Σταμάτα να κυνηγάς χίμαιρες τύπου "το δικό μου λειτουργικό σύστημα", Samsung. Δεν είναι πως δεν καταλαβαίνουμε το... στρατηγικό νόημα στην επιδίωξή σας αυτή, αγαπητοί Κορεάτες. Όμως απλώς δεν μπορεί να επιτύχει τίποτε. Δεν γίνεται να "χτίσετε" ένα οικοσύστημα εφαρμογών και υπηρεσιών ολόδικό σας τόσο αξιόλογο, ώστε να έλθει "εμβόλιμο" να διεκδικήσει ποσοστό αξιοπρεπές σε μία αγορά ήδη κορεσμένη. Δεν υπάρχει πλέον χώρος. Κοιτάξτε την αντίστοιχη προσπάθεια της Microsoft, για την οποία είναι ζωτικής σημασίας η επιτυχία ενός λειτουργικού για φορητές συσκευές: δεκαετής αγώνας για μονοψήφιο μερίδιο αγοράς. Υπάρχει λόγος που το Bada σας στο παρελθόν απέτυχε: όχι μόνο δεν ήταν τίποτε εξαιρετικό ούτως ή άλλως, αλλά δεν προσέφερε κανέναν λόγο σε κανέναν να το υποστηρίξει. Το ίδιο θα συμβεί και με το Tizen. Οι χρήστες πηγαίνουν εκεί που βρίσκονται οι εφαρμογές που θέλουν και - πολύ δυσκολότερα - σε αληθινά ποθητές συσκευές. Αφήστε λοιπόν αυτήν την άγονη και άκυρη προσπάθεια και μετατοπίστε όλους αυτούς τους διαθέσιμους πόρους σε κάτι πιο σημαντικό. Όπως το επόμενο.
Σκέψου και υλοποίησε σωστά κάτι αληθινά δικό σου, έτσι γι' αλλαγή, Samsung. Αυτό που έχει βλάψει περισσότερο απ' όλα την εικόνα των κινητών σου στα μάτια όσων παρακολουθούν τί συμβαίνει στην αγορά των smartphones (και πολλοί από όσους δίνουν €700+ για κινητά ανήκουν σε αυτούς) είναι το εξής: πάρα, μα πάρα πολλά από τα στοιχεία που προωθούν αυτές οι συσκευές, είναι αντεγραμμένα από αλλού. Κυρίως από την Apple, αλλά και από αλλού. Κάμερα στην πρόσοψη η Sony, κάμερα κι εμείς. Siri η Apple, S Voice εμείς. Aδιάβροχο περίβλημα η Motorola, αδιάβροχο κι εμείς. TouchID η Apple, fingerprint reader εμείς. Continuity η Apple, Flow εμείς. Έχει καταντήσει τόσο αστείο και άσχημο ταυτόχρονα, που στις πανελάχιστες εκείνες περιπτώσεις που η Samsung αποκαλύπτει όντως κάτι δικό της καινούργιο, η πρώτη μας αντίδραση είναι να ψάξουμε να βρούμε από πού το "δανείστηκε" ως ιδέα. Όλοι οι κατασκευαστές "εμπνέονται" από όλους, πια, όμως η Samsung έχει αποτύχει όχι μόνο να προσφέρει κάτι ολόδικό της στη συνολική αυτή διαδικασία, αλλά και να συνθέσει μία ταυτότητα δική της μέσα από την "έμπνευση" αυτή. Λαμβάνοντας στα υπόψιν τους διαθέσιμους πόρους που έχει η Samsung στη διάθεσή της, αυτή η εικόνα πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξει. Όσο συντομότερα, τόσο το καλύτερο.
Ορίστε. Έξι και ένας τρόποι με τους οποίους τα Galaxy μπορούν να επανέλθουν σε θετική τροχιά, μία και έξι επιλογές που έχει η Samsung για να βελτιώσει τη σχέση της με το απίθανα μεγάλο κοινό των smartphones και να αντιμετωπίσει τον πολύ σκληρό πια ανταγωνισμό με επιτυχία. Μπορεί να αξιοποιήσει τις συμβουλές κι επιλογές αυτές, μπορεί και όχι. Σημαντικός "παίκτης" στα smartphones θα παραμείνει πιθανώς, είτε το κάνει είτε όχι. Αλλά δεν είναι ντροπή ούτε τα κακώς κείμενα να αναγνωρίζεις, ούτε στρατηγικές που δεν αποδείχθηκαν επιτυχείς να αλλάζεις. Το έχουν κάνει ήδη... άλλοι κι άλλοι. Αν εννοείς να τους αντιγράφεις σε τόσα άλλα, Samsung, ε, αντέγραψέ τους και σε αυτό!