Είδος: Action Adventure
Φορμά: Playstation4,PlayStation5
Τιμή: €79,99
Εταιρία: Sony
Διανομή: Sony Hellas
To πρόβλημα με games όπως το God of War Ragnarok είναι πως δεν ξέρεις από πού ν' αρχίσεις. Και μετά πώς ακριβώς (με ασφάλεια) να συνεχίσεις.
Από την μία πλευρά είναι τόσα, μα τόσα εκείνα που θέλεις από τον ενθουσιασμό σου να πεις. Από την άλλη πολλά από αυτά δεν... μπορείς να τα πεις γιατί θέλεις να αφήσεις τους αναγνώστες σου να τα ανακαλύψουν και να τ' απολαύσουν όπως σχεδίαζε εξ αρχής η Sony. Από μία τρίτη πλευρά μπορείς να περιοριστείς στην περιγραφή του τί είναι - και όχι πώς εξελίσσεται - ο τίτλος, όμως εξίσου σημαντικό είναι να αναφέρεις τί δεν είναι, πράγμα που μπορείς να κάνεις μόνο αποκαλύπτοντας πράγματα που δεν ενδείκνυται ακριβώς ν' αναφέρεις. Αξιολόγηση σωστό... ναρκοπέδιο; Ναι. H σημαντικότερη της χρονιάς όμως; Επίσης ναι!
Το God of War Ragnarok σεναριακά συνδέεται με τρόπο φυσικό και συνάμα... ευέλικτο με τον προκάτοχό του, την απίστευτη επιτυχία του 2018 που στην ουσία επανεκκίνησε την σειρά αυτή τίτλων για την Sony. Μετά από την προαιρετική μίνι-εισαγωγή τύπου "Previously, in God of War", όπου εξηγείται εν τάχει τί συνέβη σ' εκείνον τον τίτλο, οι παίκτες συναντούν εκ νέου τον Kratos και τον Atreus κατά τι μεγαλύτερους σε ηλικία και αλλαγμένους. Ο τρόπος σύνδεσης είναι φυσικός κι ευέλικτος μαζί γιατί οι πρώτες αυτές σκηνές θα μπορούσαν μεν κάλλιστα να συμβαίνουν αμέσως μετά το τέλος του αρχικού GoW, όμως τα χρόνια που έχουν περάσει υποννοείται με διάφορους τρόπους πως έχουν φέρει αλλαγές στην ζωή και των δύο βασικών χαρακτήρων.
Τα τρία αυτά χρόνια ο Σπαρτιάτης ημίθεος και το αγόρι προσπαθούσαν να ζήσουν στην Midgard περνώντας απαρατήρητοι, απομακρυσμένοι από συγκρούσεις με θεούς ή θνητούς. Όμως η Freya - η μητέρα του θεού Baldur που οι δύο συμπρωταγωνιστές είχαν σκοτώσει στο τέλος του God of War - ζητά επίμονα εκδίκηση, στην χώρα επικρατεί ήδη ο "βαθύς χειμώνας" (Fimbulwinter) που σύμφωνα με τις προφητείες προηγείται της μυθολογικής καταστροφής που ονομάζεται Ragnarok, μετά από μία σειρά γεγονότων και αποκαλύψεων λοιπόν οι Kratos και Atreus αναγκάζονται να εμπλακούν για μια ακόμη φορά στα... των Σκανδιναβών θεών για να την αποτρέψουν.
Χωρίς να αποκαλύψει ο,τιδήποτε άλλο για την υπόθεση του God of War Ragnarok και την εξέλιξή της, το Αθηνόραμα Digital οφείλει αναφορικά με αυτήν να υπογραμμίσει δύο πράγματα. Πρώτον, πως πρόκειται συνολικά για ένα από τα περισσότερο καλογραμμένα σενάρια που έχει συναντήσει ποτέ όχι μόνο σε τίτλο της Sony για PlayStation, αλλά σε οποιοδήποτε video game για οποιοδήποτε φορμά. Tο God of War του 2018 σχεδόν φαντάζει... μονοδιάστατο συγκριτικά, καθώς το νέο ακολουθεί μονοπάτι που ελίσσεται, παίρνει τροπή απρόσμενη σε πολλές περιπτώσεις και αποδίδει απείρως καλύτερα την αίσθηση του λεγόμενου "κινηματογραφικού storytelling", όπου παρακολουθούμε ένα σενάριο να οδεύει από ένα σημείο "Α" σε ένα σημείο "Β" και προς έναν προορισμό ίσως αναπόφευκτο, μα όχι απαραίτητα γνωστό.
