banner

Games και πειραματικά κι επικερδή; Ναι.

Έτσι υποστηρίζει ο πρόεδρος της Quantic Dream, με στοιχεία

Πρόκειται για έναν ανομολόγητο... πόλεμο, που παρατηρούμε στην αγορά του gaming εδώ και πολλά χρόνια - πόλεμο που αφορά τόσο στις εταιρείες του χώρου, όσο και στα εκατομμύρια καταναλωτών που την στηρίζουν κάθε χρόνο. Από τη μία, έχουμε όλους εκείνους που υποστηρίζουν πως μόνο οι καθιερωμένες σειρές games - τα FIFA, Call of Duty, Gran Turismo και Halo αυτού του κόσμου - έχουν τη δυναμική να αποφέρουν μεγάλα κέρδη στις δημιουργούς κι εκδότριες εταιρείες τους. Από την άλλη, έχουμε εκείνους που υποστηρίζουν πως οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να τολμούν και να επενδύουν στην ανάπτυξη τίτλων που δεν "ακολουθούν την πεπατημένη", πειραματίζονται και είναι διαφορετικά, ειδάλως το gaming ως μορφή διασκέδασης θα πέσει σε τέλμα. Και το κοινό δείχνει περισσότερη έφεση στη στήριξη του πρώτου... group παρά του δεύτερου, ενώ οι δημοσιογράφοι αντιμετωπίζουν την όλη κατάσταση σαν η μία περίπτωση να αποκλείει τη δεύτερη (και τούμπαλιν). Πόλεμος ανόητος κι επιβλαβής, με άλλα λόγια.

Αυτόν ακριβώς το "μύθο" που στηρίζει την εντύπωση πως τα πειραματικά, διαφορετικά games δεν μπορούν να είναι κι επικερδή, επεδίωξε να καταρρίψει ο Guillaume de Fondaumiere, διευθύνοντας σύμβουλος της Quantic Dream, σε ομιλία του πριν από λίγες μέρες στο πλαίσιο κλαδικής ημερίδας. Η Quantic Dream είναι μία εταιρεία με ιστορία στα "πειραματικά" games, ειδικά σε αυτά που συνδυάζουν παραδοσιακούς μηχανισμούς παιχνιδιού με κινηματογραφική παρουσίαση, σκηνοθεσία και σενάριο. Γνωστότερη δημιουργία της Quantic δεν είναι άλλη από το Heavy Rain, το... σινε-αριστούργημα που κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια αποκλειστικά για το PlayStation3 και προκάλεσε αμέτρητες συζητήσεις για την προσέγγισή του - όμως οι ωριμότεροι gamers σίγουρα θυμούνται τόσο τo Farenheit, όσο και το The Nomad Soul περασμένων δεκαετιών. Πολύ μεγάλο ποσοστό των κατόχων PS3, άλλωστε, περιμένει με ενδιαφέρον την πιο πρόσφατη δημιουργία της Quantic, το Beyond, αποκλειστικά το για το σύστημά τους το φθινόπωρο.

Αυτό που δεν ήταν ευρύτερα γνωστό μέχρι την ημέρα που το αποκάλυψε ο Guillaume de Fondaumiere είναι το γεγονός ότι το τολμηρό Heavy Rain δεν ήταν απλή επίδειξη των δυνατοτήτων του PS3 ή έστω ένα cult hit: ήταν μία επιλογή της Sony, που το πίστεψε και το χρηματοδότησε, η οποία αποδείχθηκε άκρως επικερδής. Ο διευθύνοντας της Quantic υποστήριξε πως η ανάπτυξη του τίτλου, το κόστος του marketing και της συσκευασίας, καθώς και η γενικότερη προώθησή του στην αγορά, δεν κόστισαν περισσότερα από 40 εκ. δολάρια, τη στιγμή που το Heavy Rain έφερε στη Sony περισσότερα από 100 εκ. δολάρια σε έσοδα. Καθόλου άσχημα, προφανώς! Ο De Fondaumiere ανέφερε ως άλλο τέτοιο παράδειγμα το θρυλικό και πολυβραβευμένο Journey, τίτλο επίσης ανεξάρτητης εταιρείας χρηματοδοτούμενο από τη Sony, ο οποίος "έφερε πίσω" έσοδα πολλαπλάσια του κόστους του κι αποδείχθηκε επικερδές τόσο για την ιαπωνική εταιρεία, όσο και για την δημιουργό του, την ThatGameCompany.

Οι θέσεις του De Fondaumiere έχουν ιδιαίτερη αξία και σημασία στο χρονικό σημείο όπου στεκόμαστε τώρα: τα PlayStation4 και NextBox θα πρέπει να επιδιώξουν τη στήριξη των λεγόμενων... "indies" (των μικρών ανεξάρτητων εταιρειών ανάπτυξης) από την πρώτη μέρα αν θέλουν να επιτύχουν. Οι 10-15 υπερπαραγωγές κόστους 25, 50, 100 ή περισσότερων εκατομμυρίων δολαρίων που εμφανίζονται ετησίως δεν είναι αρκετές να στηρίξουν πλέον ένα φορμά οικιακής ψυχαγωγίας. Αλλά και ο μύθος των cult games που "δεν βγάζουν τα λεφτά τους" δεν μπορεί να συντηρείται πλέον, ειδικά όταν υπάρχει και ο ολοφάνερος... αντίλογος, δηλαδή οι πανάκριβες υπερπαραγωγές που επίσης "δεν βγάζουν τα λεφτά τους"! Με κατάλληλη μελέτη και αρκετό ταλέντο, οποιαδήποτε τολμηρή προσπάθεια στο χώρο του gaming μπορεί να αποδειχθεί άκρως επικερδής (δεν μπορούμε να μην επικαλεστούμε κι εμείς όπως όλοι το πασίγνωστο MineCraft), γι' αυτό και οι μεγάλες εταιρείες, όπως οι Sony, Microsoft, Nintendo, EA και Ubisoft πρακτικά... οφείλουν να χρηματοδοτούν τις πιο ενδιαφέρουσες τέτοιες προσπάθειες. Χαμένες, δεν θα βγουν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

banner

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

banner
banner
banner