Πέρα από τα τρία εντελώς νέα στοιχεία που έχει υλοποιήσει στους βασικούς μηχανισμούς του Spider-man 2 - την σύντομη πτήση με τα Webwings, την κίνηση parry και την αυτόματη μετακίνηση (fast travel) μέσα στην Νέα Υόρκη - η Insomniac έχει εξελίξει ή ισχυροποιήσει όλα τα υπόλοιπα... κάτι σαφώς θετικό αφού όλα συνεισφέρουν με τον τρόπο τους στον δείκτη ψυχαγωγίας του τίτλου. Οι Spiderman προς έλεγχο είναι δύο, αλλά η Mary Jane έχει και αυτή περισσότερο ενεργό ρόλο με συγκεκριμένου τύπου αποστολές απ' ότι άλλοτε. Στην ήδη πολύ μεγάλη ψηφιακή Νέα Υόρκη των δύο προηγούμενων τίτλων έχουν προστεθεί δύο νέες περιοχές, το Queens και το Brooklyn, που επεκτείνουν σημαντικά τόσο το περιθώριο προς εξερεύνηση, όσο και το περιθώριο για δευτερεύουσες αποστολές που σχετίζονται με το περιβάλλον των Miles Morales και Peter Parker συγκεκριμένα.
Μιλώντας για τις διαθέσιμες αποστολές, η Insomniac έχει επιδιώξει να επιτύχει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο τί πρέπει να κάνει ο παίκτης και τί είναι προαιρετικό - και την έχει, εν πολλοίς, πετύχει: οι "σεναριακές" αποστολές, αυτές που προχωρούν την υπόθεση του τίτλου, χαρακτηρίζονται από αρκετή ποικιλία ώστε να μην έχουμε φαινόμενα... επαναληπτικότητας αχρείαστης, ενώ κάποιες από τις "δευτερεύουσες" μοιάζουν μεν μεταξύ τους, αλλά οι παίκτες έχουν την ελευθερία επιλογής να τις αναλάβουν αν και όποτε θελήσουν. Είναι, δε, ευκολότερο από ποτέ να εντοπιστούν μέσα στον εικονικό κόσμο του Spider-man 2 τόσο οι πρώτες όσο και οι δεύτερες (συνήθως δεν χρειάζεται καν να ψάξει κανείς γι' αυτές στο mini-map), βελτίωση σαφέστατα ευπρόσδεκτη σε σχέση με τους προκατόχους του.
Το σημαντικά εμπλουτισμένο περιεχόμενο της νέας παραγωγής της Insomniac καλύπτει στην πράξη όλα τα στοιχεία της με τα οποία έρχεται σε αλληλεπίδραση ο παίκτης. Η γκάμα των αντιπάλων - κάθε... μεγέθους κι επικινδυνότητας - είναι μεγαλύτερη από ποτέ, τα mini-games που διανθίζουν ως εμπόδια την εξέλιξη πολλών αποστολών είναι εξυπνότερα από ποτέ, οι "σκηνοθετημένες" σεκάνς πιο πολλές και περισσότερο εντυπωσιακές από ποτέ, τα κρυμμένα μυστικά και bonus που βρίσκονται διάσπαρτα είναι επίσης περισσότερα από ποτέ, ενώ οι διαθέσιμες στολές των δύο Spiderman που μπορεί να αποκαλύψει ο παίκτης - ένα από τα πλέον δημοφιλή χαρακτηριστικά των δύο προηγούμενων τίτλων της Insomniac - είναι... πάνω από 200 (!) διαφορετικές, αν συνυπολογιστούν όλες οι παραλλαγές που μπορεί να έχει ο σχεδιασμός κάθε μίας από τις "βασικές". Ο κατάλογος με τα πράγματα που μπορεί να δει, να κάνει, να ανακαλύψει και να συλλέξει κανείς στο Spider-man 2 είναι σχεδόν... ατέλειωτος!