Δεύτερον, το σενάριο του God of War Ragnarok από πλευράς ψυχογραφίας δεν... ασχολείται μόνο με τους πρωταγωνιστές όπως ο προκάτοχός του. Ναι, ο τίτλος "μπαίνει στον κόπο" με καλοσκηνοθετημένους διαλόγους να εξηγήσει πώς και πόσο έχουν αλλάξει οι Kratos και Atreus λόγω της προηγούμενής τους περιπέτειας, όμως μέσα από τους διαλόγους τους με άλλους χαρακτήρες μαθαίνουμε αυτή τη φορά πολύ περισσότερα για τα κίνητρα και των δεύτερων. Ο Kratos στο νέο God of War εμφανίζεται περισσότερο ενδοσκοπικός, διαλλακτικός και ευαίσθητος από ποτέ, με τον Atreus να θυμίζει τυπικό... teenager, πεισματάρη και αντιδραστικό συχνά, μα σωστό πολεμιστή πια, με εμπιστοσύνη στον εαυτό του και τις δυνατότητές του. Η εμμονή του για απαντήσεις είναι χαρακτηριστική της ηλικίας του, όπως και η συμπεριφορά του Kratos ως υπερπροστατευτικού γονιού (με τσεκούρι), οπότε... όλα στη θέση τους!
Παρά το γεγονός ότι και στο νέο God of War η έμφαση παραμένει στην καταιγιστική δράση, το Santa Monica Studio έχει δώσει αυτή τη φορά πιο πολλή σημασία σε ορισμένα άλλα στοιχεία... κι επικροτούμε. Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι (environmental puzzles) για παράδειγμα - που ζητούν από τον παίκτη να σπάσει, μετακινήσει, συνδυάσει κλπ. αντικείμενα στον γύρω χώρο προκειμένου να ξεπεράσει κάποιο εμπόδιο και να προχωρήσει - όχι μόνο είναι πολύ περισσότεροι σε αριθμό, αλλά και περισσότερο έξυπνοι. Oρισμένοι μάλιστα απαιτούν όχι μόνο συνεργασία ανάμεσα στους Kratos και Atreus, αλλά ενίοτε και συγκεκριμένες ιδιότητες στην χρήση των όπλων τους. Οι συγκρούσεις με μεγαλύτερους αντιπάλους (bosses και mini bosses) είναι επίσης κατά πολύ συχνότερες απ' ότι στο God of War του 2018, τόσο στο κυρίως σεναριακό τμήμα του Ragnarok όσο και στις παράπλευρες αποστολές (side quests) που μπορεί να αναλάβει ο παίκτης, κάτι ευπρόσδεκτο κι ας αυξάνει την δυσκολία του τίτλου.
Μιλώντας για αυτές τις παράπλευρες αποστολές - που το Santa Monica Studio ονομάζει "χάρες" (Favors) στο Ragnarok - είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχουν γίνει σωστές επιλογές. Όχι μόνο είναι πολλές σε αριθμό, περισσότερες απ' όσο περιμέναμε, αλλά κι απρόσμενα διαφορετικές μεταξύ τους (ορισμένες επίσης ευχάριστα πρωτότυπες). Μπορεί να μην συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της υπόθεσης, όμως προσθέτουν πολλές, πάρα πολλές ώρες απολαυστικής δράσης στο God of War Ragnarok. Πόσες; Δεν... γνωρίζουμε με σιγουριά, καθώς δεν κατορθώσαμε να τις ολοκληρώσουμε όλες - μα αν οι πιο πολλοί παίκτες χρειαστούν π.χ. 30-35 ώρες για το σεναριακό τμήμα του τίτλου, τότε οι παράπλευρες αποστολές είναι το λιγότερο άλλης τόσης διάρκειας!