Ε, το να βρεις ένα όνομα ταιριαστό, sexy και εύκολο να θυμάται ο κόσμος για προϊόντα ή υπηρεσίες στον κόσμο της τεχνολογίας δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα εύκολο - γι΄αυτό και ακούμε άλλωστε όλων των ειδών τα ανόητα ονόματα κατά καιρούς. Η ονομασία που είχε επιλέξει η Microsoft για τη δική της υπηρεσία Δικτυακής αποθήκευσης δεδομένων για καταναλωτές και επιχειρήσεις, το SkyDrive, ήταν και sexy, και ταιριαστή - απ' ότι φαίνεται, ωστόσο, το τμήμα της που... κάνει τους ελέγχους για τα trademarks ονομάτων εστίασε μόνο στις ΗΠΑ, καθώς το βρετανικό τηλεοπτικό κανάλι Sky είχε καταφέρει να κατοχυρώσει νομικά με τρόπο τόσο ευρύ την ονομασία του, ώστε τα αγγλικά (χε) δικαστήρια έκριναν πως ο όρος SkyDrive τού ανήκει και δεν μπορεί να χρησιμοποιείται από τη Microsoft!
Ναι, ούτε εμείς μπορούμε να φανταστούμε πώς θα συνέδεε (και αν) οποιοσδήποτε άλλος εκτός από τους Άγγλους τον όρο "SkyDrive" με το τηλεοπτικό κανάλι, ώστε να υπάρξει - υποτίθεται - και η σχετική σύγχυση. Οι δικηγόροι του Sky στήριξαν τα επιχειρήματά τους στο γεγονός ότι το Sky Group προσφέρει και υπηρεσία πρόσβασης στο Internet, η Microsoft αντέτεινε με τη χρήση της λέξης "sky" γενικότερα στα συστήματα Δικτυακής αποθήκευσης (cloud), αλλά το αγγλικό δικαστήριο απεφάνθη σε βάρος της. Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε λοιπόν να μην κάνει άλλη έφεση και, αντιθέτως, να μετονομάσει τη δική της υπηρεσία από SkyDrive σε OneDrive, παγκοσμίως πλέον, παρά το γεγονός ότι η απόφαση ήταν υποχρεωτική μόνο για τις ευρωπαϊκές χώρες. Λογική επιλογή, προφανώς. Αντιστοίχως η ονομασία της υπηρεσίας SkyDrive Pro, που απευθύνεται σε επιχειρήσεις, αλλάζει σε OneDrive for Businesses. Σαφώς... λιγότερο sexy.
Ευτυχώς, και η νέα ονομασία OneDrive "ταιριάζει" στη Microsoft, τόσο γιατί υπάρχουν και άλλα της προϊόντα με αυτό το όνομα (όπως το OneNote και φυσικά το Xbox One), όσο και γιατί η όλη της στρατηγική της "ενοποίησης" του γραφικού περιβάλλοντος λειτουργίας των Windows σε πολλαπλές κατηγορίες συσκευών έχει την ίδια ρίζα (το περίφημο OneWindows). Δεν παύει, ωστόσο, να είναι η δεύτερη φορά που η αμερικανική εταιρεία εξαναγκάζεται να προχωρήσει σε μετονομασία γνωστού της όρου μέσα στην τελευταία διετία, καθώς και ο χαρακτηρισμός "Metro" του νέου γραφικού περιβάλλοντος των Windows 8 εγκαταλείφθηκε μετά από νομική διένεξη με το γερμανικό group εταιρειών Metro AG (μέλη του στην Ελλάδα είναι τα σούπερ μάρκετ Makro και τα καταστήματα MediaMarkt). Και πάλι, μην μάς ρωτήσετε πώς ακριβώς θα μπορούσε να μπερδέψει κανείς το design του γραφικού περιβάλλοντος ενός λειτουργικού συστήματος με το όνομα αλυσίδων σούπερ μάρκετ: ολοφάνερα, εκεί που σταματά η λογική, πιάνουν δουλειά οι δικηγόροι των πολυεθνικών!