Αυτά είναι τα καλά του ανταγωνισμού ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους "μεγάλους παίκτες" σε μία αγορά - γι' αυτό και δεν θα πάψουμε ποτέ να τον θέλουμε και να τον προωθούμε: μέσα από προτάσεις κι αντιπροτάσεις, είναι το κοινό που βγαίνει κερδισμένο, τελικά. Οι Sony και Microsoft ετοιμάζονται για... "μετωπική σύγκρουση" μέσα στο Νοέμβριο, σε έναν αριθμό χωρών αρχικά και κατά τη διάρκεια του 2014 στη συνέχεια, και στο προσκήνιο δεν βρίσκονται μόνο τα games, αλλά και οι δυνατότητες των PS4 και Xbox One αντίστοιχα. Και ενώ φαινόταν πως από την έκθεση της Ε3 τον Ιούνιο γνωρίζαμε όσα θα μπορούσαν να κάνουν τα δύο συστήματα (το πρώτο διάστημα τουλάχιστον), οι δύο εταιρείες συνεχίζουν να... προσθέτουν χαρακτηριστικά στον ήδη μεγάλο κατάλογο των όσων θα μπορεί να κάνει το επόμενο PlayStation και το επόμενο Xbox. Δύο νέα τέτοια χαρακτηριστικά επιβεβαιώθηκαν μόλις... χθες για παράδειγμα!
Το ένα αφορά στο Xbox One και δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα να αγοράζει κανείς games γι' αυτό ηλεκτρονικά - μέσω του κινητού του τηλεφώνου ή κάποιου PC - όντας μακριά από το σύστημα της Microsoft... και τα games αυτά να διαμεταφέρονται και να εγκαθίστανται στο σκληρό δίσκο του Xbox One χωρίς ο καταναλωτής να χρειάζεται να κάνει κάτι περισσότερο. Η δυνατότητα αυτή είναι εφικτή λόγω της ύπαρξης της κατάστασης "ημιαδράνειας" (low-powered mode) του Xbox One, το οποίο ακόμη κι όταν δεν λειτουργεί κανονικά, παραμένει συνδεδεμένο με το Internet. Λαμβάνοντας την πληροφορία πως έγινε η αγορά κάποιου τίτλου ή εφαρμογής γι' αυτό από τον χρήση - ενώ αυτός δεν βρίσκεται στο σπίτι του - το Xbox One "ξυπνά" και αρχίζει το σχετικό download μόνο του. Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που τυγχάνουν συνδρομητές της υπηρεσίας PlayStation Plus της Sony γνωρίζουν πόσο χρήσιμη είναι αυτή η δυνατότητα - το PS4 είχε εξ αρχής αναφερθεί πως θα έχει αυτή τη δυνατότητα (και με το PS Vita μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο), τώρα ξέρουμε πως θα την προσφέρει και το Xbox One.
Από την πλευρά του, άλλωστε, το νέο οικιακό PlayStation επιβεβαιώθηκε από τη Sony πως θα είναι σε θέση να κάνει κάτι που θεωρούνταν μέχρι χθες "προνόμιο" του Kinect και κατ' επέκταση του νέου Xbox: να λαμβάνει φωνητικές εντολές και να τις εκτελεί μέσω της καινοιύργιας PlayStation Camera. Ότι το περιφερειακό ενσωματώνει μικρόφωνα και μάλιστα πολύ καλά, το γνωρίζαμε. Αυτό που δεν είχε αναφέρει ποτέ ως τώρα η Sony ήταν το γεγονός ότι στο λειτουργικό του PS4 έχει ενσωματώσει ρουτίνες αναγνώρισης φωνής και φυσικής ομιλίας, ώστε να είναι εφικτή η απόδοση εντολών λεκτικά και αυτές να εκτελούνται χωρίς ο χρήστης να τις διεκπεραιώνει με χειριστήριο. Η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει δημοσιοποιήσει ακόμη λεπτομέρειες σχετικές - π.χ. τί είδους εντολές δέχεται έτσι το PS4, σε ποιές γλώσσες αρχικά κλπ. - υποσχέθηκε όμως να το κάνει σύντομα και, σε κάθε περίπτωση, μέχρι το Νοέμβρη. Έχουμε πάντως σαφέστατα την αίσθηση ότι "δεν έχουμε ακούσει" όλα όσα μπορούν να κάνουν τα PS4 και Xbox One για τον χρήστη τους, είτε αναφερόμαστε στη λειτουργία των games είτε στις άλλες. Για να δούμε... τί άλλους "άσους στο μανίκι" κρατούν οι δύο εταιρείες για να δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο καταναλωτικό κοινό πριν τη "μεγάλη μάχη", λοιπόν!