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Insomniac δικαίως υποστηρίζει πως όσα ακούγονταν για "μικρή" διάρκεια 15-17 ωρών αναφορικά με το Spider-man 2 δεν ισχύουν: υποθέτουμε πως είναι εφικτό να το ολοκληρώσει κανείς σε τόσες ώρες αν ξέρει... εξ αρχής τί ακριβώς να κάνει και δεν αναλάβει καμία "δευτερεύουσα" αποστολή (παρά μόνο τις σεναριακές), όμως θα χρειαστεί κανείς πρακτικά τις διπλάσιες ώρες για να ανακαλύψει όλα όσα "κρύβει" ο τίτλος στο σύνολό του. Για τους περισσότερους παίκτες ρεαλιστικά η διάρκεια του Spider-man 2 βρίσκεται "κάπου στη μέση" και, με δεδομένο πως ο τίτλος διατηρεί πολύ καλό ρυθμό από την αρχή ως το τέλος, την κρίνουμε ως απόλυτα ικανοποιητική.
Με την Insomniac να έχει βέβαια τέτοια προϊστορία στον τεχνικό τομέα των παραγωγών της δεν... περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό, ναι, όμως και με αυτό ως δεδομένο το Spider-man 2 ξεχωρίζει: είναι ένα από τα games εκείνα που απλώς δεν θα μπορούσε ποτέ να προσφέρει ένα PlayStation4. Δεν είναι μόνο ο κατά πολύ περισσότερο "συμπαγής", πυκνοκατοικημένος εικονικός κόσμος της Νέας Υόρκης, με ευδιάκριτα υψηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας στα πάντα (πάντοτε σε σχέση με τις εκδόσεις Remastered των δύο προηγούμενων τίτλων στο PS5) και ορίζοντα που εκτείνεται προς όλες τις κατευθύνσεις στο σύνολο σχεδόν της μεγαλούπολης, είναι κυρίως το πόσο άνετα και ομαλά κινείται ο παίκτης με τους δύο Spiderman μέσα σε αυτόν. Όλα "είναι εκεί" εξ ορισμού - ακόμη και σε περιπτώσεις που χρειάζεται να "φορτώσει" ο τίτλος κάτι, γίνεται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Σε τίτλο "ανοιχτού κόσμου", αυτή η ασυνήθιστη ελευθερία κινήσεων είναι όντως χαρακτηριστικό "επόμενης γενιάς".
Η Insomniac βέβαια κάνει... "επίδειξη δύναμης" και με άλλους τρόπους: σε ένα σημείο νωρίς στην εξέλιξη του σεναρίου, για παράδειγμα, η εταιρεία αξιοποιεί το "τρυκ" της μετάβασης σε τελείως διαφορετικά περιβάλλοντα μέσα από "πύλες" που είχε πρωτοχρησιμοποιήσει στο Ratchet & Clank πριν από δύο χρόνια, αλλά με ακόμη υψηλότερης λεπτομέρειας γραφικά. Η χρήση της εξελιγμένης τεχνολογίας φωτισμού και αντανακλάσεων raytracing εξ ορισμού είναι ένας άλλος τρόπος επίδειξης του τί μπορεί να κάνει ένα PS5, καθώς αυτή είναι παρούσα και στις τρεις διαφορετικές επιλογές απεικόνισης που προσφέρει ο τίτλος. Οι δύο πλέον κατανοητές θεωρητικά βάζουν σε προτεραιότητα είτε την ποιότητα γραφικών είτε την ομαλή κίνηση στα 60 καρέ, όμως - για να είμαστε ειλικρινείς - τις αντιπαραβάλλαμε πολλές φορές τις πρώτες ώρες και εν τέλει παίξαμε με την δεύτερη γιατί δεν διακρίναμε ουσιαστική διαφορά στα γραφικά "πάνω στην δράση". Σε όλα τα στοιχεία του, πάντως, ο οπτικός τομέας του Spider-man 2 εντυπωσιάζει με την λεπτομέρειά του - σε βαθμό, μάλιστα, που όταν κάτι μικρό... δεν είναι τόσο λεπτομερές όσο τα υπόλοιπα, να γίνεται αντιληπτό αμέσως!
