Αυτό που κάναμε πρώτα ήταν ν' αναζητήσουμε τον επεξεργαστή και την κάρτα γραφικών που ανταποκρίνονται στα αντίστοιχα των PS4 και Xbox One. Όπως πιθανώς γνωρίζουν ήδη όσοι και όσες έχουν παρακολουθήσει το θέμα από κοντά και έχουν τη σχετική τεχνική γνώση, αυτό τελικά αποδεικνύεται... σχεδόν αδύνατο: δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποιό υποσύστημα γραφικών ενσωματώνει το ένα και το άλλο σύστημα. Οι κοντινότερες αντιστοιχίες είναι οι Radeon 7870 για το PS4 και Radeon 7790 για τo Xbox One - μην έχοντας ωστόσο τις δύο διαφορετικές αυτές κάρτες στη διάθεσή μας, χρησιμοποιήσαμε μία Radeon 7950, ισχυρότερη μεν αλλά με λιγότερη μνήμη στη διάθεσή της (3 GB αντί για τα ενοποιημένα 8 GB). Η ισχυρότερη κάρτα εξισορροπεί σε ένα βαθμό και το γεγονός ότι το υποσύστημα γραφικών των PS4/Xbox One έχει ταχύτερη επικοινωνία με τον κεντρικό επεξεργαστή, όντας πρακτικά στο ίδιο chip.
Το κοντινότερο στον επεξεργαστή Jaguar 8 πυρήνων που θα ενσωματώνουν τα PS4/Xbox One, το οποίο υπάρχει στην αγορά διαθέσιμο, είναι o AMD A8 5600. Παραμένει σαφέστατα δύσκολο να συγκρίνει κανείς... face to face αυτούς τους επεξεργαστές, καθώς ο Jaguar θα είναι οκταπύρηνος κι όχι τετραπύρηνος όπως ο δεύτερος, ενώ ο δεύτερος είναι χρονισμένος σε υπερδιπλάσια συχνότητα λειτουργίας (3.6 GHz αντί για 1.6 GHz). Οι Jaguar της AMD είναι επίσης λιγότερο ενεργοβόροι από τους Trinity, στους οποίους ανήκει ο A8 5600. Από πλευράς επιδόσεων, δε, ελπίζουμε πως οι ειδικά σχεδιασμένοι επεξεργαστές που ενσωματώνουν τα PS4/Xbox One θα είναι πιο κοντά στο επίπεδο των Trinity, παρά στο επίπεδο των προκατόχων των Jaguar (τους μέτριους Bobcat δηλαδή). Τοποθετήσαμε τον Α8 5600 και τη Radeon 7950 σε ένα Gigabyte F2A85X-UP4, μαζί με 8 GB μνήμης DDR3 1600 ΜHz κι έναν τυπικό μηχανικό σκληρό δίσκο των 500 GB και... αρχίσαμε τις μετρήσεις.
Τα αποτελέσματα οφείλουμε να ομολογήσουμε πως δεν μας... συνάρπασαν κιόλας. Επιλέξαμε games που θεωρούνται απαιτητικά για τα δεδομένα των PC, ναι, ενώ η ύπαρξη των Windows 8 ανάμεσα στους προγραμματιστές και το hardware αφαιρεί σίγουρα κάποια από τη διαθέσιμη επεξεργαστική δύναμη μιας σύνθεσης όπως αυτή. Έστω κι έτσι, ωστόσο, τα καρέ ανά δευτερόλεπτο δεν ήταν όσα θα θέλαμε (όλες οι επιδόσεις αφορούν σε ανάλυση 1920x1080 με antialiasing 2x):
Crysis 3: 19 fps
Tomb Raider: 23 fps
Skyrim: 49 fps
Far Cry 3: 29 fps
GRID 2: 42 fps
BioShock Infinite: 34 fps
DiRT Showdown: 39 fps
3D Mark 2013 FireStrike: 4.431
Unigine Heaven 4: 509
Είναι φανερό πως, ακόμη και με μία Radeon 7950 στο πλευρό του, ένας Jaguar χρονισμένος πολύ χαμηλότερα από τον Α8 5600 δεν θα είναι αρκετός για να προσφέρει 60 καρέ σε απαιτητικά games - και σε κάποια ούτε 30, παρά το γεγονός ότι ο συνδυασμός του A8 5600 με τη Radeon 7950 είναι πιθανότατα δύναμης μεγαλύτερης απ' όση θα έχουν τα επόμενα οικιακά PlayStation και Xbox. Το υποσύστημα γραφικών που ενσωματώνει ο Α8 5600 δεν το συνυπολογίζουμε εδώ (είναι συγκριτικά αδύναμο ούτως ή άλλως): εξετάζουμε τί μπορεί να κάνει ως κεντρικός επεξεργαστής ένας "θεωρητικός" τέτοιος Jaguar στο πλαίσιο των games επόμενης γενιάς για PS4/Xbox One. Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που έχουν τη σχετική τεχνική γνώση, θα υπογράμμιζαν πιθανώς πως ο Α8 5600 εν τέλει είναι ένας επεξεργαστής επιπέδου Intel Core i3 (και μάλιστα χαμηλότερων μοντέλων)... και θα είχαν δίκιο: σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να "σπρώξει" όσο χρειάζεται μια Radeon 7950. Για τον Jaguar των PS4/Xbox One, ένα παραπάνω.