Είναι πολύ εύκολο, όταν θεωρήσει κανείς κάτι... απολύτως δεδομένο και πανταχού παρόν, να ξεχάσει προσωρινά και τη σημασία του - η Google, ωστόσο, δεν προτίθεται να αφήσει κανέναν μας να ξεχάσει πόσο σημαντική είναι σήμερα για το Internet συνολικά η δημοφιλέστερη υπηρεσία φιλοξενίας video, το YouTube. Παρά την ύπαρξη και άλλων παρόμοιων ανταγωνιστικών υπηρεσιών, κάποιων εξαιρετικά καλών (όπως π.χ. το Vimeo), το YouTube έχει αναχθεί πρακτικά στον de facto Δικτυακό προορισμό για τη θέαση video οποιουδήποτε είδους. Και η υπηρεσία πριν από λίγες μέρες "κατέκτησε" ένα σημαντικό στην πορεία της ορόσημο: το 1 δισεκατομμύριο μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως.
Για να θέσει κανείς σε κατανοητό πλαίσιο αυτόν τον αριθμό, δεν έχει παρά να τον αντιπαραβάλλει - όπως... προτείνει και η Google άλλωστε - με περισσότερο "καθημερινά" μεγέθη: αν το YouTube ήταν χώρα, θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο μετά την Κίνα και την Ινδία. Με δεδομένο ότι οι ενεργοί χρήστες του Internet ανά την υφήλιο υπολογίζονται σε 2 δισεκατομμύρια περίπου, πρακτικά... ένας στους δύο επισκέπτεται το YouTube τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Καμία έκπληξη, λοιπόν, που όλα ανεξαιρέτως (!) τα 100 περισσότερο διαφημιζόμενα brands στον πλανήτη προβάλλονται τακτικά στο YouTube. Κατά μία έννοια... όλοι εκεί είμαστε συχνά-πυκνά!
Ακόμη και μία αντιπαραβολή με άλλες μεγάλες Δικτυακές υπηρεσίες σκιαγραφεί ως εντυπωσιακό αυτό το ορόσημο. Το Twitter είναι ηλικίας 7 ετών και μόλις πρόσφατα ξεπέρασε τους 200.000 ενεργούς χρήστες, ενώ το Facebook - ηλικίας 8 ετών, σχεδόν ακριβώς όσο και το YouTube - ξεπέρασε το ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου εγγεγραμμένων (και όχι απαραίτητα ενεργών) χρηστών τον περασμένο Οκτώβρη.
Το ενδιαφέρον ερώτημα, φυσικά, για τη Google είναι "από δω, πού;" όσον αφορά στο YouTube - και, εμπορικά τουλάχιστον, η απάντηση είναι εδώ και καιρό δεδομένη. Η αμερικανική εταιρεία ήδη εξοικονομεί αρκετά χρήματα από τις διαφημίσεις που προβάλλονται πριν από την αναπαραγωγή πολλών (τελευταία πάρα πολλών...) video. Υπάρχει επίσης ένα έσοδο που εισπράττει από τα - λίγα μέχρι στιγμής σε αριθμό - συνδρομητικά κανάλια, τα οποία όμως όσο πληθαίνουν κι "ανεβάζουν τον πήχυ" στην ποιότητά τους, θα συνεισφέρουν περισσότερο στα κέρδη της Google. Το επόμενο βήμα (το οποίο συζητιέται καιρό αλλά δεν έχει προχωρήσει ακόμη) είναι οι παραγωγές video σε μορφή εκπομπής, σε εβδομαδιαία ή και ημερήσια βάση, από την ίδια τη Google - αν και το εγχείρημα δεν είναι τόσο απλό ή εύκολο όσο ακούγεται. Σε κάθε περίπτωση, με τη χρήση φορητών συσκευών να αυξάνεται συνεχώς, η χρήση του YouTube θα "πλαταίνει" όλο και περισσότερο σε αριθμούς και δημογραφικό. Άντε, με το καλό και στα... δύο δις χρήστες!