Τα προαναφερθέντα στερεότυπα έχουν σαφέστατα εμπνευστεί από πραγματικά πρόσωπα ή καταστάσεις και, αντικειμενικά, δεν υπάρχει κάτι περίεργο ή αξιόμεμπτο στην προσπάθεια ενός προϊόντος που απευθύνεται στη μάζα - όπως το Far Cry 5 - ν' αντικατοπτρίσει την εποχή του. Το πρόβλημα είναι πως αποδεικνύεται ανεδαφικό ή και ανόητο να περιμένει κανείς από το νέο Far Cry ουσιαστική αποτύπωση ή κριτική της σημερινής πολιτικής κατάστασης στις ΗΠΑ. Το όποιο σχόλιό του είναι ενίοτε τόσο επιφανειακό ώστε περισσότερο να ενοχλεί παρά να δημιουργεί προβληματισμό, όπως π.χ. στην περίπτωση που ο παίκτης ακούει κάποιον από τους κακοποιούς του τίτλου να χαρακτηρίζει τις Δικτυακές υπηρεσίες video ως ένα από τα δεινά της σημερινής κοινωνίας. Πρόκειται για ένα παράδειγμα που αντιπροσωπεύει την μάλλον επιπόλαιη απεικόνιση από το Far Cry 5 μεμονωμένων "πτυχών" μιας κατά πολύ ευρύτερης παθολογίας, έστω κι αν η ύπαρξή τους σ' αυτό ενίοτε "έχει πλάκα".
Υπάρχουν και άλλες επιλογές ωστόσο όσον αφορά όχι τόσο τα μηνύματα, αλλά το ίδιο το περιεχόμενο του νέου τίτλου, οι οποίες θα θέλαμε να μην είχαν γίνει. Η εν λόγω παραγωγή προσφέρει, για παράδειγμα, την ολοκλήρωση του σεναριακού της τμήματος και με την συμμετοχή δύο παικτών συνεργατικά, έστω κι αν μόνο ο παίκτης που "φέρνει τον φίλο του" για να παίξουν μαζί πιστώνεται την πρόοδο στο τμήμα αυτό (και οι δύο παίκτες κερδίζουν βαθμούς εμπειρίας και Trophies). Τίποτα ωστόσο το πρακτικά, ουσιαστικά διαφορετικό δεν συμβαίνει αν επιλέξει κανείς να παίξει το Far Cry 5 μαζί με δεύτερο παίκτη: δεν αυξάνονται οι αντίπαλοι ή η δυσκολία τους, δεν υπάρχουν σημεία όπου η συνεργασία αξιοποιείται με συγκεκριμένους τρόπους, τίποτε. Θα το διασκεδάσει σίγουρα πιο πολύ κανείς με την κατάλληλη παρέα, αλλά το Far Cry 5 παραμένει ακριβώς ίδιο σε κάθε του λεπτομέρεια.
Έπειτα, όταν λέμε "σε κάθε του λεπτομέρεια", δυστυχώς αναφερόμαστε και στο Far Cry 5 συγκριτικά με τους προκατόχους του: όλα τα κυρίαρχα στοιχεία του κινούνται ακριβώς στο πλαίσιο που περιμένει ένας βετεράνος της σειράς. Κάποιες αλλαγές φυσικά έχουν γίνει - τις περισσότερες τις είχαμε επισημάνει και στις αρχικές μας εντυπώσεις από την παραγωγή της Ubisoft - και πολλές είναι θετικές, κάποιες άλλες όμως... όχι. Ο αβίαστος τρόπος με τον οποίο ο παίκτης μπορεί να αναλάβει τις "δευτερεύουσες" αποστολές του τίτλου και ο περισσότερο ευέλικτος τρόπος με τον οποίο μπορεί να εξερευνήσει τις διάφορες περιοχές, είναι σαφείς βελτιώσεις. Συναντώντας κανείς π.χ. φιλικούς χαρακτήρες σε ένα δάσος και μετά από σύντομη συζήτηση με αυτούς, έχει άμεσα στην διάθεσή του μία σειρά από νέους προορισμούς διαθέσιμους στον χάρτη του - σαφώς προτιμότερο από το "πολυφορεμένο", σχεδόν... σήμα κατατεθέν της Ubisoft, σκαρφάλωμα σε ξένους πύργους για το ίδιο πράγμα.
Από την άλλη πλευρά έχει δοθεί περισσότερη έμφαση από άλλοτε σε extras που καθιστούν την αντοχή του νέου Far Cry στον χρόνο σημαντικά μεγαλύτερη, όπως για παράδειγμα την λειτουργία επεξεργασίας πεδίων μάχης και μία ολόκληρη επιλογή παιχνιδιού ονόματι Far Cry Arcade που επιτρέπει την δημοσίευση, λήψη και αξιολόγηση αυτών των πεδίων μάχης από άλλους χρήστες. Ορισμένα εξ αυτών - όπως διαπιστώσαμε από τις πρώτες κιόλας ημέρες κυκλοφορίας του νέου Far Cry στα καταστήματα - είναι πραγματικά καλά, προσφέρροντας παράλληλα στους παίκτες την δυνατότητα, ενασχολούμενοι με αυτά, να κερδίσουν εικονικά χρήματα ή άλλα bonus που μπορούν να αξιοποιήσουν και στο σεναριακό τμήμα του τίτλου.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί, με το Far Cry 5 συμβαίνει το εξής: το σενάριο, το περιβάλλον και οι ιδέες του δίνουν από πολύ νωρίς μία υπόσχεση που, δυστυχώς, στην εξέλιξη του τίτλου δεν εκπληρώνεται ποτέ. Υπάρχει πιθανώς μια ενδιαφέρουσα ιστορία στην "καρδιά" της όλης παραγωγής, η οποία θα μπορούσε να στηρίξει ένα Far Cry αληθινά τολμηρό τόσο σε μηνύματα όσο και σε περιεχόμενο, επιτρέποντάς του να θίξει ζητήματα που ελάχιστα video games σήμερα θα είχαν την αξίωση να διαπραγματευτούν. Το τελικό αποτέλεσμα όμως είναι ένα σενάριο που δεν οδηγεί πουθενά, στερείται ουσίας και εν τέλει δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που οι ενίοτε εμβληματικοί χαρακτήρες παρελθόντων Far Cry έχουν καλλιεργήσει επί σειρά ετών. Αν μπορεί να... ξεπεράσει κανείς όλες τις συνέπειες αυτής της αστοχίας και να παίξει το Far Cry 5 απλώς σαν τίτλο δράσης με πολύ καλό τεχνικό τομέα, θα ψυχαγωγηθεί, ναι. Αρκεί να μην έχει την ψευδαίσθηση πως αυτό δεν θα γίνει και πάλι στο καθιερωμένο πλαίσιο ενός ακόμη τίτλου Far Cry, με ό,τι αυτό σημαίνει.
Βαθμολογία: 7 αστεράκια