Καλύτερη συγκυρία για δημοσιογραφικό σχολιασμό δεν θα μπορούσε να ζητήσει το αθηνόραμαdigital.gr, από αυτήν που έχει μπροστά του την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές. Από τη μία, την ανακοίνωση της Apple ότι το App Store - το τμήμα του iTunes μέσα από το οποίο διατίθενται όλες οι εφαρμογές για iPhone 3G/3GS και iPod Touch - ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια downloads στην μόλις τρίχρονη πορεία του, αγγίζοντας ταυτόχρονα και τις 85.000 διαφορετικές εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για τις συγκεκριμένες συσκευές. Με άλλα λόγια, τα 50 εκατομμύρια κάτοχοι των προϊόντων αυτών έχουν μεταφέρει μέσω Δικτύου στο κινητό ή το player τους 40 διαφορετικές εφαρμογές ο καθένας κατά μέσο όρο (όταν άλλες συσκευές του είδους δεν διαθέτουν... συνολικά τόσες εφαρμογές ακόμη). Χωρίς καμία αμφιβολία, μεγάλη νίκη του λεγόμενου mobile computing (γιατί περί λιλιπούτειων υπολογιστών πρόκειται) και απόδειξη της μεγάλης επιτυχίας που κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στην Apple.
Από την άλλη, ωστόσο, έχουμε την έκθεση του Βρετανού αναλυτή αγοράς Adam Martin, ο οποίος έκανε μία μεγάλη έρευνα το Μάιο καταθέτοντας ένα διεξοδικό ερωτηματολόγιο σε 100 ομάδες ανάπτυξης εφαρμογών για iPhone. Τα αποτελέσματα είναι αποθαρρυντικά και επιβεβαιώνουν την εντύπωση που είχαμε για το θέμα καιρό τώρα: ότι δηλαδή το ότι είναι απίστευτα μεγάλη η αγορά του iPhone, και το ότι οι χρήστες του "κατεβάζουν" πολλές εφαρμογές, δεν σημαίνει ότι υπάρχει απαραίτητα περιθώριο μεγάλων εσόδων για πολλές εταιρείες ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, από την έρευνα του Martin προκύπτει πως το 52% των ομάδων ανάπτυξης που διέθεσαν στο App Store τις δημιουργίες τους, είχαν έσοδα μικρότερα από 15.000 δολάρια, ενώ το 33% είχε μικρότερα από... 250 (!) δολάρια. Μόνο το 2% των ομάδων ανάπτυξης ξεπέρασε τα 15.000 δολάρια σε έσοδα από τις εφαρμογές του. Βέβαια από αυτό το 2%, το 1% σημείωσε έσοδα από 500.000 δολάρια έως 2.000.000 δολάρια, γεγονός που υποθέτουμε αποτελεί και το... σταθερό κίνητρο για τις 125.000 (!) ομάδες ανάπτυξης apps για το iPhone που υπάρχουν στον κόσμο.
Το συμπέρασμα όλων αυτών; Οι χρήστες των iPhone και iPod Touch "κατεβάζουν" πάρα πολλές εφαρμογές, ναι, αλλά ως επί το πλείστον προτιμούν τις δωρεάν ή τις "δοκιμαστικές" - δεν "βάζουν το χέρι στην τσέπη" ούτε κατά διάνοια εύκολα για να αγοράσουν κανονικά πλήρη apps. Επίσης, οι χρήστες αυτοί αντιμετωπίζουν τις εφαρμογές του App Store ως... σνακ, που γεύονται για λίγο πριν διαγράψουν από το κινητό ή το player τους: μόνο τα apps που θεωρούν "εργαλεία" και αληθινά χρήσιμα κρατούν (και προφανώς πληρώνουν). Με αυτά ως δεδομένα - τα αποδεχόμαστε ως αληθινά γιατί... κι εμείς και οι φίλοι μας κατά βάση τα ίδια κάνουμε - μόνο το 5% των 125.000 ομάδων ανάπτυξης για το iPhone μπορεί πραγματικά να έχει τη δημιουργία apps ως πλήρη ενασχόληση για τα προς το ζην. Και αυτό - η αμφισβητήσιμη ικανότητα της αγοράς του iPhone να συντηρήσει ικανοποιητικό ποσοστό των ανθρώπων που το στηρίζουν με κάθε είδους λογισμικό - θέτει την όλη επιτυχία των 2 δις downloads σε βάση μάλλον λιγότερο... πανηγυρική, έτσι δεν είναι;