banner

Apple Watch: ξεκινά, έχοντας ν' αποδείξει πολλά

Όμορφο, αλλά ακριβό και - προς το παρόν τουλάχιστον - όχι απαραίτητο ή ουσιαστικά χρήσιμο. Θα μάς διαψεύσει;

Σε κλίμα αρχικά θετικό γι' αυτήν - αλλά με ατοπήματα στην παρουσίασή της άξια της... Samsung - η Apple προσέθεσε στην εκδήλωση Spring Forward και τα τελευταία κομμάτια στο παζλ του Apple Watch, προετοιμάζοντας την εμπορική του κυκλοφορία. Γνωρίζουμε πλέον τις τιμές πώλησης των διαφόρων εκδοχών του, την ημερομηνία της εμπορικής του διάθεσης και την αυτονομία του. Αυτό που... δεν γνωρίζουμε ή, ακόμη καλύτερα, αυτό που δεν έχουμε ακόμη καταλάβει, είναι ο απτός λόγος ή οι απτοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται και πρέπει να αποκτήσει κανείς ένα Apple Watch. Είναι το πρόβλημα που έχουν, φυσικά, όλα τα smartwatches σε αυτή τη φάση της εξέλιξής τους - πρόβλημα όμως που ελπίζαμε πως η Apple θα αντιμετώπιζε μέσω software, με έξυπνες λειτουργίες και δυνατότητες.

Εν τέλει, ωστόσο, κάναμε λάθος. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του τμήματος της παρουσίασης που αφορούσε στο Apple Watch, τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας αναφέρθηκαν σε δυνατότητες και λειτουργίες του προϊόντος που είχαν αναφερθεί και στην αποκάλυψή του το Σεπτέμβρη, καμία εκ των οποίων δεν πείθει για την αναγκαιότητα απόκτησης του νέου της προϊόντος. Όποιες νέες λειτουργίες επιδείχθηκαν συνεχίζουν να είναι ένας διαφορετικός τρόπος για να κάνει κάποιος συγκεκριμένα πράγματα με το smartphone του, όχι ένας απαραίτητα καλύτερος ή σημαντικά ταχύτερος ή περισσότερο βολικός τρόπος. Η Apple έχει μεν φροντίσει ώστε το smartwatch της να συνεργάζεται αρμονικά με τα iPhone, αλλά τα περισσότερα σενάρια χρήσης που έχει επιδείξει έως τώρα είναι της κατηγορίας... "nice-to-have", όχι της κατηγορίας "must-have". Και όταν στην εξίσωση των "nice-to-have" υπεισέρχεται και ο παράγοντας του κόστους απόκτησης...

...τα πράγματα γίνονται ακόμη περισσότερο περίπλοκα. Στην περίπτωση, δε, του Apple Watch, ακόμη και... ακόμη περισσότερο περίπλοκα, αφού οι Αμερικανοί έχουν διακρίνει υποκατηγορίες για το νέο τους προϊόν - καμία από τις οποίες δεν χαρακτηρίζεται ως "προσιτή". Το φθηνότερο μοντέλο, με περίβλημα από ενισχυμένο αλουμίνιο, απλή γυάλινη επικάλυψη πρόσοψης κι ελαστικό λουράκι, κοστίζει $349 και θεωρείται απλώς "εισαγωγικό". Το "κανονικό" μοντέλο, με ατσάλινο περίβλημα, κρύσταλο από ζαφείρι στην πρόσοψη και διάφορα λουράκια κοστίζει από $549 έως και $1099, ανάλογα με το μέγεθος οθόνης και το λουράκι. Το "ειδικής έκδοσης" μοντέλο στηρίζεται σε περίβλημα από ενισχυμένο χρυσό 18Κ, κρύσταλο από ζαφείρι και συγκεκριμένα λουράκια - αυτά διαμορφώνουν κόστος που... ξεκινά (!) από τα $10.000 και αυξάνεται. Με όλα τα Apple Watch να έχουν τα ίδια υποσυστήματα εσωτερικά και να διαφοροποιούνται μόνο στα υλικά της εξωτερικής εμφάνισης, δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ποιό θα σημειώσει υψηλότερες πωλήσεις, είναι;

Το Apple Watch θα γίνει αρχικά διαθέσιμο σε μόλις εννέα χώρες: στις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Κίνα, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και το Χονγκ-Κονγκ. Οι προπαραγγελίες γι' αυτό θα ξεκινήσουν στις 10 Απριλίου και η πώλησή του στις 24 Απριλίου στις παραπάνω αγορές. Είναι ίσως η πρώτη φορά που... δεν έχουμε καμία αγωνία για το πότε και για πόσα χρήματα θα κυκλοφορήσει νέο προϊόν της Apple στην Ελλάδα. Δεν φταίει ούτε το γεγονός ότι ο Tim Cook προσδιορίζει στην αυτονομία του Apple Watch στις 18 ώρες (θα είναι σίγουρα λιγότερες πρακτικά και αναμέναμε πως θα έπρεπε να φορτίζεται η συσκευή κάθε βράδυ ούτως ή άλλως), ούτε το γεγονός ότι ως πρόταση είναι ολοφάνερα ακριβή επειδή η Apple δεν θέλει να... ξεφύγει από την συνήθεια του πάρα πολύ μεγάλου περιθωρίου κέρδους που επιδιώκει στα προϊόντα της. Φταίει, κυρίως, το γεγονός ότι η αμερικανική εταιρεία δεν έπεισε χθες για την αξία του Apple Watch. Οποιουδήποτε μοντέλου, οποιουδήποτε κόστους.

Θα επιτύχει το νέο προϊόν της Apple εμπορικά; Ανασηκώνουμε τους ώμους με ένα μίγμα αποδοχής και αδιαφορίας: είναι γνωστό πως, ακόμη και ένα άδειο λευκό κουτί με το λογότυπο του "μήλου" να κυκλοφορήσει ο κολοσσός του Cupertino στην αγορά, θα βρεθούν 2 ή 3 εκατομμύρια οπαδοί του (γιατί περί οπαδών πρόκειται) που θα το αγοράσουν. Αυτό, ωστόσο, ακριβώς επειδή είναι το... σύνηθες, δεν αποτελεί εμπορική επιτυχία στην πραγματικότητα. Αυτή βρίσκεται στην ευρύτερη αγορά, όχι στο φανατικό κοινό της Apple - και έχουμε την αίσθηση πως το ευρύ κοινό δεν έχει ακόμη κανένα κίνητρο να αποκτήσει όχι μόνο της Apple, αλλά κανένα smartwatch.

Αμφιβολίες πολλές είχαμε και για την επιτυχία του iPad αρχικά, εκεί ωστόσο διακρίναμε τουλάχιστον τη δυναμική και τις προοπτικές από νωρίς - το μόνο που χρειάστηκε ήταν η εμφάνιση μερικών αληθινά καλών apps, ειδικά σχεδιασμένων για tablets, προκειμένου να "έλθει στην επιφάνεια" η αξία εκείνου του προϊόντος. Το Apple Watch σε αυτό το χρονικό σημείο όχι μόνο δεν διαθέτει τέτοια apps, αλλά - με όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής τουλάχιστον - δεν μπορούμε να σκεφτούμε καν τί είδους apps θα καθιστούσαν την αγορά του "υποχρεωτική". Από την άλλη, μιλάμε για την Apple. Αν κάποιος μπορέσει να βρει (μάλλον μέσω software) λόγους για να φορέσουμε όλοι ένα smartwatch στους καρπούς μας, θα είναι αυτή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner