως η αμερικανική εταιρεία ενδιαφέρεται για όλες τις πλευρές της απόδοσης τρισδιάστατων γραφικών σε οθόνη και έχει "αναλάβει την αποστολή" να λύσει όλα τα σχετικά προβλήματα με τη δέουσα σοβαρότητα - αυτό δεν μπορεί να τής το αρνηθεί κανείς. Γι' αυτό και μικρή ήταν, ουσιαστικά, η έκπληξη που προκάλεσε η ανακοίνωση που η nVidia έκανε σε πρόσφατη εκδήλωσή της στον Καναδά σχετικά με μία νέα τεχνολογία που ανέπτυξε. Ο σκοπός της; Να εξαλείψει την απότομη κίνηση και παραμόρφωση της εικόνας στα PC games, για πάντα!
Η τεχνολογία αυτή ονομάζεται G-Sync και αναλαμβάνει να κάνει κάτι συγκεκριμένο: να "συγχρονίσει" τα καρέ της τρισδιάστατης εικόνας που παράγουν οι κάρτες γραφικών από PC games, με τα καρέ που μπορεί να προβάλλει μία οθόνη Η/Υ. Με τον τρόπο που τα σημερινά monitor και κάρτες γραφικών λειτουργούν, υπάρχουν δύο επιλογές για τον παίκτη: είτε να ενεργοποιήσει μέσω software την τυπική επιλογή V-Sync, είτε να την αφήσει απενεργοποιημένη. Στην πρώτη περίπτωση υποχρεώνει την κάρτα γραφικών να παράγει μόνο όσα καρέ η οθόνη μπορεί να προβάλλει, δημιουργώντας ένα διττό πρόβλημα: είτε η κάρτα γραφικών μπορεί να παράγει πιο πολλά από τα τυπικά 60 της οθόνης ανά δευτερόλεπτο και μένει ανεκμετάλλευτη, είτε δεν μπορεί, οπότε ο παίκτης "εισπράττει" απότομη κίνηση στην οθόνη (judder). Στην περίπτωση που η επιλογή V-Sync αφεθεί απενεργοποιημένη, δε, υπάρχει άλλο πρόβλημα: η κάρτα γραφικών στέλνει στην οθόνη πιο πολλά καρέ απ' όσα η δεύτερη μπορεί να διαχειριστεί, οπότε παρατηρείται "σχίσιμο" της εικόνας ανάμεσα σε μη ολοκληρωμένα προβαλλόμενα καρέ (screen-tear).
Πρόκειται για πολύ γνωστά... "μισητά" φαινόμενα στους PC gamers, τα οποία ούτε τα monitor με ρυθμό ανανέωσης στα 120 Hz (αντί για τα τυπικά 60) δεν μπόρεσαν να λύσουν. Ε, η nVidia με το G-Sync φιλοδοξεί να λύσει το πρόβλημα στη... ρίζα του: χωρίς να υπεισέλθουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, η εν λόγω τεχνολογία αναθέτει τον έλεγχο της οθόνης (το πότε δηλαδή αυτή θα προβάλλει ένα καρέ από το εκάστοτε PC game), στην κάρτα γραφικών. Η δεύτερη "υπαγορεύει" στην πρώτη πότε θα ανανεωθεί η προβαλλόμενη εικόνα, όχι το αντίθετο. Έτσι η οθόνη ουσιαστικά "συμβαδίζει" με το ρυθμό που η κάρτα γραφικών παράγει τα καρέ και ούτε "χαμένα" καρέ υπάρχουν, ούτε "μισά".