Μία εντύπωση που είχε καλλιεργηθεί κατά την διάρκεια των πρώτων μηνών εμφάνισης του PS VR στην αγορά είναι πως αυτό δεν προσέφερε αρκετά "games για gamers" με την έννοια των "μεγάλων" σεναριακών παραγωγών μεγαλύτερης διάρκειας. Η Sony προωθεί ως σχετικό αντεπιχείρημα τρεις συγκεκριμένους τίτλους. Ο ένας είναι το Blood & Truth, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί "πνευματικός διάδοχος" του The London Heist που συνόδευσε το PS VR στο ξεκίνημά του ως τμήμα του VR Worlds. Έχει το ίδιο περίπου στυλ παιχνιδιού, έμφαση στο... "πιστολίδι" και την δράση γενικότερα, παρόμοια ατμόσφαιρα και αίσθηση, καθώς και αντίστοιχη προσοχή στον τεχνικό τομέα (ειδικά στα γραφικά διεκδικεί την διάκριση του πλέον "κινηματογραφικού" τίτλου για PS VR μέχρι στιγμής). Θα κυκλοφορήσει εννοείται αποκλειστικά για PlayStation VR κάποια στιγμή μέσα στο 2018.
Οι άλλοι δύο "μεγάλοι" τίτλοι είναι επίσης εντυπωσιακοί τεχνικά. Ο ένας δεν είναι άλλος από το πολυσυζητημένο The Persistence, το οποίο πλησιάζει επιτέλους στην ημερομηνία κυκλοφορίας του της 24ης Ιουλίου. Αυτό το αντιπροσωπευτικό δείγμα της κατηγορίας των παραγωγών survival horror συνεχίζει με την επιβλητική ατμόσφαιρα-αμάλγαμα επιστημονικής φαντασίας και τρόμου να συναρπάζει και υπόσχεται πολλές ώρες ψυχαγωγίας χάρις στην μαθηματικά υπολογισμένη διαρρύθμιση των επιπέδων του, τα οποία είναι συνεχώς διαφορετικά. Ο άλλος είναι το Eden: Tomorrow, ένα adventure επιβίωσης στην διάρκεια του οποίου ο παίκτης ελέγχει έναν χαρακτήρα που έχει εγκαταληφθεί μόνος σ' έναν εξωγήινο κόσμο χωρίς καμία ιδέα του πώς βρέθηκε εκεί. Σε αυτήν την παραγωγή το περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας είναι περισσότερο "ανοιχτό" και το σενάριο περισσότερο περίπλοκο απ' ότι στην περίπτωση του The Persistence. Και αυτός ο τίτλος πάντως θα κυκλοφορήσει σύντομα, πιθανώς μέχρι το καλοκαίρι.
Ήταν δύο άλλα games ωστόσο, για να είμαστε ειλικρινείς, αυτά που ανυπομονούμε να παίξουμε πιο πολύ όταν κυκλοφορήσουν. Το ένα είναι το Trakclab VR, το οποίο προσφέρει στους κατόχους του PS VR την ευκαιρία να συνθέσουν ηλεκτρονική μουσική μέσα σε εικονικό περιβάλλον αλλά με απλά και κατανοητά εργαλεία και "παιχνιδιάρικο" μηχανισμό που ενθαρρύνει τον αυτοσχεδιασμό. Το άλλο είναι το Salary Man Escape, το οποίο απαρτίζεται από μεγάλο αριθμό γρίφων που λύνονται με παρατηρητικότητα και λογική, καθώς τα τμήματά τους υπακούν στους φυσικούς νόμους και τ' αποτελέσματά τους. Χαρακτηριστικό στοιχείο του τίτλου αυτού δεν είναι μόνο το ιδιότυπο εικαστικό στυλ, αλλά και το απίθανο... φιλοσοφικό χιούμορ που εκφράζει με κάθε ευκαιρία. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να βοηθήσουμε έναν μσθωτό να αποδράσει από την βαρετή ζωή του, άλλωστε!
Υπήρξαν και μερικά άλλα games παρόντα στην εκδήλωση της Sony, όπως τα Dark Eclipse, Smash Hit Plunder, Animal Force, Cool Paint VR και Star Child, αλλά έδειχναν είτε τεχνικά κατώτερα είτε περιορισμένου ενδιαφέροντος σε σχέση μ' εκείνα στα οποία επιλέξαμε να αναφερθούμε με περισσότερη λεπτομέρεια. Συνολικά, ωστόσο, τα όσα επιδείχθηκαν είναι απόδειξη του γεγονότος ότι το επιχείρημα του Michael Denny και της Sony όσον αφορά στην ποικιλία των παραγωγών που φιλοξενεί το PlayStation VR στην βιβλιοθήκη του, ευσταθεί: παρ' ότι οι διάφορες δημιουργικές ομάδες ολοφάνερα ακόμη μαθαίνουν και ακόμη πειραματίζονται με τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του PSVR και της εικονικής πραγματικότητας γενικότερα, είναι όντως μεγάλη η γκάμα των τρόπων με τον οποίο πολλές από αυτές μπορούν να ψυχαγωγήσουν το κοινό.
Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως στο PS VR και η ποιότητα από παραγωγή σε παραγωγή... ποικίλλει εξίσου - τα καλύτερα ωστόσο δείγματα δικαιολογούν τόσο την επιτυχία του περιφερειακού της Sony ως τώρα, όσο και την πίστη της στις προοπτικές του. Λόγοι για ν' αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό των κατόχων PS4 ένα PS VR τώρα, υπάρχουν πιο πολλοί από ποτέ. Απομένει να δούμε, μέσα στο 2018, πόσο μεγάλο θα είναι αυτό το ποσοστό!