Αλλά και πέραν των γραφικών, στα τεχνικά δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για παράπονο. Ο ήχος είναι εξαιρετικής ποιότητας, τόσο όσον αφορά στα εφέ και την απόδοση των διαλόγων όσο και την συνοδευτική μουσική. Το Spider-man 2, μάλιστα, είναι από τα πρώτα "νέας κοπής" games του PS5 που υποστηρίζει "κινηματογραφικό" ήχο Dolby Atmos σε συμβατά ηχοσυστήματα (αποδίδεται απίθανα καλά αν σκεφτεί κανείς πως δεν... έχει ηχογραφηθεί ποτέ ο ήχος αυτός!). Πλήρεις είναι οι επιλογές και ρυθμίσεις που προσφέρονται - αξίζουν στην Insomniac τα εύσημα και για την συνειδητή προσπάθεια να καταστήσει τον τίτλο όσο περισσότερο προσβάσιμο γίνεται σε παίκτες με ειδικές ανάγκες - ενώ ο χειρισμός δεν δημιουργεί προβλήματα. Στα θετικά, όπως πάντοτε, και η υποστήριξη εκ μέρους της Sony της ελληνικής γλώσσας τόσο στα μενού όσο και στους υπότιτλους, ώστε να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τις εκτενείς σεκάνς διαλόγων και παίκτες που δεν γνωρίζουν αγγλικά σε επίπεδο που να τούς επιτρέπει να το κάνουν με άνεση.
Αν πρέπει να εκφραστούν... "γιατί έτσι" παράπονα για μία παραγωγή τόσο υψηλού επιπέδου όσο το Spider-man 2, αυτά θα μπορούσαν να είναι μόνο δύο. Πρώτον, το γεγονός ότι παρ' όλες τις βελτιώσεις, προσθήκες και τεχνικές αναβαθμίσεις που έχει να επιδείξει ο νέος τίτλος σε σχέση με τους προκατόχους του, αποπνέει την ίδια γενική εντύπωση - κάτι που φυσικά για σχεδόν 40 εκατομμύρια καταναλωτές είναι... άκρως θετικό, για άλλους "απλώς ΟΚ". Δεύτερον (και σχετικό με το πρώτο) στην εξέλιξη του Spider-man 2 η Insomniac δοκίμασε και κάποια πρωτότυπα, διαφορετικά πράγματα, τα οποία όμως... για κάποιο λόγο δεν προσπάθησε στην συνέχεια να αξιοποιήσει ουσιαστικά. Ίσως υπάρχει στον ορίζοντα έξτρα περιεχόμενο (DLC για το οποίο δεν έχουμε ακόμη πληροφορίες) που θα τα αξιοποιεί, όμως για την ώρα δεν μπορεί να μην σκεφτεί κανείς πως κάπου εκεί ίσως υπήρξε μια χαμένη ευκαιρία για ν' αποκτήσει το Spider-man 2 ολόδικό του χαρακτήρα αντί απλώς να υιοθετήσει αυτόν του "μεγαλύτερου, σε όλα καλύτερου" sequel.
Τα παραπάνω, φυσικά, δεν μειώνουν ούτε στο ελάχιστο την αξία μιας κορυφαίας παραγωγής που πετυχαίνει όλους ανεξαιρέτως τους αντικειμενικούς της στόχους. To Spider-man 2 είναι, με σειρά σημαντικότητας: λόγος αρκετός να αγοράσει κανείς ένα PlayStation5 για να το παίξει, ένας τίτλος αληθινά "επόμενης γενιάς" σε επίπεδο τεχνικό που οφείλει να έχει στην συλλογή του κάθε κάτοχος PS5, αλλά και το καλύτερο video game δράσης του 2023 συνολικά, ανεξαρτήτως φορμά. Προσφέρει στο σαλόνι το είδος της αλληλεπιδραστικής ψυχαγωγίας που κινηματογραφικό της αντίστοιχο στα σινεμά έχουμε μόνο 1-2 φορές τον χρόνο (και αν). Είναι, δε, ο πληρέστερος και αρτιότερος τίτλος της θρυλικής Insomniac, γεγονός που κυριολεκτικά "μιλά από μόνο του". Απλώς ελπίζουμε όταν θα έλθει η ώρα για το Spider-man 3 (γιατί... υποννοείται σαφώς από τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνεται το Spider-man 2 πως κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό), η Insomniac να "τα βάλει κάτω" και να σκεφτεί πώς θα μπορούσε να εκπλήξει τους gamers, αντί να τούς δώσει ό,τι ακριβώς ζητούν από αυτήν. Γιατί να το κάνει, μπορεί!
Βαθμολογία: 10 αστεράκια