Είδος: RPG
Φορμά: Xbox 360
Τιμή: €69,00
Εταιρία: Microsoft
Διανομή: Microsoft Hellas
O Peter Molyneux θεωρείται από σημαντικό ποσοστό της αγοράς του gaming - στελέχη, δημοσιογράφους και φυσικά το κοινό - ως ένας αληθινά ταλαντούχος δημιουργός: ένας διευθυντής παραγωγής με όραμα, ο οποίος μπορεί να φέρει στο προσκήνιο με τα games που επιβλέπει κάτι το ριζοσπαστικό και διαφορετικό. Τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του, η Lionhead Studios, έγιναν ευρύτερα γνωστοί από τα Fable για τα Xbox: τίτλους περιπέτειας, γρίφων κι εξερεύνησης που προσφέρουν στους gamers ελευθερία και πληθώρα επιλογών, βάσει των οποίων μπορούν να οδηγήσουν το σενάριο σε πολλά διαφορετικά μονοπάτια. Το Fable ΙΙΙ είναι το νέο μέλος της οικογένειας αυτής τίτλων και, μετά από περίπου 2.5 χρόνια αναμονής, διατίθεται επιτέλους στο κοινό, αποκλειστικά για το Xbox 360. Πόσο τιμά την παράδοση των προκατόχων του και πόσο εξελίσσει την κατηγορία στην οποία ανήκει;
Τα γεγονότα του νέου τίτλου διαδραματίζονται 50 χρόνια μετά το τέλος του Fable II, με τον Logan (αδερφό του πρωταγωνιστή/της πρωταγωνίστριας) να βρίσκεται στο θρόνο του βασιλιά και να έχει αρχίσει να παρουσιάζει έντονα σημεία διαφθοράς στο χαρακτήρα του, που δημιουργούν ένα καθεστώς τυραννίας. Αυτή η αλλαγή παρακινεί πολλούς κατοίκους της Albion ν' αναζητήσουν το κατάλληλο πρόσωπο, ικανό για αλλαγές και ανατροπές, το οποίο θα μπορούσε να φέρει και πάλι την ευημερία στην περιοχή. Αυτό το πρόσωπο δεν είναι, φυσικά, άλλο από αυτό που ελέγχει ο παίκτης, το οποίος πολύ γρήγορα μετά την έναρξη του Fable III καταλαμβάνει το θρόνο και καλείται είτε να τηρήσει τις αρχικές του υποσχέσεις προς το λαό, είτε να διοικήσει το βασίλειο με μόνο κριτήριο την επέκταση της εξουσίας που ήδη κατέχει.
Όπως συνέβαινε και στα δύο προηγούμενα μέλη της οικογένειας των Fable, κάθε απόφαση του παίκτη έχει τις αντίστοιχες συνέπειες. Αν - για παράδειγμα - τα χρήματα που βρίσκονται στο βασίλειο δεν χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών ενίσχυσης του στρατεύματος, η Albion θα είναι ευάλωτη σε κάθε επίθεση, με μεγάλη πιθανότητα σοβαρών απωλειών. Πέρα από τις αποφάσεις που ο παίκτης παίρνει σε ατομικό επίπεδο, είναι οι "πολιτικές" αυτές που "κάνουν τη διαφορά" στο καινούργιο Fable - ειδικά μάλιστα επειδή πολλές από αυτές δεν μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν... "αγαθές" ή "σατανικές" όπως στα προηγούμενα της σειράς.
Με το Fable III πάντως η ομάδα ανάπτυξης δεν φαίνεται να επεδίωξε ιδιαίτερα να πειραματιστεί, αφού καλεί τον παίκτη για άλλη μια φορά να ακολουθήσει "από κοντά" το σενάριο και απλώς να τού προσφέρει λόγους για να ανακαλύψει τι θα γίνει στη συνέχεια, χωρίς όμως να παρεκκλίνει ιδιαίτερα απ' αυτό. Ο πρωταγωνιστής/η πρωταγωνίστρια μπορεί, όπως πάντα, να συνομιλεί με τους χαρακτήρες που θα εντοπίσει κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής του, να γίνεται αποδέκτης πληροφοριών και να ολοκληρώνει αποστολές που θα του αποφέρουν χρηματικά ποσά και πρόσβαση σε νέα αντικείμενα. Εκπλήξεις υπάρχουν και είναι ουκ ολίγες, ναι, αλλά το "ΙΙΙ" δείχνει περισσότερο προσηλωμένο στη διόρθωση των κακώς κειμένων του "ΙΙ", παρά στην προώθηση νέων στοιχείων στην όλη εμπειρία.