Η εβδομάδα που ολοκληρώνεται ως highlight της είχε, το δίχως άλλο, την επίσημη παρουσίαση του καινούργιου κουρφαίου smartphone της HTC, του One M8 - ναι, παρά το γεγονός ότι από τις σχετικές διαρροές γνωρίζαμε πρακτικά τα πάντα γι' αυτό. Ήταν σημαντική παρουσίαση γιατί με αυτήν έχουμε πλέον "στα χέρια μας" όλα τα δεδομένα για το καλύτερο κινητό με Android φέτος, καθώς ανάμεσα στο νέο One, στο Samsung Galaxy S5 και στο Sony Xperia Z2 θα "γίνει η μάχη" για την περίοπτη θέση της κορυφής. Αλλά και για έναν άλλο λόγο: γιατί αν αυτή η δεύτερη μάχη δεν αποδειχθεί νικηφόρα για την HTC (ή έστω εμπορικά επιτυχημένη σε βαθμό που να ικανοποιεί), είναι αμφίβολο το αν και κατά πόσο θα δούμε και τρίτη τέτοια μάχη. Όταν τα στελέχη της λένε πως "το 2014 έχει πολύ μεγάλη σημασία για μας", το εννοούν.
Δεν είναι ακριβώς... μυστικό το γεγονός ότι η HTC έχει αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα οικονομικά για πολύ καιρό. Από την πολύ καλή θέση που είχε στην κατηγορία των smartphones το 2009 ή το 2010, έχει περιοριστεί σε πολύ χαμηλότερα μερίδια αγοράς και - το κυριότερο - σε πολύ μικρότερο όγκο πωλήσεων την τελευταία τριετία. Όχι τυχαία, ήταν το διάστημα κατά το οποίο η σειρά των Galaxy S της Samsung απέσπασε το μεγαλύτερο τμήμα των πωλήσεων smartphones βασισμένων σε Android, "μοιράζοντας" την αγορά ανάμεσα σε αυτήν και την Apple. Η HTC, η Sony Mobile, η LG και άλλοι "στριμώχτηκαν" σε ό,τι απέμεινε ως ποσοστό - αλλά η HTC "πληγώθηκε" πιο πολύ, ακριβώς επειδή είχε ευδιάκριτα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους άλλους παλιότερα.
Το περυσινό Οne (και σε μικρότερο βαθμό το προπέρσινο One X) ήταν αληθινή "δήλωση πρόθεσης " εξ μέρους της HTC: ένα smartphone που με το εξαιρετικό του design και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής έμοιαζε να λέει "δεν είναι μόνο τα iPhone αντικείμενα του πόθου, ένα smartphone με Android μπορεί να είναι εξίσου ποθητό". Και ήταν. Για την κάμερά του τεχνολογίας UltraPixel μπορούμε να συζητάμε όλη μέρα - για το αν και κατά πόσο επηρέασε την εμπορική του πορεία δηλαδή - αλλά δεν χωρά καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι ήταν ένα smartphone "άλλης κλάσης" αισθητικά, με πολύ καλές τεχνικές προδιαγραφές. Παρ' όλα αυτά, δεν σημείωσε τις πωλήσεις που πιθανώς άξιζε να σημειώσει. Τί κι αν εισέπραξε διθυραμβικές κριτικές; Τί κι αν συγκέντρωσε πληθώρα βραβείων; Τί κι αν εντυπωσίασε οποιονδήποτε άνθρωπο του δώσαμε να το κρατήσει για 5 λεπτά στα χέρια του; Τις πωλήσεις τις συγκέντρωσε ξανά το Samsung Galaxy S4, ένα προϊόν εξελικτικό που συνεχίζει να καρακτηρίζεται από κατώτερη ποιότητα κατασκευής και κοινότυπα υλικά.
Οι λόγοι είναι πολλοί - για άλλους φταίει η HTC, για άλλους όχι. Το σαρωτικό marketing και η γενικότερα ισχυρή "φωνή" της Samsung στην παγκόσμια αγορά, για παράδειγμα, είναι πρόβλημα για όλες τις ανταγωνίστριές της, όχι μόνο την HTC. Όμως η ταϊβανέζικη εταιρεία και θέματα διαθεσιμότητας αντιμετώπισε, και προβλήματα marketing - το οποίο, όπου έχει παρουσία, είναι ασαφές και στερούμενο φαντασίας - και προβλήματα γενικότερης εικόνας. Το κυριότερο: το One δεν συνόδευσε ένα "καθαρό", συγκεκριμένο μήνυμα. Ένα στοιχείο που το καταναλωτικό κοινό να μπορεί να "συγκρατήσει" και βάσει αυτού να αναζητήσει το One στην αγορά. Αποτέλεσμα: Όποιος έφτασε έως το σημείο να το πιάσει στα χέρια του και να το χειριστεί, το θαύμασε έως και... αγάπησε. Αναλογικά όμως με τον κόσμο που δεν έφτασε ποτέ σε αυτό το σημείο, αυτός που έφτασε ήταν λίγος. Εξ ου και οι χαμηλότερες πωλήσεις από αυτές που ένα top smartphone (ακόμη και στην τιμή των €499 τελευταία) όπως αυτό θα άξιζε.
Το καινούργιο One διατηρεί σχεδόν όλες τις αρετές (και το ένα και μοναδικό ντεζαβαντάζ...) που είχαν διακρίνει πέρυσι τον προκάτοχό του. Οι περιστάσεις δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα από πέρυσι: το Samsung Galaxy S5 θα προωθηθεί και πάλι δυναμικά αλλά υπολείπεται στα ίδια πράγματα, το καινούργιο One παραμένει το ομορφότερο smartphone της αγοράς και το επόμενο iPhone βρίσκεται τουλάχιστον έξι μήνες μακριά. Για την ακρίβεια, τα πράγματα είναι κατά τι καλύτερα φέτος για την HTC: προβλήματα διαθεσιμότητας δεν φαίνεται πως θα αντιμετωπίσει το νέο One, το Xperia Z2 δεν έχει ακόμη επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας και ο μόνος άλλος κατασκευαστής που ίσως έχει "αντιπρόταση", η LG, για την ώρα περιορίζεται σε... εφέ όπως οι κυρτές οθόνες.
Με λίγα λόγια, οι συνθήκες δεν πρόκειται ποτέ να είναι για την HTC καλύτερες από τις παρούσες: αυτή είναι η ευκαιρία του δεύτερου One να "αφήσει το στίγμα του" σε βαθμό που να εξασφαλίζει πως έχει νόημα και μία τρίτη αναμέτρηση με τους άλλους κατασκευαστές συσκευών Android, του χρόνου τέτοιο καιρό. Γιατί, με την εισαγωγική και τη μέση κατηγορία smartphones επίσης σε χαμηλά επίπεδα για την HTC, αν το One M8 δεν ξεχωρίσει ώστε να "συμπαρασύρει" και τις πωλήσεις των άλλων μοντέλων της εταιρείας, το 2015 δεν θα είναι απλώς "μεγάλης σημασίας" χρονιά. Θα είναι καθοριστικής... με ό,τι αυτό συνεπάγεται.