Ο όρος "παιχνίδι με συμμετοχή πολλών παικτών" εν έτει 2016 παραπέμπει βέβαια πολύ περισσότερο σε video games μέσω Internet παρά σε... κρυφτό και "μήλα" - μία σειρά από πειραματικές προσπάθειες, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια επιδιώκει να συνδυάσει με τρόπο ψυχαγωγικό την φυσική και την ψηφιακή παρουσία των παικτών, ώστε να εξερευνήσει ή/και να ερμηνεύσει με διαφορετικό (ενίοτε και φιλοσοφικό) τρόπο την αλληλλεπίδραση μεταξύ τους. Ακριβώς ένα τέτοιο παιχνίδι θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Μάιο το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας, εμπνευσμένο μάλιστα από τον πασίγνωστο "Φάουστ", ένα από τα μεγαλύτερα έργα της γερμανικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Το παιχνίδι λέγεται "Being Faust - Enter Mephisto" και βασίζεται σε σύγχρονη ερμηνεία του "Φάουστ" η οποία - σε συνεργασία με τον θεατρικό συγγραφέα Benjamin von Blomberg - μεταφέρθηκε στον ψηφιακό κόσμο με την δουλειά του Ινστιτούτου Γκαίτε της Νότιας Κορέας και μίας επίσης νοτιοκορεάτικης εταιρείας δημιουργίας games ονόματι Nolgong. Η κεντρική του ιδέα εξετάζει το πώς και με ποια μέσα θα μπορούσαν να συναντηθούν στην ψηφιακή εποχή ο Φάουστ και ο Μεφιστοφελής, υποβάλλοντας τα ερωτήματα που το αρχικό υλικό έθετε για τις προσωπικές αξίες του καθενός και το τίμημα που αυτός προτίθεται να πληρώσει για να κερδίσει την επιτυχία. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού διήρκησε όλο το 2013 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 2014 στην Μητροπολιτική Βιβλιοθήκη της Σεούλ.
Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το παιχνίδι αυτό είναι, αν μη τί άλλο, πρωτότυπος. Μια ομάδα παικτών συναντιέται σε προκαθορισμένο χώρο, σε προκαθορισμένη ημερομηνία και ώρα. Καθένας από τους παίκτες υποδύεται τον νεαρό Φάουστ. Εξοπλισμένοι με το smartphone τους οι παίκτες εισέρχονται στον γεμάτο πειρασμούς, εικονικό κόσμο της εταιρείας MEPHISTO&CO όπου αξίες και ιδανικά προσφέρονται προς πώληση. Όπως και στο αντίστοιχο λογοτεχνικό έργο, με την "είσοδό" τους στο ψηφιακό περιβάλλον πού προσφέρεται από τον όλο μηχανισμό οι παίκτες "σφραγίζουν" την... εταιρική συμφωνία μεταξύ των εαυτών τους και της MEPHISTO&CO. Για όσους κι όσες σκέφτηκαν αμέσως όλες αυτές τις οθόνες στις οποίες ποτέ δεν διαβάζουμε τα "ψιλά γράμματα" και απλώς επιλέγουμε "I agree", έξτρα πόντοι!
Από κει και πέρα, το παιχνίδι του πειρασμού και των επιλογών ξεκινά: μέχρι ποιό σημείο είναι διατεθειμένος να φτάσει ο παίκτης; Αγοράζονται η επιτυχία και η ομορφιά; Υπάρχει δρόμος επιστροφής για τον κόσμο της "ανιδιοτελούς ικανοποίησης", της αληθινής αγάπης και της γνήσιας φιλίας; Διάφορα εικονικά και υλικά αλληλεπιδραστικά μοτίβα κινητοποιούν τον παίκτη να αναθεωρήσει τις απόψεις και τη στάση του, όπως και το ψηφιακό του περιβάλλον, να αναμετρηθεί με άλλους παίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και να ανακαλύψει εκ νέου το λογοτεχνικό έργο-υπόβαθρο του παιχνιδιού. Καθένας μπορεί να πάρει μέρος και ηλικιακοί περιορισμοί δεν υπάρχουν για το παιχνίδι "Being Faust - Enter Mephisto". Απευθύνεται, άλλωστε, τόσο σε γνώστες του έργου του Γκαίτε όσο και σ’ εκείνους που δεν το έχουν διαβάσει ή δει ποτέ επί σκηνής.
Για τη συμμετοχή στο παιχνίδι αυτό οι χρήστες συσκευών βασισμένων σε Android θα πρέπει να διαθέτουν την τελευταία έκδοση του προγράμματος περιήγησης Chrome. Για τους χρήστες συσκευών βασισμένων σε iOS είναι απαραίτητη η εγκατάσταση του ειδικού app "Enter Mephisto", το οποίο μπορούν να λάβουν δωρεάν από εδώ στο iTunes. Συμμετοχή στο παιχνίδι κάθε ενδιαφερόμενος θα είναι σε θέση να δηλώσει από τις 9 Μαΐου μέσα από την επίσημη σελίδα του Ινστιτούτου Γκαίτε για το "Being Faust - Enter Mephisto". Την Δευτέρα 18/4 στις 7.30 το απόγευμα, μάλιστα, το Ινστιτούτο φιλοξενεί τον Seung Taek Peter Lee - συνιδρυτή της εταιρείας που ανέπτυξε το παιχνίδι - σε μία ομιλία σχετική με την όλη πρωτοβουλία και το πώς ένα κλασικό έργο όπως ο "Φάουστ" μπορεί να ερμηνευτεί στην σύγχρονη εποχή. Θα σας δούμε εκεί!