Το γεγονός ότι το Returnal είναι δύσκολο ή και πολύ δύσκολο ενίοτε δεν θα πρέπει να αποτρέψει τους κατόχους PlayStation5 να ασχοληθούν μαζί του, πάντως, για έναν απλό λόγο: είναι ένα από τα πρώτα αποκλειστικά games του νέου συστήματος της Sony που όντας ειδικά σχεδιασμένο γι' αυτό, αξιοποιεί σχεδόν κάθε νέα δυνατότητά του. Χρόνος αναμονής ανάμεσα στα διάφορα "δωμάτια" και τις "μεγάλες πίστες" πρακτικά δεν υπάρχει, παρά την πολυπλοκότητά τους, λόγω του ταχύτατου δίσκου SSD. Ο ήχος 3D που έχει υλοποιήσει η Housemarque είναι απίθανος (ειδικά με ακουστικά) προσφέροντας όχι μόνο κατευθυντικότητα και "κίνηση μέσα στον χώρο" αλλά έχοντας λειτουργική αξία κατά την διάρκεια του παιχνιδιού: είναι χαρακτηριστικά εύκολο, ακόμη και μέσα από τον θόρυβο των όπλων και άλλων εφέ, να ξεχωρίσει κανείς πως βρίσκονται εχθροί πλάγια ή πίσω του - κάτι που κι άλλα games στο παρελθόν επεδίωξαν να προσφέρουν αλλά σε καμία περίπτωση με τόση αληθοφάνεια.
Έπειτα είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει αξιοποιηθεί το κατ' εξοχήν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του PlayStation5 μέχρι στιγμής, το χειριστήριο DualSense. Είναι από τα πρώτα πράγματα που παρατηρεί κανείς καθώς στην τοποθεσία απ' όπου ξεκινά κάθε προσπάθειά της η Selene βρέχει και το DualSense αποδίδει (!) τις σταγόνες της βροχής ανεπαίσθητα στα χέρια του παίκτη. Έπειτα είναι ο διπλός ρόλος της αριστερής "σκανδάλης" η οποία, ανάλογα με το πόσο την πιέσει κανείς, είτε εστιάζει κατά την στόχευση είτε ενεργοποιεί τον εναλλακτικό τρόπο λειτουργίας κάθε όπλου, δυνατότητα που αποδεικνύεται πολύ γρήγορα χρήσιμη. Οι κραδασμοί του χειριστηρίου κατά τις μάχες (και όχι μόνο) είναι περισσότερο πειστικοί από όσο ήταν στο DualShock4 και "συμμετέχουν" στην αγωνία της δράσης με τρόπο περισσότερο αποτελεσματικό επίσης.
Το Returnal είναι, δε, αληθινά "επόμενης γενιάς" όχι μόνο λόγω των παραπάνω που δεν προσφέρουν τα PS4/PS4 Pro, αλλά και επειδή οπτικοακουστικά "δεν έβγαινε" σε αυτά τα συστήματα της Sony (ίσως σε χαμηλότερη ανάλυση μα τόσο χαμηλή που δεν θα είχε νόημα). Τα γραφικά είναι ανάλυσης 4Κ μετά από πολλαπλασιασμό γραμμών, μα είναι πολύ δύσκολο να το διακρίνει κανείς καθώς το επίπεδο λεπτομέρειας των χώρων, των όντων που αντιμετωπίζει ο παίκτης και όλων των άλλων στοιχείων είναι απίστευτα υψηλό. Το animation της Selene σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσε να δείχνει πειστικότερο, αλλά αυτό συμβαίνει (και) ακριβώς επειδή η απεικόνιση των όσων συμβαίνουν στην οθόνη είναι τόσο ποιοτική.
Ως γνήσιος τίτλος της Housemarque, πάντως, το Returnal "κλέβει την παράσταση" με την χρήση των ειδικών εφέ και του περιβαλλοντικού φωτισμού του: και τα δύο είναι άκρως εντυπωσιακά, σχεδόν κινηματογραφικής ποιότητας σε ορισμένα σημεία, προϊδεάζοντας για... εξωπραγματική απεικόνιση στα games δεύτερης ή τρίτης γενιάς του PS5. Η κίνηση είναι επίσης ανέλπιστα ομαλή για τόσο πλούσιο οπτικά τίτλο, με τα καρέ "κοντά" στα 60 ανά δευτερόλεπτο σχεδόν μόνιμα εκτός από τις ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις που τα εφέ αληθινά... κατακλύζουν την οθόνη.
Ακόμη και μόνο για τα παραπάνω - που είναι στην ουσία αυτά για τα οποία πληρώνει κανείς εν έτει 2021 προκειμένου να αποκτήσει ένα PlayStation5 - θεωρούμε πως το Returnal αξίζει να τιμηθεί από κάθε κάτοχο του νέου συστήματος της Sony. Ναι, η προαναφερθείσα δυσκολία του "είναι ένα θέμα". Όμως η καταιγιστική δράση, η εξαιρετική ατμόσφαιρά του - ειδικά οι οπαδοί της επιστημονικής φαντασίας θα απολαύσουν τις αμέτρητες αναφορές από Alien και H.R. Giger μέχρι Prometheus και Edge of Tomorrow - η καλογραμμένη μουσική τους και ο φροντισμένος, άκρως εντυπωσιακός του τεχνικός τομέας αποζημιώνουν και με το παραπάνω τον παίκτη για την υπερπροσπάθεια. Και... ποιος ξέρει; Μπορεί σύντομα να προσφέρει κάποια έστω σημεία αποθήκευσης της προόδου του παίκτη η Housemarque και να δούμε - επιτέλους - το φινάλε του!
Βαθμολογία: 9 αστεράκια