Ως μεταφορά τίτλου PlayStation5 που έρχεται σε PC ενάμισι χρόνο μετά την αρχική του κυκλοφορία, το Returnal προσφέρει όλα όσα προσέθεσε σταδικά η Housemarque στο μεσοδιάστημα όχι μόνο ως δυνατότητες (όπως η προαναφερθείσα της "παύσης" μιας αποστολής) αλλά και ως επιλογές παιχνιδιού. Παρούσα είναι, λοιπόν, η επιλογή να παιχθεί ο τίτλος από δύο παίκτες ταυτόχρονα συνεργατικά (co-op) μέσω Internet, αλλά και η επιλογή, για έναν παίκτη, του Tower of Sisyphus: αυτήν άλλα PC games την αποκαλούν Survival Mode ή Endless Mode κι αναθέτει στον παίκτη να διανύσει όσα πιο πολλά επίπεδα του πύργου αυτού μπορεί μέχρι - νομοτελειακά - να ηττηθεί. Οι μάχες σε καθένα από αυτά τα επίπεδα είναι μικρές σε διάρκεια, καταιγιστικές σε ρυθμό και προοδευτικά δυσκολότερες. Στόχος είναι τόσο η επιβίωση όσο και τα υψηλά σκορ, είναι λοιπόν ένας έξυπνος τρόπος να αποσπάσει κανείς περισσότερη ψυχαγωγία από το Returnal κι ένα από τα πλέον απολαυστικά bonus modes έχουμε συναντήσει ποτέ σε τίτλους στηριγμένους στο σεναριακό τους τμήμα.
Το γεγονός ότι το Returnal είναι αυξημένης δυσκολίας δεν θ' αποτρέψει τους κατόχους Η/Υ που αγαπούν τα rogue-likes να ασχοληθούν μαζί του, πάντως, για έναν απλό λόγο: είναι τεχνικά μία άκρως ποιοτική μεταφορά παραγωγής του PlayStation5 σε PC. Υποστηρίζει πλήρη ανάλυση 4Κ, και τις δύο δημοφιλείς τεχνολογίες αναβάθμισης εικόνας (NVIDIA DLSS και AMD FSR), αναλύσεις οθόνης Ultrawide (21:9) και Super Ultrawide (32:9), καθώς και πλήρως διαμορφώσιμες επιλογές ελέγχου με πληκτρολόγιο/mouse, καθώς και με σύνηθες, ενσύρματο ή ασύρματο, χειριστήριο. Τα εκτενή μενού επιλογών του είναι όμορφα σχεδιασμένα και λογικά δομημένα, ενώ προσφέρει ακόμη και ειδικό benchmark για να εκτιμήσει κάθε παίκτης πώς αποδίδει το Returnal στο δικό του PC και να κάνει τις σχετικές αλλαγές ώστε τα ποθητά 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο να επιτυγχάνονται χωρίς πρόβλημα. Έτσι για... αλλαγή, δε, οι απαιτήσεις συστήματος που δημοσιοποίησε η Housemarque όντως ισχύουν, επιτρέποντας ακόμη και σε PC τετραετίας ή πενταετίας να παίξουν σε ανάλυση 1080p με σχετική άνεση.
Τα γραφικά του Returnal - που ήταν ήδη πάρα πολύ καλά σε PS5 - σε PC επιδεικνύουν ακόμη περισσότερη λεπτομέρεια, ως γνήσιος τίτλος της Housemarque όμως "κλέβει την παράσταση" με την χρήση των ειδικών εφέ και του περιβαλλοντικού φωτισμού του: και τα δύο είναι άκρως εντυπωσιακά, σχεδόν κινηματογραφικής ποιότητας σε ορισμένα σημεία. Η υλοποίηση της τεχνικής ray-tracing είναι επαρκής - θα μπορούσε ίσως να είναι περισσότερο εντυπωσιακή, μα συνεχίζει να προσδίδει αυτό που περιμένει κανείς - και, παραδόξως, δεν "κοστίζει" σε αριθμό καρέ ανά δευτερόλεπτο όσο φοβόμασταν. Η Housemarque μάλιστα βεβαιώνει πως - πέρα από τις βελτιώσεις στην απόδοση που θα γίνονται σταδιακά με τα αναμενόμενα updates - θα προστεθεί μελλοντικά και υποστήριξη στα πρότυπα προσθήκης καρέ FSR 2.0 και DLSS 3.0, οπότε οι κάτοχοι συμβατών καρτών γραφικών θα είναι σε θέση να απολαύσουν το Returnal με ακόμη ομαλότερη κίνηση χωρίς ιδιαίτερη μείωση της ποιότητας απεικόνισης του τίτλου.
Στα χαρακτηριστικά στοιχεία του Returnal που δεν συναντά κανείς παρά σε ελάχιστα άλλα PC games σήμερα περιλαμβάνονται δύο συγκεκριμένα. Το ένα είναι η συμβατότητα με το χειριστήριο του PS5, το DualSense: υποστηρίζεται κανονικά η απτική ανάδραση και οι αναλογικές σκανδάλες, έστω κι αν η σύνδεση του εκάστοτε PC με αυτό θα πρέπει να γίνει ενσύρματα. Το άλλο είναι ο αληθινός ήχος 3D που έχει υλοποιήσει υπέροχα η Housemarque (ειδικά για ακουστικά). Αυτός προσφέρει όχι μόνο κατευθυντικότητα και "κίνηση μέσα στον χώρο", αλλά και λειτουργική αξία κατά την διάρκεια της δράσης: είναι ασυνήθιστα εύκολο π.χ. μέσα στον θόρυβο των όπλων και άλλων εφέ, να ξεχωρίσει κανείς πότε βρίσκονται εχθροί πλάγια ή πίσω του - κάτι που κι άλλα games στο παρελθόν επεδίωξαν να προσφέρουν, αλλά ποτέ με τόση αληθοφάνεια.
Βάσει των παραπάνω το Returnal αξίζει να τιμηθεί από όλους τους PC gamers που αγαπούν τους τίτλους rogue-like. Ναι, η προαναφερθείσα δυσκολία του... "είναι ένα θέμα", όμως η καταιγιστική δράση, η εξαιρετική ατμόσφαιρά του - ειδικά οι οπαδοί της επιστημονικής φαντασίας θα απολαύσουν τις αναφορές από Alien και H.R. Giger μέχρι Prometheus και Edge of Tomorrow - η καλογραμμένη μουσική και ο φροντισμένος, εντυπωσιακά αναβαθμισμένος τεχνικός τομέας της έκδοσης αυτής σε σχέση μ' εκείνη του PS5 αποζημιώνουν και με το παραπάνω τους παίκτες που θα επενδύσουν τον χρόνο και την προσπάθεια που απαιτεί. Ως τίτλος δημιουργημένος αρχικά για PlayStation, άλλωστε, το στυλ του δεν έχει στην πραγματικότητα αντίστοιχο στην αγορά των Η/Υ, θα άξιζε λοιπόν προσοχής για αυτήν την ιδιαίτερη θέση ακόμη κι αν δεν ήταν τόσο προσεγμένη μεταφορά. Πόσο μάλλον τώρα που... είναι!
Βαθμολογία: 10 αστεράκια