Όποια... θέματα κι αν έχει κανείς με την Apple, την υπηρεσία του iTunes και (σίγουρα) το ομώνυμο πρόγραμμα διαχείρισης μουσικής που προωθεί, δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η αμερικανική εταιρεία έχει πρωτοπορήσει σε μία σειρά από πράγματα όσον αφορά στην ψηφιακή μουσική. Λογικό είναι, λοιπόν, να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σχετικά με το επόμενο εξελικτικό βήμα της Apple στη διανομή της μουσικής αυτής. Και ένα ακριβώς τέτοιο πιθανό, πολύ μεγάλης σημασίας τέτοιο βήμα ενδέχεται να γίνεται αυτόν τον καιρό στα γραφεία του Cuppertino, αφού η αμερικανική εταιρεία είναι στο τελικό στάδιο της εξαγοράς μιας μικρής εταιρείας ονόματι Lala με έδρα την Καλιφόρνια.
Τί το εξόχως σημαντικό έχει αυτή η μικρή εταιρεία, το οποίο να ενδιαφέρει την Apple τόσο πολύ; Μία τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύουν τη μουσική τους σε απομακρυσμένους servers (η γνωστή ιδέα του "cloud") και να είναι σε θέση να την ακούν από παντού, με οποιαδήποτε συσκευή. Για μεταφορά δεδομένων σε πραγματικό χρόνο πρόκειται πάλι, φυσικά, το πασίγνωστό μας streaming, με τη διαφορά ότι η διαδικασία είναι αυτή τη φορά συνδυασμένη με εμπορικό μοντέλο: με άλλα λόγια μπορεί να αγοράσει κανείς το CD που επιθυμεί σε μορφή αρχείων και να μην το... "κατεβάσει" καν στον υπολογιστή ή το MP3 player του, αλλά να το ακούει οπουδήποτε μέσω Internet. Ακόμη και την υπάρχουσα μουσική συλλογή του χρήστη μπορεί να αξιοποιήσει η υπηρεσία της Lala, αφού "σαρώνει" τους σκληρούς δίσκους του με ειδική λειτουργία και στη συνέχεια δημιουργεί την ίδια συλλογή στους servers της (!).
Αν η Apple αξιοποιήσει την τεχνογνωσία των μηχανικών λογισμικού της Lala για να προσφέρει σε μία μετεξέλιξη του iTunes τις ίδιες δυνατότητες, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα ανατρέψει ισορροπίες. Συν τοις άλλοις η όλη προσέγγιση "βγάζει νόημα": έτσι κι αλλιώς, ήδη δεν... κατέχουμε στην ουσία τη μουσική που αγοράζουμε πλέον, αλλά μόνο τα δικαιώματα αναπαραγωγής της. Και μπορεί να είναι απείρως πιο ευέλικτο ακόμη το μοντέλο της αγοράς CD και της μετατροπής των κομματιών σε MP3 - η αναπαραγωγή είναι εφικτή σε πολύ περισσότερες οικιακές και φορητές συσκευές - όμως το μέλλον σίγουρα κινείται προς το Internet για τα πάντα. Η εταιρεία που θα είναι καλύτερα τοποθετημένη καλύτερα στην αγορά - με σωστή υποδομή και απροβλημάτιστες λειτουργίες στην υπηρεσία της - όταν το ποσοστό των ανθρώπων που ακούν μουσική Δικτυακά πλησιάσει ή ξεπεράσει αυτό των ανθρώπων που την ακούν παραδοσιακά, έχει να λαβαίνει πολλά. Για να δούμε, για να δούμε...